Pagina's

zaterdag 20 augustus 2011

Najaars Trends '11: Midnight Blue Eyes


Het najaar komt er weer aan en ondanks dat we midden in de zomer zitten, behandel ik aankomende weken alle najaarstrends! Afgelopen woensdag kon je al over de trend "Dark Berry Lips" lezen. Vandaag behandel ik de trend, blauwe oogschaduw.



Blauwe oogschaduw is aankomend herfst/winter helemaal hot! Vooral de kleuren van de nacht, midnight blue, zijn trendy. Veel beautymerken brengen een collectie uit met blauwe oogschaduw tinten. Zo brengt Christian Dior de Blue Tie Collectie en Yves Saint Laurent de Fleur de Minuit collectie uit, eind augustus verkrijgbaar. Het make-up merk NARS komt dit najaar met een knallende blauwe oogschaduwkleur 'Outremer'.  MAC brengt in de 'Posh Paradise' collectie twee blauwe paintpot's uit in de kleuren fel blauw 'Pure Creation' en donker navy 'Imaginary', 15 okt. verkrijgbaar.


Al deze mooie collecties zijn best prijzig in aanschaf, maar je kunt natuurlijk deze look ook prima maken met goedkopere merken.


Zelf heb ik het merk NYX gebruikt en mijn Zoeva 'Metalic Stone' palette. 1. Op mijn bewegend ooglid heb ik eerst een fel blauwe oogschaduw aangebracht. 2. Daarna heb ik in de crease (oogplooi) een donker blauwe kleur aangebracht.


3. Op de buitenste hoek, ook wel outer V genoemd, heb ik een nog donkerder navy blauwe oogschaduw aangebracht. Alles heb ik goed vervaagt. 4. In de binnenste ooghoek en op mijn wenkbrauwbot heb ik een shimmer highlighter aangebracht. Op mijn waterlijn draag ik een fel blauwe oogpotlood van Bourjois. Op mijn wimpers draag ik Max Factor False Lash Effect Fusion mascara. 



Op mijn gezicht draag ik Catrice Photo Finish Foundation en Bourjois Healthy Mix Consealer. Op mijn lippen draag ik MAC Viva Glam V en een klein beetje Rimmel Vinyl Max Lipgloss in I'm Legend.



Eigenlijk draag ik niet zo vaak blauwe oogschaduw, maar ik heb die dag veel complimentjes over mijn ogen gekregen. Ik vind deze ooglook goed geslaagd en denk dat ik vaker zo ga dragen.

Wat vind jij van deze najaars trend?

Bron NARS