Pagina's

maandag 8 augustus 2011

Chanel Enigma 4 Ombre eyeshadow palette


In het 'I'm Back!' artikel kon je al lezen dat ik in de Sale een Chanel 4 ombre eyeshadow palette in de kleur Enigma heb aangeschaft met 50% korting!
Lees verder voor het review en swatches.






Het palette wordt heel chique geleverd in een stoffen hoesje om zo je palette te beschermen. Het palette zelf is een hoog glanzend palette waar in het midden het Chanel logo staat. Op de achterkant van het palette staat de naam en de kleuren. In het 4 Ombre palette zitten vier gebakken (baked) oogschaduws. Baked oogschaduws worden gebakken in de oven.



In het palette zitten 4 oogschaduws die goed met elkaar te combineren zijn,, een spiegel en twee stoffen aplicators. De aplicators zijn verrassend goed. Normaal breng ik oogschaduws aan met mijn Sigma kwasten, maar deze aplicators brengen de oogschaduw mooi intens aan.


In het palette zit een licht roze shimmery oogschaduw, een groen/bruine oogschaduw met fijne glitters, een grijze oogschaduw en een matte paarse oogschaduw.
Ik vind het prachtige kleuren en ze zijn goed draagbaar. De drie donkere kleuren zijn goed donker, dus zeer geschikt voor een smokey eye.
Swatches op John van G oogschaduwbasis aangebracht

Zoals je op de swatches kan zien, zijn de oogschaduws goed gepigmenteerd. De oogschaduws blenden makkelijk, maar de oogschaduws hebben wel een basis nodig om zich aan vast te grijpen. 
De oogschaduws blijven goed zitten. Wel moet je de oogschaduw goed in je kwast werken, zodat je geen fall out hebt. De oogschaduw is poederig en valt gauw van je kwast.
Ik vind het palette erg mooi. Het Enigma palette is vorig zomer uitgebracht in de herfst collectie Les Contrastes de Chanel.


Voor het Chanel palette betaalde ik € 23,45 bij de Douglas in Trier (DL). Normaal betaal je voor dit palette € 46,95.