Pagina's

vrijdag 22 juli 2011

EOTD Goud/Groen

Vandaag zat ik door mijn vele oogschaduws te rommelen. En kwam tot conclusie dat ik de meeste kleuren maar 1 a 2 keer gebruikt heb. Daarom heb ik mijzelf een opdracht gegeven: de aankomende weken ga ik elke dag een ooglook creëren met een oogschaduw (of meerdere oogschaduws) die ligt te verstoffen in mijn make-up stash. Vandaag een ooglook met een zeer bijzondere groene en een gouden oogschaduw.
                                          Foto met flits genomen


Ik vind het resultaat erg leuk geworden. Al had de zwarte eyeliner wat strakker gemoeten.

In deze ooglook heb ik de volgende producten verwerkt:
  • Gouden oogschaduw (L.A. Colors Shimmering loose eyeshadow in de kleur Sunshine)
  • Groene oogschaduw (Jesse's Girl, Collor my world eyeshadow in de kleur Evergreen)
  • Matte zwarte oogschaduw (Estee Lauder, Blue Dahlia palette middelste kleur)
  • Zwarte eyeliner (FM)
  • Mascara (Maxfactor Masterpiece in kleur Rich Black)
  • Oogschaduwbasis (John v. G.)

                                         Eyecandy! Jessy's Girl Evergreen (zonder flits)


Eerst heb ik een kleurloze oogschaduwbasis aangebracht, zo blijft de oogschaduw goed zitten. In de binnenste ooghoek (2/3e van je ooglid) breng je vervolgens Sunshine aan. Zorg ervoor dat je een losse oogschaduw altijd goed aftikt, zo krijg je geen losse oogschaduw onder je ogen. Om de kleur zo intens mogelijk aan te brengen, dep je de oogschaduw met je kwast op je ooglid. Na Sunshine, heb ik Evergreen op de buitenste ooglid aangebracht en geblend met een blendingkwast. Zorg dat je de kleur goed laat overlopen en goed vervaagt.
Om een schaduw effect aan te brengen. heb ik een zwarte matte oogschaduw in de crease (oogplooi) aan gebracht. Zorg dat je niet te veel zwarte oogschaduw pakt, anders verdwijnt de helderheid van de groene kleur. Vervolgens heb ik de gouden en de groene oogschaduw aangebracht op de onderste wimperrand.
De eyeliner maakt deze ooglook af, je kunt je eyeliner zo ver door trekken als je zelf wilt.  Als laatste breng je een zwarte mascara aan.

                                                                     Fullface (met flits)
Op mijn wangen heb ik een bronzer (Jip & Janneke lijn) van de Hema en Secret Blush van M.A.C aangebracht. Op mijn lippen draag ik de lipgloss Sweetheart van N.Y.X.

Wil je deze look na creëren? Je hoeft deze merken niet te gebruiken, kijk wat er in jou eigen stash te vinden is. Good luck!