Pagina's

woensdag 24 augustus 2011

Najaars trend '11: Brown eyed girl

Afgelopen weken liet ik jullie de trends 'Dark berry red lips' en 'Midnight blue eyes' zien. Vandaag ga ik het over de derde trend hebben, Brown Eyed Girl oftewel bruine smokey eyes.


DSquared2, combineerde de bruine smokey eye met goud

De modelen van Cloe en DSquared2 droegen deze trend allemaal op fashion week fall 2011.
Alle kleuren bruin zijn toegestaan, van koper tot chocolade bruin. DSquared2 combinereerde de bruine smokey eye met een gouden oogschaduw. Bij Cloe kregen alle modellen een licht bruine smokey eye.

Model wordt backstage bij Cloe opgemaakt met een licht bruine smokey eye
Om een bruine smokey eye te maken heb je nodig:
  • Een bruine zachte kohlpotlood
  • Bruine oogschaduw (kleuren naar eigen keuze)
  • Een highlight kleur oogschaduw
  • Een oogschaduwkwast met korte haren, zo kan je de kohlpotlood beter naar boven werken.
  • Een goed gepigmenteerde mascara.




Bij mijzelf heb ik een bruine smokey eye gemaakt met gouden oogschaduw en een chocolade bruine oogschaduw. Eerst heb ik met Uban Decay 24/7 Glide-on pencil in Zero een dikke lijn tegen de wimperrand gezet. Deze lijn heb ik met een oogschaduwkwast verder naar boven vervaagt. Ik heb voor deze look de Urban Decay Naked palette gebruikt. Over de kohlpotlood bracht ik vervolgens een donker bruine oogschaduw in de crease (oogplooi) aan en vervaagde deze goed. Op het bewegend ooglid bracht ik donker gouden oogschaduw aan. De twee kleuren heb ik goed vervaagt. Op de binnenste ooghoek en onder mijn wenkbrauw bracht ik vervolgens een highlight kleur aan. Op de onderste wimperrand bracht ik de gouden en bruine oogschaduw aan. Als laatste bracht ik een flinke laag mascara aan, Max Factor False Lash Fushion. Op mijn lippen draag ik MAC Viva Glam V en als blush heb ik MAC secret blush op.



Ow, trouwens de vlecht is ook weer helemaal back in business! Met mijn korte haar heb ik toch even de moeite genomen om het een hippe look te maken met twee ingevlochten haren. ;-)

Wat vind jij van deze trend(s)?

Bron 1