Pagina's

maandag 1 augustus 2011

Review: John Frieda Go blonder lightening spray






Sinds een jaar heb ik highlights en elke keer nieuwe laten zetten. Feitenlijk is mijn haar nu blond door al het highlighten. Ik ben erg blij met mijn blonde lokken en verzorg ze ook goed. Zo gebruik ik zilver shampoo dat voorkomt dat mijn haren geel worden en gebruik ik een speciale cremevoeding voor highlights (hier over binnenkort meer). Van nature heb ik donkerblond/bruin haar. En wat ik dan ook een grote nadeel vind van mijn blonde lokken is de terug kerende uitgroei. De contrast is namelijk groot en valt daardoor erg op. Vorige week las ik op Jorna's blog over de John Freida Go Blonder Lightening spray. Zal dit mijn ergenis verhelpen?


Lees verder voor mijn review!






De Lightening spray is een spray op basis van water, citroenzuren, kamille extracten en waterstof peroxide. Je sprayt je hele haar, je uitgroei of apparte lokjes voor highlights. Daarna föhn je je haar droog op de hoogste, warmste stand. Door de warmte wordt de citroenzuren en waterstof peroxide geactiveerd. Volgens de verpakking zie je na 3 tot 5 keer gebruiken resultaat. Bij de voorbeelden staat echter na 10 keer. Ook staat er op dat het niet geschikt is voor midden bruin of nog donkere tinten haar geschikt is. Toch was ik eigenwijs en nam ik deze spray mee. Ik wil dat mijn uitgroei minder wordt. Ik heb pas over 1,5 week een afspraak bij de kapster, dus zo lang wou ik niet meer met een uitgroei rondlopen.
De eerste keer heb ik de behandeling 4 keer achter elkaar gedaan, alleen op mijn uitgroei. De volgende ochtend heb ik (op mijn nog natte haren) alle haren ingesprayt en geföhnt. Op de volgende foto zie je het resultaat.



Pretty impressive, huh! Ik ben zo blij dat ik dit gekocht heb! Dit is echt perfect! Je behoudt je uitgroei wel (waarschijnlijk naar 10 x gebruiken niet) maar het is minder in contrast (blond/bruin). Het grappige is dat al mijn highlights ook weer werd opgelicht, dus ik kreeg de laatste keer een "gratis" highlight behandeling.



Opgelichte highlights

Je kunt dus met deze spray erg gemakkelijk je haren oplichten. Toch vraag ik mij af of het werkelijk 'highlighten' met deze spray wel mogelijk is. In theorie is het wel mogelijk, maar in de praktijk lijkt het mij niet zo handig. Want als je sprayt heeft de spuitmond een breed bereik. Even een paar dunne lokjes sprayen werkt dus niet zo. Dan zal je al een paar plukjes appart moeten nemen en de rest van je haar afschermen met een folie. En je moet dus telkens de juiste plukjes weer pakken. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar het lijkt mij een gedoe. Voor het gehele haar oplichten en je uitgroei oplichten is deze spray dus perfect!



Nadat ik klaar was met mijn behandelingen en ik een witte uitslag op mijn vingertoppen had, las ik de bovenstaande waarschuwing.

"Waarschuwing: Alleen voor extern gebruik op hoofdhaar. Bevat water peroxide. Om eventuele oplichtingen van de huid op de handen te voorkomen, was na gebruik je handen grondig of draag passende handschoenen tijdens gebruik."

Mijn handen heb ik na gebruik keurig gewassen. Maar passende handschoenen had ik niet in huis en als het nodig is.... Waarom leverd John Frieda deze dan niet mee in de verpakking? Zo duur zijn die handschoenen toch niet in aanschaf? Ik heb de ruimte voor de handschoentjes al gevonden...


Rechts is genoeg ruimte voor 6 paar handschoentjes

Ik ben dus erg tevreden over deze lightening spray en zal dit zeker opnieuw aanschaffen. De Lightening Spray kost € 8,99 bij de kruidvat.