Pagina's

vrijdag 18 november 2011

London Life!


Dag Dames!
Het heeft even geduurd voordat er een look online kwam van de Big City Life Palettes. Telkens had ik andere prioriteiten en bleef het weer links liggen. Maar vandaag is het zover! Vandaag een Stoere ooglook uit 'The Londen Collection Eye & Cheek Palette' van Catrice.



Op een aantal blogs kwam ik reviews tegen waar het London palette niet echt geliefd was. Wat ik erg vreemd vind, want ik vind hem echt super leuk! Daarom vandaag een stoere look, om te laten zien dat je met dit palette ook een intense look kunt maken.


Wat heb ik gebruikt?
Als oogschaduw basis; MAC Bare Study Paintpot
Wenkbrauwpotlood Fling van MAC
Wenkbrauwgel Anastasia
The London Eye & Cheek Palette (oogschaduws en kohlpotlood)
Max Factor Masterpiece mascara in Rich Black


Als je het London palette niet meer kunt heugen, bekijk dan even het artikel dat ik erover schreef (klik hier).
De oogschaduws van het Londen palette hebben een goede basis nodig, zodat ze zich aan de basis vastgrijpen. Door de kleuren aan te brengen, vervagen en weer aan te brengen bouw je de intensiteit op.


Als eerste heb ik Bare Study paintpot aangebracht over het hele ooglid, dit zorgt voor een goede basis. Op mijn bewegend ooglid, op de binnenste ooghoek en op mijn wenbrauwbot heb ik een zacht gele oogschaduw (piccadilly Circus) met een zachte gouden glans aangebracht. Daarna heb ik met het zwarte kohlpotlood een zwarte lijn om mijn oog aangebracht en een extreme winged eyeliner gemaakt. Deze heb ik met een oogschaduwkwast met korte stevige haren vervaagt. Als de lijn goed vervaagt is, zit er op je kwast nog wat leftover kohlpotlood waarmee je een zachte lijn trekt net boven je oogplooi. Over het vervaagde zwarte kohlpotlood heb ik een intense donker blauwe oogschaduw aangebracht (City Hall), behalve in de crease. Deze kleur heb ik met een blendingkwast vervaagt naar de crease toe. Daarna heb ik een matte groene kleur met blauwe ondertoon (Hyde Park) aangebracht met de blendingkwast in de crease. Daarover  heb ik een pastel blauwe/paarse (Globe theatre) oogschaduw aangebracht. Dit weer vervaagt en nogmaals Hyde Park aangebracht. Als laatste heb ik nogmaals City Hall aangebracht op het buitenste ooghoek en licht in de crease. Op de onderste wimperrand bracht ik ook City Hall aan en op mijn waterlijn de zwarte kohlpotlood.

Als laatste heb ik een flinke laag zwarte mascara aangebracht en mijn wenkbrauwen gedaan.

Ik vind het een geslaagde look! De onderste foto is met flits genomen. The London collection Eye & Cheek palette is in oktober in het Big City Life collectie van Catrice uitgekomen. Als je geluk hebt, kom je de palettes hier en daar nog tegen.