Pagina's

donderdag 3 november 2011

Day 8 & 9: Favourite Daytime look & Make-up collection?


Dag ladies! Gister is er iets misgegaan met uploaden en vandaag was ik niet thuis om de artikelen online te zetten. Vandaar Day 8 & 9 te samen vandaag.


Day 8: Favourite daytime look:


Een favoriete make-up look heb ik eigenlijk niet. Elke dag draag ik wel weer iets anders. Toch heb ik een look voor als ik even geen tijd heb om uitgebreid mijn make-up te doen of voor de ochtenden dat ik te lang in mijn warme bed ben blijven liggen. Eigenlijk een hele simpele, neutrale en leuke look.

Wat heb ik gebruikt?
Eerst heb ik een foundation aangebracht en deze alleen afgepoederd op het voorhoofd, de neus, kin en wangen (het centrale gedeelte van je gezicht). Daarna heb ik Bare Study paintpot over de gehele oogleden aangebracht met een schone vinger. Daarna heb ik met Catrice gelliner (de kleur verschilt, deze keer de bruine kleur) een streep (geen wing) boven mijn wimpers gezet. Ik zet op snelle dagen geen winged eyeliner, omdat dit netjes en gelijk moet en dus extra tijd in gaat zitten. Dan op de wimpers een flinke laag mascara. Op mijn wangen draag ik altijd (als ik deze look maak) MAC Warm soul blush. Dit is een warme blush met een gouden glans. Wat ik op mijn lippen draag verschilt. Ligt eraan wat ik draag of waar ik zin in heb. Deze keer droeg ik alleen Sleek poutpolish in bare. Simpel toch?


Day 9: Picture of your make-up collection.

Grappig, dit was ik eigenlijk van plan om al een keer online te zetten. Maar heel eerlijk,... Mijn stash ziet er niet altijd even georderd uit. Eén keer in de zoveel tijd (als het nodig tijd is...) dan ruim ik alles weer op en plaats ik alles terug waar het "hoort". Eigenlijk bleef het er dus bij, want ik ben een lekkere chaoot en vind het af en toe heerlijk om te rommelen. Hoe perfectionistisch ik ook ben in mijn hoofd, zo'n chaotisch is het in mijn kamer. Maar goed, dat is een ander verhaal. Gister heb ik dus speciaal voor deze post mijn make-up kast opgeruimd, dus enjoy!


In de eerste lade van mijn hemnes kast zitten mijn bakken met make-up. De eerste bak is zitten voorin alle lipglossjess, de vakken daar achter zitten mijn lipsticks (er ontbreekt hier en daar wat lipproducten, aangezien ik er ook altijd wat heb rond zwerven in tassen) en daar achter zit links een bakje met mascara backups en het bakje daarnaast zitten mijn EveryDay Mineral foundation en poeder, glitters ( <3 ) en beautytools.


Het tweede bak zitten voorin mijn foundations van dat moment (4 stuks), consealers (2 stuks), primers (3 stuks), een consealer voor de lippen (om je lipkleur uit te wissen) en mijn MAC prep + prime poeder. Daarachter zitten twee vakken met blushes en bronzers. Ik heb er niet echt een logica in... Dan daarachter zit links een bakje met van alles (eyeko bronzecream, te donkere foundation, oogcreme, Iqqu zonnebrandcreme en Acne creme). En in het bakje rechts zitten ook nog blushes.


 Het laatste gedeelte in mijn make-up lade zijn de oogproducten. Volgens mij heten deze bakjes KUBBS van Ikea (weet niet zeker...). Het eerste kleine bakje zit eigenlijk basisproducten, eyeliners en mascara's die ik op dit moment gebruik. Je ziet o.a. MAC paintpots, Catrice gelliners, NYX Jubo pencil, Essence Mascara (2) , Max Factor Mascara, Rimmel mascara, puntenslijper, wenkbrauwvormpjes (gebruik ik niet tot weinig), Glitter eyeliner van Sephora en nog wat kleine dingentjes. In het bakje daarachter zitten mijn losse oogschaduws, dit bakje is nu een stuk leger sinds ik mijn NYX oogschaduws heb overgepot naar een palette. Naast die twee kleinere bakken zie je een grote bak. Hierin zitten al mijn palettes (23 stuks). Achter deze vakken zit een grote vak waar ik van alles in heb. Wax voor wenkbrauwen, haarbandjes, make-up tasje voor vakantie, oplader voor electrische tandenborstel etc.


Op mijn Hemnes ladekast (met spiegel) heb ik een bakje van de action (2,50) waarin mijn kwasten en oogpotloodjes zitten. Normaal heb ik in de lege bakjes ook nog lippenstiften, maar die heb ik of in een tas of in de lade opgeborgen.


Als extraatje mijn nagellakjes! Het zijn er aardig meer geworden. Ik heb ze niet geteld ( elke keer raak ik de tel kwijt... :-S ). Mocht je je vervelen... :-P