Pagina's

zondag 9 oktober 2011

"No make-up" make-up


De afgelopen weken zijn overal ter wereld de bekende "Fashion Weeks" weer geweest alvast voor "Spring 2012", o.a. in Parijs, Milaan, New York. Tijdens de fashion weeks volg ik graag M.A.C. Cosmetics op facebook. Ze posten een paar keer per week de nieuwe make-up looks.  Hierboven heb ik een collage gemaakt van een aantal "Nude" looks, oftewel 'No make-up, make up". Ik gebruikte de foto's als inspiratie.


Wat heb ik gebruikt:

Catrice Photofinisch foundation 020
Catrice Infinite Matte Foundation 010
Bourjois Healthy Mix Consealer 052
MAC Prep + Prime Transparant Finishing Powder
Sigma Stipling Brush
MAC Chromograpic pencil
MAC Paintpot Bare Study
Essence Long Lasting Eye Pencil
MAC Lipstick Myth
Oriflame wenkbrauw potlood (vergeten op foto te zetten)


Helaas, had ik weer moeite met het licht om het te vast te leggen. Ik moet hier echt iets op gaan verzinnen! Als jullie tips hebben,...Laat het mij weten! ;-)

Als eerste heb ik de Catrice Photofinish Foundation aangebracht met de Sigma Stipling Brush. De Catrice Photofinish foundation heb ik gemengd met de Catrice Infinite Matte Foundation. Op dit moment zit ik net qua huidskleur tussen beide foundations in. Onder mijn ogen heb ik een klein beetje de Bourjois Healthy Mix Consealer aangebracht. De Consealer en de foundation heb ik afgepoederd met de MAC Prep+Prime finishing powder (die nu ook in vaste vorm verkrijgbaar is bij de counters!!! Yess!).
Op mijn waterlijn draag ik MAC Chromagraphic pencil (wat officieel niet word aanbevolen, omdat MAC zich wil indekken...) en op de binnenste ooghoek draag ik Essence eyeliner, deze geeft een klein beetje glans. Op mijn oogleden draag ik MAC Bare study Paintpot. Ik heb heel weinig gebruikt, zodat je alleen een klein beetje glans ziet. Op mijn lippen draag ik de kleur Myth van MAC, die een aantal jaren geleden een grote hype was. Mijn wenkbrauwen heb ik bijgetekend met een wenkbrauwpotlood die ik lang geleden tijdens een Oriflame "party" kocht. Nu ik de foto's terug zie, heb ik het idee dat de kleur niet zo heel leuk staat. hmmm,...

Toen ik de foto's gemaakt had, heb ik toch nog een mascara aangebracht. Ik voelde mij een beetje kaal zo zonder mascara. Tijdens de fashion shows werd er geen/tot nauwelijks mascara gebruikt.

Wat vind jij van de "No make-up" make-up look?