Pagina's

zaterdag 30 juli 2011

Review: Lush Lemony Flutter


Ik ben fan van het natuurlijke en milieubewuste merk: Lush! Sinds ik vorig jaar februari in het LUSH filiaal in Londen was, ben ik verkocht. Al die heerlijke geurtjes en kleurtjes. Nu moet ik zeggen dat ik sowieso een liefde heb voor zeep(jes). Als ik veel vrije tijd heb en de keuken tot mijn beschikking, beoefen ik graag mijn hobby 'zeep maken'. Maar dit is een ander verhaal... Ik zal een andere keer hier meer over vertellen!

De Lemony Flutter van Lush is erg bekend en geliefd in "beauty land". Al tijden wou ik dan ook Lemony Flutter aanschaffen. Dus toen ik 14 juni j.l. mijn laatste "schoolreisje" (ik studeer in oktober af!) naar Amsterdam had en we 1,5 uur vrij te besteden hadden in de stad, moest en zou ik naar Lush! Dus sleurde ik mijn buddy Rawaa mee naar de Lush, terwijl ze allergisch is voor heel veel beautyproducten en het voor haar dus geen bal aan was (sorry Rawaa). Eenmaal in de Lush kon ik dan ook niet lang rondhangen, want Rawaa moest naar haar geliefde schoenenwinkels in Amsterdam. Haha, vrouwen... ;-)

Ik rekende dus snel af wat ik hebben wou, Lemony Flutter en The comforter!



Mocht je de hype van 'Lemony Flutter' gemist hebben, dan vraag je je waarschijnlijk af waar ik het over heb.
Lemony Flutter is een creme voor je nagelriemen. Het voedt je nagelriemen waardoor ze soepel blijven en je nagels gezonder en sterker. Maar, deze creme is niet alleen voor je nagelriemen. Het is ook geschikt voor ruwe plekjes. Zo gebruik ik het ook op mijn ellebogen en mijn hielen.
Lemony Flutter is een gele boterachtige creme dat verpakt is in een 100% recyclebaar zwart potje. De creme zelf is een beetje korrelig, maar als je het uit smeert lost alles op tot een olie. Je masseert de creme in je nagelriemen en laat het even intrekken, daarna kan je met een bokkenpootje je harde nagelriemen soepel maken.




Nu ik een maand Lemony Flutter in mijn bezit heb, vind ik het tijd voor een review. De Lemony Flutter ruikt naar Limoen. Ik vind de geur echt heerlijk en maak ook vaak het potje even open om te ruiken.


Lemony flutter bestaat vooral uit verschillende voedende vetten, shea boter, Soja olie, bijenwas, Mango boter, Castor olie, lavandin olie, citroen olie en kamile olie. De laatste drie oliën zijn Etherische olie, dit zijn geconcentreerde oliën gewonnen uit natuurlijke planten. Etherische oliën hebben een heilzame werking, maar te veel etherische oliën zijn niet goed voor je huid. Wat ik mij verrast is dat ze verse limoen hebben gebruikt voor dit product, dit zie je niet vaak. Limoen (en veel andere citrusvruchten) maakt je nagels sterker. Limoen olie (Citrus Limonum) is reinigend en kalmeert een geirriteerde huid, daarom wordt het ook vaak gebruikt in producten tegen de jeuk van insecten. Kamille olie (Chamomile Oil) is heilzaam bij een overgevoelige huid en kalmeert de huid. Kamille is ook een natuurlijke pepmiddel bij verdriet. Mocht je in een dip zitten, drink een grote kop kamille thee! Lavandin is een kruising tussen Lavendel en Spijk. Lavandin olie (Lavendula hybrida) is anti-stress en balansherstellend. Ook werkt het kalmerend, pijnstillend en is het schimmel- en bacterie dodend. Castor olie (Ricinus Communis) wordt ook wel ricinus- of wonderolie genoemd. Het is ontstekingsremmend en heeft een verzachtende werking. Het helpt uitdroging van de huid voorkomen en maakt het zacht en soepel. Ook wordt Castor olie veel in make-up gebruikt vanwege de glanzende eigenschappen. Deze creme is dus niet alleen voedend, maar is ook huidherstellend en ontstekingsremmend. Ik vind het een fijn product en het maakt mijn nagelriemen mooi en soepel. Lemony Flutter kost € 9,95 en is te koop bij alle Lush filialen en in de online webshop.