Pagina's

woensdag 12 oktober 2011

Inspired by... Emma Watson


Tijdens de premiere van de laatste Harry Potter film (The deathly Hallows part 2) in New York had Emma Watson een prachtige ooglook. Ze had een prachtige zwarte strakke smokey eye , met gouden oogschaduw en...bladgoud! Al weken loop ik met het idee om het na te creëren, maar wegens omstandigheden kwam het er gewoon weg niet van. Gisteren had ik een hele middag niets te doen, dus besloot ik om te "spelen" met make-up, eindelijk tijd om het te doen! :-) Zelf heb ik geen bladgoud in mijn make-up stash liggen... dus besloot ik om een look te maken geïnspireerd op Emma Watson haar look. Ik gebruikte daarvoor zilveren oogschaduw en zilveren glitter.



Dit is Emma Watson haar ooglook, met aan de buitenkant bladgoud.
Wat heb ik gebruikt?

Gezicht:
Maybelline Eraser foundation
Bourjois healtymix consealer
MAC Prep + Prime transparant finishing powder
MAC pressed amber blush


Ogen:
John van G. oogschaduwbasis
Sleek Au naturel palette, kleur NOIR (matte zwart) & Nouga (matte room wit)
Urban Decay Zero Glide-on 24/7 eyepencil
Zoova Metalic stone palette, zilver kleur.
Casuelle glitter glue
Essence zilver glitter (uit de LE moonlight collectie)
Essence I Love Extreme mascara

Lippen:
MAC Dazzlelipstick Superior





Ik heb eerst mijn ogen opgemaakt en daarna mijn gezichtsbasis. Op de ogen heb ik eerst John van G. oogschaduw aangebracht. Met een zachte zwarte kohl potlood heb ik de vorm getekend die ik graag wou hebben. Je wilt graag een kat achtige oogvorm creëren. De zwarte lijnen heb ik eerst vervaagt. Daarna heb ik over de kohlpotlood een zwarte matte oogschaduw gedept. Op het binnenste ooghoek gebruikte in geen zwart. Boven op mijn wenkbrauwbot bracht ik een roomwitte oogschaduw aan, de kleur zie je nauwelijks op het ooglid. Deze kleur zorgde ervoor dat ik mooi de zwarte lijn iets kon vervagen. De zilveren oogschaduw bracht ik vervolgens aan op het binnenste ooghoek en liet deze iets overlopen in het zwart. Op mijn waterlijn bracht ik ook de zwarte kohlpotlood aan. Je kunt je ooglook hierbij laten en er een flinke laag zwarte mascara toevoegen. Omdat ik graag de buitenste ooghoekwou nacreëren en geen bladgoud bezit, pakte ik mijn zilveren glitter erbij. Met een speciale glitterlijm voor het gezicht bracht ik kleine stipjes op de buitense ooghoek. Ik heb de stipjes iets verder doorgetrokken dan dat Emma heeft, achteraf was iets minder stippen mooier geweest. De lijm laat je even drogen (ongeveer een minuut), zo is hij niet meer vloeibaar en goed plakkerig. Met een dunne eyeliner kwast bracht ik vervolgens de zilveren glitters aan. De eyelinerkwast heb ik gewoon in het glitter gedipt (zonder lijm etc.) en afgetikt op het glitterpotje. De te veel aan glitters vallen weer terug in het potje en er blijft genoeg glitters aan je kwast zitten. Door je kwast af te tikken krijg je minder fall-out (glitters die op je wangen vallen). Na de ooglook heb ik mijn foundation etc. aangebracht. Ik heb de laatste tijd een slechte huid met veel rode plekken en acne, dit kon ik niet helemaal camoufleren. Kon wel, maar ik wou mijn gezicht niet helemaal dicht smeren. Op mijn lippen draag ik een dazzlelipstick van MAC in Superior. Dit is een lipstick die nauwelijks kleur afgeeft, maar boordevol glitters zit. De glitters in deze lipstick variëren van lichtpaars tot rose.

;-)


Ik vind de look zeer geslaagd! Het patroon heeft wel iets weg van veren. Ik zou het niet zo dagelijks dragen, maar voor een feestje is het best geinig. Misschien een idee als je nog een Halloween look zoekt?!

In action. :-)