Pagina's

donderdag 24 november 2011

Mijn blushes!


Vandaag wil ik jullie mijn blushes laten zien. Ik gebruik echt elke dag een blush. De ene keer subtiel, de andere keer wat meer aangezet. Ik vind dat een blush je gezicht warmte kan geven. Natuurlijk moet de kleur wel goed zijn, anders kan het too much zijn of ordinair. Ik houd vooral van warme natuurlijke blushkleuren in de herfst en winter. In de zomer houd ik meer van perzik en licht roze kleuren.


Ik heb van allerlei merken verschillende blushes. Mijn favoriete blushmerk is (niet verrassend) MAC. De blushes hebben een mooie finish, vervagen mooi en zijn goed gepigmenteerd. Toch zijn ze ook wat duurder dan andere blushes. Dus je moet voor jezelf afvragen of je dat zou willen betalen voor een blush. Van duurdere blushes vraag ik mij ook echt af "Is dit een kleur dat ik dagelijks zou dragen of voor af en toe?" Als het antwoord af en toe is, dan laat ik hem liggen. Ik heb nu de ervaring dat de kleuren die "geinig" zijn voor "af en toe" vaak blijven liggen in mijn la. Zonde en dus geldverspillen. Van goedkopere merken moet ik eerlijk bekennen dat ik sneller een blushkleur zou meenemen van "af en toe" (ik heb het hier over blushes van max. € 5,-). De eerste foto's zijn mijn favoriete blushes, van deze heb ik ook swatches gemaakt. Ik heb niet van alle blushes swatches gemaakt aangezien het artikel dan erg lang wordt.

Beginnend met de bovenste rij: MAC Pressed amber, Warm Soul, Secret Blush, Pupa Bronze Baroq


 MAC Pressed amber, Warm Soul, Secret Blush, Pupa Bronze Baroq

Beginnend van boven: H&M, E.L.F. Pink Passion, Sleek Rose Gold, Catrice Floralista Duo Blush

Catrice Floralista, Sleek Rose Gold, Elf Pink Passion, H&M


Wet 'n Wild: Triple treat & Treesome

Wet 'n Wild: Pearlesent Pink & Heather

Loreal blushes (3x)  (geen naam meer van en volgens mij niet meer verkrijgbaar) & NYX Raisin

Bourjois Rose Ambré, HEMA Highlighter, Hema Wet n Dry 02, 2nd Love

Over het algemeen ben ik blij met de blushes die ik heb. Toch heb ik een paar blushes waar ik niet tevreden over ben, de kwaliteit is niet goed. De Bourjois Blush is één daarvan, deze was in het begin toen ik hem nieuw had heel mooi, maar nu komt er geen kleur meer vanaf. Heel vreemd! De Hema blushes zijn okay, maar toch vind ik de Hema blushes erg poederig. Zelf vind ik dit niet zo prettig. De wet 'n wild blushes zijn echt heel mooi qua prijs kwaliteit verhouding. Ze zijn erg goedkoop, maar ze zijn heel erg goed. Wat wel jammer is van dit merk, is dat het niet meer in NL verkocht wordt. Volgens mij nog wel in BE?! In elk geval zijn ze wel verkrijgbaar via internet, maar dan moet je er verzendkosten over betalen. De MAC blushes hebben mij nog nooit teleurgesteld. De Pupa blush ben ik ook erg blij mee. Deze was van een limited collectie (Baroque?), deze heb ik heel goedkoop kunnen kopen in de aanbieding (10 euro volgens mij). De Floralista Duo Blush van Catrice vind ik echt heel mooi. Deze draag ik vaak met mooi weer. Je kunt de kleuren appart gebruiken, maar ook met elkaar mixen. De H&M Blush was volgens mij een van mijn eerste blushes. Hij bevat een bronzer, een perzikkleur met goudenshimmer en een koele roze kleur. Meestal swiep ik mijn kwast over alledrie de kleuren. Ik heb hem nog steeds en ben er nog steeds heel blij mee. Volgens mij koste deze € 4,-!!! Echt een super koopje!!! De E.L.F. Blush heb ik gekocht voor 1 dollar! En hij is echt super! Hij is niet zo heel intens qua pigmentatie, maar hij is heel mooi op te bouwen. Deze kleur draag ik meestal in de zomer. Ik wil eigenlijk wel meer E.L.F. (Eyes Lips Face) producten gebruiken, maar de verzendkosten houden mij meestal tegen. Mijn absolute favoriet is MAC Warm Soul. Deze kleur past bij elke huidstype en kan zowel in de zomer als winter. Dit is eigenlijk mijn dagelijkse blush.

Heb jij een favoriete blush? En heb jij nog producten van ELF die jij aanraad? Of juist niet?