Pagina's

maandag 22 augustus 2011

John Galliano Parlez-Moi d'Amour Eau de Toilette


Mijn favoriete geurtje van dit moment is 'Parlez-moi d' Amour' van John Galliano.


John Galliano bracht in het najaar van 2010 zijn tweede parfum genaamd Parlez- Moi d’Amour op de markt. Met deze parfum wil John Galliano de vrouwelijkheid van de draagster benadrukken en een ode aan de liefde uitbrengen. Dit romantische parfum is vernoemd naar het liedje van Edith Piaf’s Parlez-Moi d’Amour.

Toen mijn stageperiode van twee jaar bij het Toeristische Informatiepunt Stadskanaal er op zat, kreeg ik van mijn lieve collega's een parfumbon van de plaatselijke parfumerie. Ik hoefde niet lang na te denken welke parfum ik ging aanschaffen met de bon. Ik had namelijk al twee testertjes gekregen (bij aankoop van producten) en ik vond de geur zo heerlijk dat ik erg zuinig met mijn testertjes was. Toen ik de bon kreeg gaf ik een testertje aan een collega die hem ook heel lekker vond en de andere aan een vriendin die gek is op Parfums. Beiden vonden ze het een heerlijke geur.

Toen ik in de parfumerie was vertelde de eigenaar dat Parlez-moi d' Amour, Ik schrijf aan jou mijn liefste betekend. Ik heb zelf wel wat frans gehad op de middelbare school, maar dat is niet allemaal blijven hangen.
De Parfum komt in een wit kartonnen doosje die vormgegeven is als een enveloppe.


De Eau de Toilette Parlez- Moi d’Amour bestaat uit ingrediënten van onder andere: bosbessen, bergamot, muskus, amber, gember, sambac, jasmijn en Turkse roos. De parfum heeft een fruitig, zoet en romantische geur.  Het gezicht van Johan Galliano’s Parlez- Moi d’Amour is de jonge Taylor Momsen. Ze werd bekend door de Amerikaanse serie Gossip Girl en ze is de zangeres van de rockband The Pretty Reckless.


Ik vind het jammer dat Taylor Momsen is gekozen als het gezicht van deze geur. Taylor Momsen is een rebelse meid en dat past in mijn gedachten totaal niet bij deze romantische parfum. Ik zou eerder een ronddraaiende vrouw in een witte bloementjes jurk met gekruld haar met een roze lipstick en in haar hand een brief van haar geliefde verwachten. Maar goed, dat past dan weer niet bij het beeld dat ik bij John Galliano heb. Anyway...

Het is een fijne parfum/geurtje en daar gaat het om. Ik ben geneigd om steeds Parfum te zeggen, maar eigenlijk is het een Eau de Toilette(5%-10% geurbestanddelen). Een Eau de parfum dient 10%-20% geurbestanddelen te bevatten. Een echte parfum bevat 20%-40% geurbestanddelen.

Voor een Eau de Toilette blijft het geurtje trouwens lang hangen, wat erg positief is. Voor 30ml betaal je € 36,50. Verkrijgbaar bij de betere parfumeriezaken.