Pagina's

zondag 28 augustus 2011

Nathalie's Bruidsmake-up


Afgelopen donderdag 25-08-2011 is mijn goede vriendin Nathalie met Arend getrouwd. Nathalie heeft mij bijna een jaar geleden, toen ze nog niet verloofd was met Arend gevraagd of ik haar make-up wou doen als ze ging trouwen. Natuurlijk! Toen Nathalie mij een half jaar geleden vertelde dat ze verloofd was, was ik natuurlijk niet vergeten dat ze mij gevraagd had.


Ik ben nauw betrokken geweest met de voorbereidingen van de bruiloft. Zo zijn we samen (Nathalie, haar pleegmoeder en ik) bruidsjurken gaan kijken. Toen Nathalie haar jurk aan had, hadden we alle drie gelijk zo iets van: "Dit is echt een Nathalie jurk!" Lekker romantisch. Oh, en het paste ook mooi bij het wensenlijstje van Arend, die wou graag een beetje van alles(tulle, lovertjes, steentjes, etc.) Arend mocht de jurk natuurlijk niet zien van te voren, dus in zijn bij zijn hadden we het nooit over de looks die Nathalie zou dragen op hun bruiloft.


Nathalie en ik samen op zoek gegaan naar een make-up look dat echt bij Nathalie zou passen. Nathalie draagt weinig make-up (een lippenstift en mascara), dus zou het vreemd zijn als ze op de grote dag met een smokey-eye zou rondlopen. We hebben de gedurende half jaar vaak de look geprobeerd en weer aangepast. Ik heb met het proberen van de looksNathalie eerst met mijn eigen make-up opgemaakt, anders zou ze veel make-up moeten kopen wat ze misschien niet weer zou gebruiken. Nadat we wisten wat ik ging gebruiken voor Nathalie, hebben we samen geshopt bij de kruidvat en de M.A.C.


Afgelopen donderdag was het zo ver, Arend en Nathalie's trouwdag. Nathalie had slecht geslapen en besloot om 1:00 uur nog even te facebooken en om 5:00 besloot ze om haar haren te wassen. Ze was dus erg zenuwachtig! Arend was minder zenuwachtig als Nathalie, maar volgens mij vond hij het stiekem ook wel erg spannend. (Hij was namelijk ook al om 6:00 wakker)


Na het ontbijt zijn Nathalie en ik naar de woonkamer gegaan, om Nathalie op te maken en aan te kleden. Om 9:00 zijn we begonnen met het make-up. De make-up zat er binnen 3 kwartier perfect op. Daarna ging ik verder met het haar. Omdat Nathalie haar haren nog heeft gewassen, was het erg slap. :-( De krul bleef dus niet perfect zitten. Toch zat er slag en volume in. En daar was Nathalie te vreden mee. Tegen kwart over 11 werd Nathalie bij de voordeur opgehaald door Arend in een rode eend. De rest van de dag heb ik alleen een paar keer Nathalie haar lippen bij gewerkt, de make-up bleef verder perfect zitten. Nathalie's haar heb ik halverwege de dag nog even voorzichtjes uitgekamt en weer haarlak in gedaan.

Nathalie draagt op haar gezicht:
- Catrice photofinish foundation in 020
- Bourjois healthy mix consealer 52
- MAC Prep+Prime finishing powder
- MAC mineralize blush Warm Soul
- Hema Bronzer

Nathalie draagt op haar ogen:
- MAC Paintpot Bare Study
- MAC Shroom eyeshadow
- NYX Brown suede (oog als wenkbrauwpoeder)
- Max Factor Masterpiece mascara in Rich Black

Nathalie draagt op haar lippen:
MAC Viva Glam V lipstick

Voor Nathalie haar haren heb ik gebruikt:
Elvive (L'oreal)Volume spray
Studio line (L'oreal) Hot Curl
Elnett (L'oreal) hairspray

Zoals je kunt zien, hebben we veel favorieten van mij gebruikt voor Nathalie haar bruidsmake-up. Mijn favorieten (de paintpot, de mascara, de foundation en de lipstick) zijn nu ook Nathalie haar favorieten.
De make-up look is heel neutraal geworden, geen extreme poespas. Gewoon Nathalie.

Nathalie en Arend hebben een prachtige dag gehad en ze hadden er super mooi weer bij. A+N's "mooiste dag" is vast gelegt door fotograaf Erwin van Oosterom. Een oude klasgenoot van Nathalie. Erwin heeft ook een gave website, http://www.evo-photography.com/.

Ik vond het een hele ervaring en vond het super leuk dat Nathalie mij gevraagd heeft. Nu ben ik geen expert, maar heb ik natuurlijk wel ervaring opgedaan. Daarom een paar tips, als je je eigen bruidsmake-up doet of ook door een vriendin laat doen:

Tips:
- Zorg voor een gehydrateerd gezicht, zo heb je voor de foundation een goede basis.
- Gebruik een consealer en foundation in de goede huidskleur!
- Gebruik een foundation die niet matte is, dit kan je gezicht te licht maken op foto's.
- Poeder foundation en consealer goed af met een translucent (kleurloze) poeder.
- Gebruik onder je oogmake-up altijd een basis!
- Gebruik glans en matte door elkaar. Met glans haal je optisch gezichtsdelen naar voren en met een matte product creër je diepte.
- Vul lege plekjes van de wenbrauwen in met een licht bruine kleur (een tint lichter dan de werkelijke wenkbrauw kleur. De zelfde kleur of donkerder kan het gezicht hard doen lijken.
- Gebruik een mascara die goed zwart is en lengte geeft.
- Koop een nieuwe mascara en gebruik deze een week van te voren, zo is op je trouwdag je mascara optimaal. Niet te vloeibaar, maar ook niet klonterig.
- Maak de lippen op met een lippenceel, zo werk je preciezer en blijft het langer zitten.
- Was je haren niet om 5:00 s'ochtends. Beter is om het de ochtend vóór je bruiloft te doen. Je haar is dan stuger en blijft beter in model.
- Kan je iets niet goed, zeg het dan! "Dat kan ik niet!"
- Houdt de tijd in de gaten.

De rest van de dag heb ik genoten, de jurk voor de foto's goedgelegt en heb ik mijn oren en ogen goed open gehad, ik was namelijk ook getuige! :-) Het was een prachtige dag! <3


Ik wil Erwin bedanken voor de foto's! Neem zeker een kijkje op zijn website!