Pagina's

zaterdag 23 juli 2011

EOTD Grijze smokey eyes

Vandaag had ik zin om een 'smokey eye' te maken. Een smokey eye maak je door middel van een kohlpotlood streep te vervagen naar iets onder het wenkbrauw bot. Als je de kohlpotlood goed vervaagt krijg je een 'smokey' effect.

Bij de wimperrand hoort een smokey eye het donkerst te zijn. Over de kohlpotlood breng je vervolgens een donkere oogschaduw op de buitenste helft van je ooglid aan en een lichtere oogschaduw op de binnenste helft van je ooglid. Welke kleuren je gebruikt maakt niets uit. Je kunt bijvoorbeeld een paarse, groene, bruine, zwarte of blauwe smokey eye maken.
Klik hier voor een filmpje van Clayton Lesley voor Maybelline hoe je een smokey eye maakt.

Vandaag heb ik een zwarte kohlpotlood gebruikt, een licht roze oogschaduw, een donker grijze oogschaduw en een highlight kleur onder mijn wenkbrauwen. Daarnaast heb ik nog een gel eyeliner aangebracht en een mascara.

De producten die ik gebruikt heb voor deze smokey eye:
  • Urban Decay 34/7 Glide-on pencil in kleur Zero (Sephora)
  • Catrice Gilbert's Grapfruit (Kruidvat, Trekplijster)
  • NYX Ombre eyeshadow Charcoal (diverse webshops)
  • Catrice gel eyeliner Black Jack with Jack Black (Kruidvat, Trekplijster)
  • MAC satin eyeshadow Shroom (Douglash, Bijenkorf)
  • Maxfactor Masterpiece Mascara in Rich Black (diverse drogisterijen)

Foto met flits gemaakt

Een kleine opmerking:
Zoals je op de foto kan zien is Catrice Gilbert's Grapfruit een roze oogshaduw, echter komt er geen roze kleur vanaf eerder een zilveren glans. Ik vind deze oogschaduw niet fijn, de glitters belanden overal... behalve waar je wilt. Nu weet ik weer waarom deze oogschaduw ligt te verstoffen in mijn la.