Pagina's

zaterdag 6 augustus 2011

I'm back!



Als je de titel leest van deze post zal je waarschijnlijk afvragen 'Heb ik iets gemist?'. Nee hoor! Je hebt niets gemist, ik heb de afgelopen weken flink vooruit geschreven zodat er elke dag 2 artikelen online zouden komen. Het enigste waar aan je kon merken dat ik zelf  "Offline" was, is dat de reactie is door moderatie goed gekeurd moesten worden en dat ik niet reageerde op comments. Gisteravond ben ik terug gekomen van een vakantie in Luxemburg waar ik een paar dagen was. Alle comments zijn ondertussen zichtbaar en goedgekeurd.

De reden dat ik niet van te voren heb geplaatst dat ik op vakantie ging is vanwege diefstal, you never know! Maandag heb ik nog flink in de stress gezeten, omdat blogger mijn artikelen niet automatisch plaatste. Gelukkig kwam ik er maandagavond achter dat mijn blog op New Yorkse tijd (+ 8 uur) stond en niet op Amsterdamse tijd. Nadat ik dat had aangepast, ging alles perfect! Pfieuw, ik was weer gerust gesteld. Dinsdag ochtend zat ik om 8 uur samen met mijn ouders en mijn broer in de auto naar Trier. Trier is de oudste stad van Duitsland en heeft veel mooie oude gebouwen.


Porta Nigra
Porta Nigra
Prachtige uitzicht vanuit Porta Nigra


In de Porta Nigra

In Trier bezochten we de Porta Nigra, een Romijnse stadspoort. En hebben we een toeristische rondtoer gemaakt in een treintje, die je voor €7- de hele stad liet zien. Daarna bezochten mijn moeder en ik de Douglas in Trier, terwijl mijn vader en broer een patatje aten. In de Douglas was echt een enorme sale, zo waren veel producten van Dior, YSL en Chanel met 50% korting. Ik nam zelf een Chanel 4 ombre palette in Enigma mee voor € 23,50! (Whoep, whoep!!!) Ook waren er veel mooie Dior lipsticks voor € 15,-. Hier wou ik ook wat van mee nemen, maar ik bedacht mij dat we ook nog naar Luxemburg stad zouden gaan. Ik had een budget voor mijzelf mee genomen, dus wou ook nog wat te besteden hebben in Luxemburg stad. 


Voor de prachtige Douglas met mijn nieuwe aankoop!

Nadat we Trier gezien hadden zijn we door gereden naar Waldorfpont in Luxemburg. Hier checkten we tegen 9 uur in bij het Dimmer Hotel. Het Dimmer Hotel is zeker een aanrader als je naar Luxemburg wil gaan. Het is een net hotel en alles is schoon en goed verzorgd. Het eten is echt heerlijk en betaalbaar. Een uitgebreide lunchpakket koste zelfs maar € 2,50! Wat ook fijn is, de familieleden die het hotel runnen spreken Nederlands!
Na het avond eten hebben we nog een korte wandeling in de buurt van het hotel gemaakt.
De volgende ochtend gingen we tegen 9 uur ontbijten en tegen half 10 gingen we naar Diekirch om daar te shoppen bij ASport waar altijd rond deze tijd een enorme sale is. Ik zelf heb hier niets gekocht, al had ik wel een paar prachtige sleehakken gepast. Ze verkopen daar allerlei A-merken en ze hebben een grote afdeling met damesmode ( Hilfiger denim, Villa, Disigual en nog meer), helaas was de grote maten mode ver te zoeken. Toch heb ik wel wat inspiratie op gedaan. Zo heb ik 2 super leuke vestjes op de foto gezet die ik wil na laten maken door een bekende. Daarna zijn we naar Larochette gereden om daar de prachtige landschappen en natuur te bekijken. Als je in Larochette rijdt, rij je door allerlei rotspartijen en zie je veel afgronden. Zelf vond ik dit wel eens griezelig. In Larochette heb je een gebied dat in de volksmonden 'klein Zwitserland' wordt genoemd. Je hebt hier heel veel rotsen en beekjes. We hebben ook nog een waterval bezocht, erg mooi. Wat minder mooi was is dat mijn broer na 10 stappen in het gebied geprikt werd door een wesp. Er waren veel wespen daar en het schijnt dat in België en Luxemburg veel wespenplagen zijn die ook verwacht worden in Nederland. Ik hoop niet dat we er hier last van zullen krijgen. Ook werd ik lek geprikt door de blinde muggen. We hadden geen anti insecten spullen mee, dit was echter wel handig geweest.

Klein Zwitserland in Larochette


Nadat we hier uitgewandeld waren zijn we naar Chateau Larochette gereden. Chateau Larochette is een ruïne van een oud kasteel uit de middeleeuwen. Hier had je echt prachtige vergezichten.

