Pagina's

dinsdag 26 juli 2011

Review: Urban Decay Naked palette


Vandaag een review over het Urban Decay Naked palette. Het Naked palette heb ik sinds oktober in mijn bezit, dus tijd voor een review!




Het Urban Decay Naked palette is een palette met 12 oogschaduws waarmee je veel neutrale ooglooks kan maken, maar ook voor smokey eyes is dit palette zeer geschikt.  De verpakking is gemaakt van stevig karton en is bedekt met flock stof, waardoor het lijkt alsof het palette van suede is. Op het Palette is met goud folie 'Naked' en 'Urban Decay' gedrukt. Ik vind het palette er luxe uit zien, al moet ik zeggen dat het palette gauw vies wordt. Ook beginnen de letters langzaam af te bladeren. Best jammer. Het palette sluit door middel van een magneet sluiting.

In het palette zitten 12 oogschaduws die je mooi met elkaar kunt combineren. De oogschaduws zijn goed gepigmenteerd en blenden makkelijk met elkaar. In het palette zitten oogschaduws met glitter, shimmer en matte. Het palette werd in oktober geleverd met een mini 'Primer potion'  en een 24/7 Glide-on duo pencil in 'Zero' en 'Wisky'. Gisteren las ik op Robin haar blog dat het palette tegenwoordig geleverd wordt met een kwastje in plaats van het 24/7 Glide-on pencil. Daarom ga ik het vandaag alleen over de oogschaduws hebben.



 Op naar de swatches!


V.l.n.r. Virgin, Sin, Naked en Sidecar
 
V.l.n.r. Virgin, Sin en Naked


V.l.n.r. Sidecar, Buck en Half baked

Darkhorse, Toasted, Hustle


Creep en Gunmetal

Hustle, Creep en Gunmetal
De swatches zijn gemaakt zonder oogschaduw basis. Je kunt zien dat de oogschaduws goed gepigmenteerd zijn. Het Urban Decay palette was in oktober 2010 nog niet in Nederland te koop en daarom heb ik hem duur gekocht via Ebay. Sinds kort is het palette bij de Sephora te koop voor € 47,-. Wat een flinke investering is, maar als je de prijs per oogschaduw berekend betaal je € 3,91 per oogschaduw.
Ik ben zeer tevreden met het palette en zoals je op de foto's kunt zien, heb ik het palette al vaak gebruikt. Ik wil zeker meer producten van Urban Decay aanschaffen. Zo heb ik het 'UD <3 NYC' palette op mijn wishlist staan, maar eerst even sparen...


Alle swatches bij elkaar