Pagina's

vrijdag 12 augustus 2011

Review: Essence Ballerina Backstage


Gisteren konden jullie al lezen dat ik twee producten van de nieuwe collectie van Essence heb aangeschaft. De nieuwe limited edition collectie heet Ballerina Backstage en bevat 3 lipglossjes, 5 nagellakjes, 1 blushsoufflé, 3 eye soufflees, click-on nails (nepnagels) en een haarbandje met kant.

Voordat ik de collectie gezien had, had ik heel veel verwacht van de collectie. Zo had ik 3 nagellakjes ( de koraalkleurige, de paarse en de zwarte), de blushsoufflé en de eye soufflees op mijn wishlist staan. Aangekomen in de winkel stonden alle producten onaangestast in de winkel. Ik had dus uit alles nog de keus. De paarse en de koraal nagellakje vielen mij gelijk al tegen, niet zo zeer dat het geen fijne nagellakjes zijn, maar omdat de kleuren erg basic waren en niet uniek. Zo lijkt de koraalkleurige erg op scream peach van Catrice en de paarse op het paarse lakje uit de catrice baroque lijn. De licht roze nagellakje lijkt precies op just married van Catrice en de witte nagellakje heeft wel wat weg van het witte parelmoer lakje uit de Holograpic lijn.



De zwarte nagellak met orange glitters is in mijn ogen wel uniek en deze nam ik dan ook als enige van de nagellakjes mee. De blushsoufflé was erg licht! Deze is wel mooi als je een porseleinen huidje hebt. De eye soufflees vielen mij ook tegen, ze bevatten erg weinig pigment. Over de eye soufflé met een gouden glans heb ik geen mening, hier was namelijk geen tester van.

Toch nam ik de grijze eye soufflé mee om te testen. Eenmaal thuis heb ik gelijk een swatch gemaakt en het viel mij erg tegen! Deze eye soufflé (creamy eyeshadow) is erg licht en bevat inderdaad weinig pigment. Toch denk ik wel dat ze mooi kunnen zijn als basis. Bijvoorbeeld voor een smokey eye.


Grand-plié in black geblend op ooglid

Swatch niet geblend

Aanraders van deze collectie zijn wat mij betreft:
Zwarte nagellakje met glitters 05 Grand-plie in black
Koraalkleurige lipgloss (heb ik niet mee genomen, omdat ik veel koraalkleurige lipglosses in mijn stash heb).
Het kanten haarbandje

Het nagellakje Grand-plié in black (05) kost € 1,79 en de eye soufflé Grand-plié in black (03) kost € 2,29. Te koop bij Kruidvat. Ik zal morgen een eye of the day maken met het eye soufflé om te kijken of het ook werkelijk als basis geschikt is.

Welke items van deze collectie heb jij nog op je wishlist staan? Of heb je ook al wat aangeschaf?