Pagina's

donderdag 27 oktober 2011

Catrice Big City Life: The London Collection


Gister liet ik jullie het mooie Berlin palette zien. Vandaag is het de beurt aan het London Eye and Cheek palette. Op het Londen palette staan de bezienswaardigheden van Londen, zoals de Londen Eye, Big Ben en de Towerbridge. Zelf ben ik anderhalf jaar geleden een lang weekend naar Londen geweest. Londen is een hele drukke hippe stad. In de stad staan heel veel victoriaanse gebouwen, maar ook heel veel moderne strakke gebouwen. De stad is zelf wel heel koel. Allemaal gebouwen en The Thames revier die door de stad loopt. Het Londen palette bevat dan ook veel koele kleuren.



Zoals je kan zien bevat dit palette koele kleuren. Alle kleuren zijn goed met elkaar te combineren. Sommige kleuren vond ik erg uniek en alleen daarom al het aanschaffen waard. Het palette bevat net als de andere palettes 2 blushes, 6 oogschaduws, 1 kohlpotlood en 1 kwastje.


De producten hebben leuke namen gekregen die ieder weer te maken hebben met de stad Londen. Toch als ik aan sommige namen denk, denk ik aan andere kleuren. Zo is de Towerbridge gemaakt van wame gele stenen gebouwd en wordt savonds met geel licht verlicht. Ik zou dan een gele kleur verwachten. En zo kan ik nog wel een paar voorbeelden noemen. Maar goed, dat is natuurlijk niet zo belangrijk. "Als het beestje maar een naam heeft."


De blush 'London Eye' is een koele perzik kleur en bevat heel subtiel een glansje. Ik vind deze blush erg mooi. De blush 'Greenwich' is een licht roze blush met een blauwe ondertoon. Deze blush is niet heel bijzonder. Hij dekt goed en is goed gepigmenteerd. Maar de kleur is niet uniek. Toch vind ik de blush mooi passen in dit kleurenpalette.


De eerste drie oogschaduw kleuren zijn 'Hyde Park', 'Big Ben' en 'Piccadilly Circus'. 'Hyde Park' is een hele mooie kleur. Het is een groene oogschaduw met een blauwe ondertoon. Heel appart. Deze oogschaduw heeft een matte finish, wat deze oogschaduw erg geschikt maakt als crease(oogplooi)kleur. De kleur 'Big Ben' is licht blauwe pastel kleur en bevat een opvallende shimmer. De oogschaduw 'Piccadilly Circus' is een zacht gele pastel kleur en heeft een gouden shimmer. Deze kleur is (als je hem licht aanbrengt) goed te gebruiken als een highlighter.


De laatste drie oogschaduws zijn, 'City Hall', 'Globe Theatre' en 'Tower Bridge'. De kleur 'City Hall' is een hele mooie donker blauwe oogschaduw kleur. Ik ben blij dat deze kleur in het londen palette zit. Hij is te combineren met alle oogschaduws in het palette en geeft het palette met toch wel veel zachte kleuren een edgy touch. Ook met de unieke oogschaduw 'Globe Theatre' ben ik erg blij mee. Deze oogschaduw is een mix van kleuren, in het ene licht lijkt het lila, in een andere licht is het licht blauwe kleur en in een weer andere licht zie je heel duidelijk een gouden glans. Erg mooi! De oogschaduw 'Tower Bridge' is een licht grijze oogschaduw met een matte finish, maar bevat hier en daar een zilveren glittertje.



Let's look at the swatches!

v.l.n.r. London Eye, Greenwich, Hyde Park

v.l.n.r. Hyde Park, Big Ben, Piccadilly Circus


v.l.n.r. City Hall, Globe Theatre, Tower Bridge
  Helaas komt Globe Theatre niet helemaal tot zijn recht, daarom heb ik hem appart nog eens gefotograveerd.

Globe Theatre
Ik ben erg blij en tevreden met dit palette. Het bevat veel koele en zachte kleuren. Elke kleur is weer goed met elkaar te combineren. De pigmentatie is goed. Deze kleuren te samen zie je niet gauw in één palette en dat maakt deze palette wel uniek. Het palette kost € 6,99.