Pagina's

vrijdag 5 augustus 2011

Review: MAC Transparant Finishing Powder


Vandaag review ik de MAC Prep+Prime Transparant Finishing Powder voor jullie. Ik was helemaal niet van plan om een setting poeder te kopen toen ik in mei bij de MAC counter was in Groningen. Toch was ik niet tevreden hoe mijn foundation bleef zitten gedurende de dag. Vooral als het warm weer is buiten smelt de foundation van je gezicht af. Toen ik de Make-up Artiste vroeg wat ik hier tegen kon doen, kwam ze met deze poeder aan zetten. En zo belande deze poeder in mijn mandje.

Ook vertelde de M.U.A. dat het geschikt was voor fotoshoot's, omdat deze poeder het glanzen tegen gaat. Niet dat ik zelf binnenkort een fotoshoot heb, maar mijn beste vriendin Nathalie gaat trouwen en ze heeft mij gevraagd of ik haar make-up en haar wil doen. Natuurlijk vind ik dit geweldig en zo komt deze poeder ook weer van pas op haar trouwdag in augustus. Naast dat ik haar styliste en MUA (hahaha) ben, heeft ze mij ook gevraagd als getuige, een hele eer. Goed terug naar de finishing powder...





De Transparant Finishing Powder komt in een doorzichtig potje met een glanzend zwarte schroef deksel, ai ai vinger vlekken! In het potje zit een sifter, zo pak je niet te veel poeder. De poeder zelf is heel fijn. Omdat de poeder zo fijn is krijg je niet zo snel een 'cake' effect. Je hebt per keer weinig nodig. Deze poeder breng je aan met een gezichtskwast over je hele gezicht of op plekken waar je snel gaat glanzen, bijvoorbeeld je t-zone. De ene dag poeder ik mijn hele gezicht af en de andere dag alleen onder mijn ogen en de t-zone. Het ligt eraan wat ik ga doen en wat voor weer het is.




Dit staat op de zijkant van het doosje waarin de poeder geleverd wordt.

"Can be used to set foundation, or on bare moisturized skin to give more flawless finish and look. Blend and buff as desired."

Je kunt deze finishing poeder dus ook alleen gebruiken. Zelf heb ik dit nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat deze poeder dan het effect heeft als een 'blotting powder', tegen een glimmend voorhoofd.



Met deze poeder blijft echt de hele dag mijn foundation goed zitten. Ik ben heel blij dat ik deze poeder heb aangeschaft. Het is een prijzige poeder, maar doet zijn werk super. 'Praatjes vullen geen gaatjes' en daarom heb ik het effect op foto gezet.





Ik vind dat je op deze foto's goed kan zien wat het effect is.Rechts zie je dat ik een glimmend voorhooft, een glimmende neus en wangen heb. Links zie je dat de glans veel minder is en mijn gezicht is egaler. Ik gebruik de poeder dagelijks. Als de poeder op is, schaf ik hem zeker weer aan. De MAC Transparant Finishing Powder kost € 22,- en daarvoor krijg je 9 gram, waarmee je een poos vooruit kunt. MAC is te koop bij de MAC counters in Bijenkorf en Douglas en bij de Pro Store.