Pagina's

vrijdag 26 augustus 2011

Body splashes


Toen ik 8 was en ik (net als mijn moeder) parfum wou dragen kreeg ik van mijn moeder een Body Splash van Fa in een citrus geur. Ik heb heel lang Body Splashes gebruikt, ik denk tot mijn 14e. Sinds een paar maanden zijn Body Splashes weer populair.


Soms heb je van die momenten dat je geen behoefte hebt aan een sterke geur, maar het wel fijn vind om lekker te ruiken. Bijvoorbeeld als je een dagje lekker thuis bezig bent (met je werk/huiswerk of huidhouden) een sterke geur kan je dan echt afleiden. Of je gaat een dagje naar het strand, een parfum kan dan door de zon lelijke vlekken geven op je huid. Voor deze momenten zijn Body Splashes ideaal. Een Body Splash is een licht geurende water die je s'ochtends op doet na het douchen of gedurende dag een keer om je op te frissen.
Vorige week dinsdag was ik met een vriendin in Amsterdam en daar her-ondekte ik de Body Splash. Bij de H&M hebben ze veel soorten. Ik geloof een stuk of 8 geuren. Zo had je kleine body splashes met Hello Kitty of Disney figuren erop en grotere flessen met glitters of zonder glitters.
Zelf nam ik 2 geuren mee: Tutti Frutti en de geur Pear&Basil.


De geur Tutti Frutti komt in een paarse fles met een inhoud van 160ml. De geur is heel zoet en fruitig. Ik vind het zelf een beetje ruiken naar bosvruchten thee. Het is een zachte geur. Iemand die heel dichtbij (bijv. een begroeting) komt, zal hem alleen ruiken. Mijn oma heeft normaal een hekel aan parfums (ze vind het te sterk) en toen ik afgelopen donderdag deze Body Splash liet ruiken, was ze erg enthousiast.



De geur Pear&Basil komt in een doorzichtige fles met een inhoud van 200ml. Deze geur is lastig te omschrijven. Ik heb de fles nu in de hand terwijl ik typ en ruik even om de geur te bepalen. Ik kan de geur het beste omschrijven als een frisse peren (???) geur. Aan de ene kant ruik ik de peer, maar ook weer een citrusvrucht. En wat kruiden. Hmmm,... Heb je al een voorstelling? Deze Body Splash is een Shimmer Body Splash, maar de glitters vind je nauwelijks terug op de huid. Wat eigenlijk wel fijn is, want ik zie er niet graag uit als een discobol. De Body Splash zelf is een dikkere substantie dan water, maar ook geen gel. Ik denk dat ze de substantie wat dikker gemaakt hebben, zodat de glitters mooi verdeeld zijn (en blijven) in de fles. Zou het een water zijn, dan zouden de glitters naar de bodem zakken.

Foto genomen op macro stand, je ziet welgeteld 2 glitters.
Mocht je een Body Splash in huis hebben/halen en we zouden nog een paar warme dagen krijgen (laten we het hopen), dan is het ook fijn om de Body Splash in de koelkast te zetten. Dan kan je af en toe even afkoelen met de Body Splash.

Glitters!

Ik vind de Body Splashes ook leuk als een cadeautje! Ik vind dit product geschikt voor alle leeftijden.
De Tutti Frutti Body Splash kost € 2,95 en de Pear&Basil kost € 3,95 en zijn verkrijgbaar bij de H&M.