Pagina's

zaterdag 23 juli 2011

Nailart by Esmee: Lovely Rose


Gisteren vertelde ik mijn nicht Esmee (15) over mijn blog. Esmee is veel bezig met nailart en daarom kwam ik op het idee dat het leuk zou zijn als Esmee hier af en toe een artikel plaatst over haar leuke nagel creaties. Jullie kunnen dus vanaf nu af en toe een nailart artikel verwachten, Nailart by Esmee.



Esmee:



Wat heb ik gebruikt voor deze nailart:
  • Essence nailart sealing base coat € 1,95
  • Essence Colour & Go 36 € 1,25
  • Een witte nagellak van het merk MAX, frenchmanicure setje €1,29 (Action)
  • Pieces nagellak in Candy Dandy € 2,95
  • Groene Miss sporty nagellak 033 € 1,99
  • Satéprikker/tandenstoker
  • Karton
  • Essence Topcoat  € 1,95

Om te beginnen breng je een base coat aan, dit is nodig zodat de pigmenten van de nagellak je nagels niet verkleuren. Als je base coat goed droog is, breng je daarna een zacht roze nagellak aan. Deze licht roze nagellak van Essence heeft 2 laagjes nodig. Laat dit ook weer goed drogen. Daarna breng je met de witte nagellak witte puntjes aan op je nagels. Ik gebruik hier voor de witte nagellak uit een french manicure setje van MAX. Dit setje is goedkoop en raad ik je niet aan om te gebruiken voor een french manicure. Voor deze nailart werkt deze nagellak echter prima. Je hebt dus de witte nagellak en je zet hiermee een stipje op je nagel (wel voldoende dat je een soort klein bolletje te zien krijgt). Op het witte (nog natte) nagellak stipje zet je met een rode nagellak (Pieces Candy Dandy) een kleinere stip op de witte stip. Strijk je nagellakkwastje goed af, anders gaat het mis. Als je de stippen op je nagel gezet hebt, neem je een satéstokje en roer je de 2 kleuren voorzichtig door elkaar tot er een klein roosje ontstaat. Zorg dat je roosjes droog zijn wanneer je met een groene nagellak en een schoon satéprikker de blaadjes aan de roosjes maakt. Je kunt de satéprikker voorzichtig in het potje dippen en de blaadjes maken, maar het effect is mooier als je een beetje nagellak op een stukje karton giet en het zo met een satéprikker aanbrengt op je nagels. Wanneer alles goed droog is breng je tenslotte nog een laagje top coat aan, zo blijft de nailart langer zitten.

Nailart foto's zijn gemaakt door Esmee.