Pagina's

vrijdag 11 november 2011

HEMA Metallic Eyemousse


Een tijdje geleden kocht ik een aantal HEMA Beauty items van een cadeaukaart die ik had gekregen voor mijn diploma. Laatst hebben jullie de one coat lakje kunnen bewonderen. En vandaag laat ik jullie de Metallic Eyemouse zien.


Heel eerlijk had ik niet te veel verwachtingen van de Metallic Eyemousse. Ik heb namelijk een jaar geleden de paarse variant gekocht en deze later weg gegooid (misschien ook wel weg gegeven?), omdat ik het een flut product vond. De paarse variant is namelijk mooi paars in het potje, maar als ik hem eenmaal aanbracht werd het een lelijke paars. De mouse ging enorm creasen en ik kon er geen leuke ooglook mee creeeren. Nu zal je vast denken "Waarom heb je deze dan gekocht?" Mijn vriendin N. kwam een tijdje geleden op de thee en vroeg mij om make-up les. Haha Cool! Ze had zelf wat spullentjes mee genomen, waaronder een nude kleurige Metallic Mousse van de Hema. Het glitterde enorm! Dus werd ik nieuwsgierig. Toen ik dus later bij de Hema voor het make-up schap stond, zag ik de metallic mousse weer staan. Ik probeerde de witte variant op mijn hand en vond het mooi glitteren, maar kocht hem niet (vooral vanwege mijn ervaring met de paarse variant). Later in de middag glitterde mijn hand nog steeds erg mooi. Ik besloot terug te gaan en nam hem alsnog mee.


De Metallic Eyemousse komt in een doorzichtig potje met een draaideksel. In een potje zit 5 gram. De substantie is niet als een mousse. Ik vind de substantie een mix van een cream en een wax. Beetje hard, maar niet te hard. Je kunt een beetje product pakken  met een schone vinger of met een kwastje. Met een kwastje breng je de mousse preciezer aan.


Swatches daglicht
Swatches lamplicht

Zoals je kunt zien glitterd het enorm. Je moet er van houden. Persoonlijk houd ik er van. Als je de Metallic Eyemousse dun aanbrengt blijf het goed zitten, wel creased het een beetje. De Metallic Eyemousse is ook heel mooi als party make-up of voor kerst.


Hier zie je de Metallic Eyemousse op mijn ooglid. Ik heb de mousse niet heel erg netjes aangebracht. Ik heb het met een schone vinger aangebracht, maar beter is het met een kwastje. De foto hierboven is genomen in het donker in lamplicht. De Metallic Eyemousse is mooi om te combineren met een zwarte eyeliner. In de crease heb ik een matte bruine oogschaduw aangebracht. Omdat ik de mousse dun aangebracht heb is de oogschaduw mooi te vervagen. Mocht je meer gebruiken, dan denk ik dat je er niet over heen kan met een oogschaduw. De foto hier onder is dezelfde ooglook in daglicht genomen. Zoals je ziet is het glitter minder zichtbaar in het daglicht, nog wel goed zichtbaar.



Ik heb dus zelf Metallic Eyemousse 03 White en deze vind ik heel mooi. Volgens mij had vriendin N. de kleur 11 nude, deze was ook mooi. Of de andere kleuren ook mooi zijn op het oog, kan ik niet zeggen. Van de paarse ben ik dus geen fan. De Metallic Eyemousse kost € 2,95 en hiervoor krijg je 5 gram.