Pagina's

maandag 28 november 2011

L'oreal Mythic oil


In de november Glossy Box kreeg ik een proefje van de L'oreal Mythic Oil. Op het internet lees ik dat deze serum geliefd is onder andere blogger, maar heel eerlijk had ik er nog niet eerder van gehoord. Op het Glossy Box infokaartje staat dat het een voedende haar serum is, die het föhnen van je haar vermakkelijkt. Ik heb de serum nu een dikke week (misschien wel 2 weken) gebruikt na elke douchebeurt. Genoeg keren gebruikt dus om mijn mening over de Mythic Oil te kunnen geven.


Het proefje van 3ml van Mythic Oil kwam in een kartonnenverpakking, waar ook vaak parfumtesters in zitten. Voorop staat de werkelijke verpakking van de Mythic Oil. In de orginele verpakking zit 125 ml serum en kost € 23,95. 125 ml is echt een ruime hoeveelheid waar je lang mee kunt doen.

Product applicatie volgens GlossyBox.nl
Mythic Oil: vóór het föhnen: 1) Was het haar en maak het handdoekdroog. 2) Verwarm enkele druppels Mythic Oil in de handpalmen en verdeel over het gehele haar. Begin hiermee bij de punten (omdat deze het meest beschadigd en droog zijn) en werk zo door naar de aanzet. 3) Laat de Mythic Oil twee minuten tot diep in het haar doordringen voordat het haar wordt gedroogd en gestyled. Het resultaat: ultieme glans met een luchtig effect. Na het föhnen: 1) Maak het haar droog met een föhn/haardroger of laat het haar natuurlijk drogen. 2) Verwarm enkele druppels Mythic Oil in de handpalmen en verdeel over het gehele haar. Begin hiermee bij de punten (omdat deze het meest beschadigd en droog zijn) en werk zo door naar de aanzet.


Applicatie nummer 1 omschrijft precies hoe ik de Mythic Oil gebruikt heb. De geur van Mythic Oil is erg lekker! Het ruikt als een luxe kappersproduct (wat Mythic Oil ook is). De geur is zoet en ik ruikt licht een citrus geur. De Mythic Oil voelt aan als een olie als je het in je haar aanbrengt, maar het laat op je handen geen vettig laagje achter. En dat vind ik heel fijn, vooral als ik nog snel even het serum in mijn haar wil aanbrengen en dan gauw de deur uitmoet om de bus te halen. De serum maakt mijn haar zacht en ik kan merken dat het mijn haar voedt. Nu heb ik van nature geen pluizighaar, dus of het ook anti-fizz is kan ik niet oordelen. De term 'Vermakkelijkt het föhnen" vind ik een beetje misplaatst. Het maakt mijn haar niet sneller droog of knopen vrij. Ook merk ik na het föhnen niet dat mijn haar luchtiger of wel volume heeft. Nu moet ik erbij zeggen dat ik een volle bos haar heb en mijn haar snel zwaar aanvoelt. Dus een volume product moet van goede huize komen, mocht het wat doen voor mijn haar. Ik heb een gemixte gevoel bij Mythic Oil. Het is een fijne serum dat lekker ruikt, voedt en mijn haar zacht laat aanvoelen. Verder merk ik niet wat deze serum doet om het föhnen te vermakkelijken. Heel eerlijk is mijn TOM serum (wordt helaas niet meer verkocht bij kruidvat) van een euro of 4/5 net zo goed. Ik merk niet waarom deze serum beter is, dan een serum van een goedkoper merk. Ik zal de Mythic Oil niet gauw aanschaffen, omdat ik €23,95 te veel vind voor deze serum. Het zou kunnen als jij slap en dun haar hebt, dat het wel geweldig werkt voor jou haar. Voor mij is het geen bijzondere serum en ik snap de hype dan ook niet.

Heb jij ervaring met Mythic Oil? Zo ja, wat doet het product voor jou haar en wat is je haartype?