Pagina's

zaterdag 5 november 2011

Review: Catrice Photo Finish Foundation


JAAAAA, Dames en Heren! Hier istie dan... De langverwachte en aangevraagde review van de Catrice Photo Finish Foundation.


De Catrice Photo Finish Foundation is nu ruim een half jaar in Nederland verkrijgbaar. Sinds Catrice deze foundation introduceerde heb ik hem in mijn bezit. Catrice belooft dat de foundation 18 uur blijft zitten,je huid egaliseerd,olie-vrij is en belooft een stralende teint door de reflecterende pigmenten.
De Catrice Photo Finish Foundation komt in een luxe glazen flesje. Ik vind de verpakking heel mooi. Ook vind ik het heel fijn dat de verpakking een pompje bevat. Dit is veel hygiënischer, omdat er zo geen lucht en bacteriën bij komen.


 De foundation zelf is een vrij dikke substantie. Zoals je hierboven op de foto ziet blijft het echt als een drup liggen. Ik vind een dikke substantie wel fijn. Ik heb het idee dat een dikkere foundation wat meer dekking geeft dat een dunne foundation. Maar dat is persoonlijk. Ik heb kleur 020 Rosy Beige. Er zijn 5 kleuren foundation te koop van deze foundation. Niet echt heel veel keuze in kleur dus. Als je een donkere of juist hele lichte teint hebt, kan je misschien niet de geschikte kleur voor jou vinden. Gewoon even proberen in de winkel op je kaaklijn, dan even naar buiten en in het daglicht kijken of de kleur geschikt voor jou is. Een kleine puntje waar je even om moet denken, de foundation wordt iets donkerder als hij opdroogt.


Hierboven op de foto heb ik helemaal niets op. Ik heb geprobeerd om zo neutraal te kijken, zodat je echt naar mijn huid kijkt. Ik heb zelf een gecombineerde huid, met hier en daar acne en huidverkleuringen door eerdere acne.


De na-foto. Hier heb ik één pompje verdeelt over mijn gezicht. Ik heb de foundation aangebracht met schone vingertoppen. Zoals je ziet dekt de foundation goed. De foundation heeft een natuurlijke glans, semi-matte zou ik de finish omschrijven. Wat wel een must is bij deze foundation (vooral als je een vette of gecombineerde huid hebt) dat je de foundation hier en daar moet afpoederen. Vooral onder de ogen, neus, kin en voorhoofd moet ik de foundation afpoederen. De foundation word anders erg glimmend bij mij op deze delen.


Even een foto na om te laten zien dat ik wel kan lachen! haha

Of de foundation ook werkelijk 18 uur blijft zitten kan ik niet zeggen, maar ik kan wel zeggen dat als ik het s'ochtends om 8/9 uur mijn foundation aanbreng en als ik tegen 10/11 uur op bed ga dat het er nog prima op zit. Dat is wel ruim 12 uur! Prima foundation dus!
Als je naar de eerste foto kijkt, zie je dat de flesje 2/3 leeg is en dat in een half jaar tijd. De foundation is dus ook zuinig in gebruik.

Enkele nadelen die ik kan noemen:
- Door het glazen flesje kan je niet de alles op maken.
- De foundation wordt donkerder na het opbrengen.
- Weinig keuze in kleur.

Voordelen van deze foundation:
- Dekt heel goed.
- Brengt mooi egaal aan.
- Blijft lang zitten.
- Mooie finish/natuurlijke glans
- Pompflacon, mooie verpakking
- Prijs: € 5,99
- Zuinig in gebruik

Ik kan zeggen dat ik deze foundation echt heel fijn vind. De foundation is verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister voor € 5,99.