Chateau Larochette

We aten deze avond laat bij de MAC Donalds. Ze verkochten in Luxemburg nog de MAC Rib (YUM!).
S'avonds gingen we met z'n vieren gezellig borrellen in het kroegje van het hotel. Tegen 11 uur gingen we naar onze hotelkamer om lekker vroeg te gaan slapen omdat we de volgende dag vroeg naar Luxemburg stad zouden vertrekken. We gingen met de trein van Diekirch naar Luxemburg omdat het in Luxemburg zelf erg druk zou zijn om te rijden/parkeren. Voor slechts € 4,- per persoon kocht je een dagkaart waarmee je de hele dag in het openbaar vervoer kon reizen. (hier kan de NS nog wat van leren) In 3 kwartier waren we in Luxemburg stad. De stad zelf is inderdaad erg druk met verkeer. Hoe je naar het centrum moest met het openbaar vervoer was even lastig, op een gegeven moment heb ik een portegese vrouw (veel portegezen zijn geïmigreerd naar Luxemburg stad vanwege de staalindustrie waar Luxemburg om bekend staat) aangesproken en in mijn gebrekkig duits en frans te vragen welke bus we moesten nemen. Met de bus ben je in 5 minuten van het treinstation in het centrum van Luxemburg.


De rode brug

In Luxemburg hebben we de 'Rode brug' bezocht. Vanaf het luxemburgse vrijheidsbeeld had je een prachtig uitzicht op de 'rode brug'. Bij het vrijheidsbeeld had je veel toeristische bussen staan die een toer door de stad gaven. We namen zelf de 'Hop on Hop off' bus voor € 14,-. Je krijgt met deze bus veel informatie over de stad en je kunt bij elke bezienswaardigheid in en uit stappen. Als je Luxemburg stad gaat bezoeken, dan is dit erg raadzaam. 


Mijn broer, ik en mijn vader wachten op de Hop on Hop off bus

Na de toer volledig te hebben gezien, hebben we bezienswaardigheden uitgekozen waar we zouden uitstappen on het rustig te bekijken. In Luxemburg stad had je erg luxe en dure winkels. Zo had je een Cartier winkel, een Manolo Blanik winkel (love), Jimmy Choo winkel, Louboutin winkel (De gouden glitter schoenen van Carrie in SexandtheCity II stonden er ook!!! Oh als ik het geld had....) en nog veel meer chique winkels. Het was leuk om bij deze winkels te window shoppen. In Luxemburg stad hebben mijn moeder en ik nog een Lush winkel bezocht. Op de productbordjes stond alles in het frans en de verkoopster sprak gebrekkig engels. Het was lastig zien waar welk product voor bedoelt was. Omdat het die dag erg warm was en ik dus niet goed kon welke producten er verkocht werden, besloot ik om binnenkort een online bestelling te doen en dus niets mee te nemen. Zo weet ik zeker wat voor product ik koop. Voor de rest hebben we niet veel meer gewinkeld omdat er veel in de stad te zien was. Wel heb ik in de verte een enorme Sephora winkel gezien. Dus met een goedgevulde portomonee en veel tijd, kan je prima winkelen in Luxemburg stad.  In Luxemburg bezochten we ook de kazematten, dit zijn ondergrondse tunnels die in de eerste wereld oorlog werden gebruikt om de stadsmuren te beschermen. Nadat ik 3 meten onder de grond in nauwe tunnels liep begon ik te hyperventileren. Ik vond het enorm claustofobisch en besloot om terug te gaan. Mijn moeder ging met mij mee terug en mijn broer en vader gingen verder. De Tunnels gingen tot 5 a 6 meter diep onder de grond. Het was interressant om te zien hoe de soldaten de stadsmuren verdedigen, maar ik was blij dat ik weer veilig boven de grond was en daglicht kon zien. Daarna bezochten we het paleis van het luxemburgse koningshuis. Dat op een gezellige plein stond, waar veel terrasjes waren. Hier hebben we nog gezellig op een terras gezeten. Op het plein staat ook een standbeeld van Willem van Orange Nassau de eerste die in 1815 de groothertog werd van Luxemburg en daar het paleis liet bouwen.


Willem

De koningshuis van Luxemburg draagt op landelijke feestdagen (net als het Nederlandse koningshuis) de orange kleur. Dit stamt af van deze tijd.
Na het terrasje gingen we weer terug naar Diekirch en hebben we heerlijk gegeten in het hotel. 

De Golden Lady op het vrijheidsbeeld, ze straalt al het geluk uit over de stad.

De volgende dag hebben we vooral veel gereisd naar Nederland. Rond Roermond en bij Eindhoven hebben we nog in de fille gestaan. Gisteren tegen half 4 waren we weer in huis. Ik vind het fijn om na een vakantie weer thuis te zijn. Nu moet ik nog echt even bijkomen. We hebben zoveel leuke actieve dagen gehad. Luxmburg is echt een aanrader, je heb veel oude gebouwen in Luxemburg maar vooral het landschap is prachtig. Oh, en alle bezienswaardigheden/museas kosten maar € 3,- entree, over heel Luxemburg (land) is dit hetzelfde.

Ik met mijn moeder bij het Luxemburgse vrijheidsbeeld