Pagina's

woensdag 17 augustus 2011

Najaars trends '11: Dark Berry lips!


Ondanks dat het midden in de zomer is, ben ik als beautyaddict al vol op bezig met de najaarstrends van 2011! Dit najaar gaan we veel nieuwe trends zien. Daarom laat ik jullie de aankomende trends zien op beauty gebied! Vandaag de trend: 'Dark Berry Red Lips'!





In het najaar en winter van 2011 gaan we de lippen in allerlei bes tinten verven. Alle bes kleuren zijn geschikt, van rood tot paars. Maar de donkerste lipkleuren zijn het meest modieus. Het gezicht houdt je verder egaal en rustig. Op je ogen draag je alleen mascara, een eyeliner of een smokey eye. Je haar draag je in een strakke scheiding of los. Met een feestje kan je het haar opsteken.

Op de foto hierboven draag ik op mijn gezicht Catrice Infinite Matt up to 18h Make up, in het midden van het gezicht. Een matte foundation kan je een bleek gezicht geven, daarom heb ik deze foundation gecombineerd met Catrice Photo Finish Foundation. De foundation poeder je af met een transparante poeder. Ik heb MAC Prep+Prime Transparant Finishing Powder gebruikt. Mijn wenkbrauwen heb ik bijgetekend met een wenkbrauwpotlood, van het merk Oriflame. Op mijn wimpers draag ik een laagje Max Factor False Lash Effect Fusion Mascara.


V.l.n.r. NYX Lipgloss Orchid, MAC Sheen Supreme Ultra Darling, MNY Lipgloss 593, Catrice Berry Pink, MAC Lustering


Nu op naar de lippen! Met deze trend is het belangrijk dat je netjes werkt. Gebruik een lippotlood en een lippenceel. Op mijn lippen draag ik MAC Lippencil in de kleur Beet. Slijp je lippotlood zodat er een mooi scherp puntje op zit. Met het lippotloodje begin je op je bovenste lip met korte stroken een strakke lijn te trekken aan de buitenkant van de lip. Het is raadzaam om een natte wattip bij de hand te hebben, mocht je een foutje maken. Als je een strakke nette lijn op je bovenlip hebt gezet, doe je het zelfde met je onder lip. Zorg ervoor dat het lijntje van de bovenlip mooi overloopt via de mondhoeken naar je onderlip. Als je een strakke rand op je lippen hebt gezet, kleur je de rest van je lippen in. Als je je lippotlood schuin (vlak) op je lip zet gaat dit makkelijker. Nu je een mooie basis hebt op je lippen, ga je verder met de lippenstift. Om netjes te werken pak je met je lippenceel wat lipkleur van je lippenstift. Ik heb hier MAC Lipstick in de kleur Lustering gebruikt. Ik weet niet of deze lipkleur nog in de winkel verkocht word, MAC Shee Sheer, MAC Ultra Darling of Catrice Ultimate Shine in Berry Pink zijn vergelijkbare kleuren. Pak niet te veel lipstick op je lippenceel. Bouw de kleur gelijkmatig op. Voor een langere houdbaarheid van je lipstick, hap je de lipstick af op een tissue en breng je weer een laagje lipstick aan met het penceel.

Jammer genoeg is de foto niet scherp.
Wil je net als Emma Watson donker rode lippen, maar heb je geen lipstick in die kleur. Kijk dan naar een lipgloss die je over de voorgaande stappen heen draagt.


Op de bovenstaande foto heb ik een donker rode lipgloss toegevoegt om de kleur donkerder te maken. Ik heb daarvoor de lipgloss (in een tube) van MNY kleur 593 gebruikt. De lipgloss kan je ook met een lippenceel aanbrengen, zelf vind ik dit fijner werken als een lipgloss in een tube zit.


Ik vind het een gave trend en zal mijn lippen vaak "Dark Berry" kleuren! Vooral de look van Emma Watson op de Engelse Vogue vind ik super gaaf.

Deze trend is gezien bij:
Emma Watson Vogue UK July Issue
Yves Saint Laurent Najaars collectie 2011
Lady GAGA Vogue March Issue
Taylor Swift
Kim Kardashian
Rihanna
Beyoncé
Jennifer Lopez
Louis Vuitton

Wat vind jij van deze trend? Zou je dit zelf ook dragen?