Pagina's

woensdag 27 juli 2011

EOTD: Back to the 80's!



SATC Girls in the 80's!
 Mijn ouders zijn opgegroeid in de 80e jaren. De jaren van de Rock 'n Roll, getoupeerd haar, strakke broeken/leggings in prints en 'Doe Maar'. Zo liep mijn vader in de 80e jaren in een strak rood/zwart gestreepte broek met een studs riem en een zwart t-shirt van 'Iron Maiden'. In Sex and the City 2 is er een flashback naar de 80e jaren. (Niet dat mijn ouders er zo heftig bij liepen, maar nu heb je een beeld van 'The 80's') En zo vertelde mijn moeder gisteren dat ze blauw met roze oogschaduw droeg. Stiekum voordat de lessen begonnen maakte ze zich op, en vlak voordat ze thuis was haalde ze het er weer af, want mijn oma en opa vonden het maar niets! Gisteren zat mijn moeder mijn blog te lezen en vroeg ze mij of ik deze look wou na creëren. A challenge, I take!








Sunshine!
 Deze ooglook was dus helemaal 'Hot' in de jaren 80. Het doet mij een beetje denken aan het colorblocking trend van nu.
Voor de 80e jaren look heb ik gebruikt:
  • John van G eyeshadow base
  • L.A. Colors Shimmering loose eyeshadow in Lollipop
  • Essence sun club glamour to go 01, De meest blauwe kleur oogschaduw
  • Gosh Intense lash mascara
De roze oogschaduw heb ik op mijn bewegend ooglid aangebracht. Daarna heb ik een fel blauwe oogschaduw er boven aangebracht en ook onderop mijn wimperrand. Het roze en blauwe heb ik licht geblend. Als laatste heb ik mascara aangebracht. Omdat ik het zelf wel een heftige look vind, heb ik de 80e jaren look in een nieuw jasje gestoken...


Bij deze ooglook heb ik de 80e jaren ooglook goed geblend. Daarna heb ik in de crease veel zwart matte oogschaduw ( Gosh matte black) toegevoegt. Onder mijn wenkbrauw en op de binnenste ooghoek draag ik een highlighter (MAC Shroom). Als laatste heb ik een zwarte kohlpotlood ( UD Zero) op mijn waterlijn tegevoegd en mijn wenkbrauwen bijgetekend. I like it!



The 80's VS Colorblocking 2011
  

Edit: Volgens mijn vader waren de 60e jaren, de jaren van de 'Rock 'n Roll'. De 80e jaren, waren de jaren van Punk.