Pagina's

zondag 2 oktober 2011

Essence I Love...


Net als conculega budgetmerk Catrice heeft ook Essence een vernieuwde assortiment. Zo heeft Essence de 'I love...' assortiment toegevoegd. Het 'I love...' assortiment bevat basic make-up producten die stoer zijn vormgegeven in Zwarte verpakkingen met knalroze opdruk. Ik vind het heel leuk en jong ogen.
Het 'I Love...' assortiment bevat 5 producten, een mascara, een liquid eyeliner, een powder eyeliner, een oogschaduw basis en een eye pencil.


Bij het assortiment heeft Essence een gratis flyer gemaakt die je gratis mee mag nemen. Op deze flyer staan alle producten die bij de 'I Love...' assortiment horen. Achterop staat nog een leuke ooglook die je kan nacreëren met deze en andere Essence producten. Zelf nam ik drie producten van deze assortiment mee. De
 'I love extreme' volume mascara, 'I love style' liquid eyeliner en de 'I love glam' powder eyeliner.

 

De 'I love glam' powder eyeliner is een eyeliner in poedervorm, eigenlijk is het gewoon een zwarte oogschaduw. Op de verpakking staat ook dat het een powder eyeliner & eyeschadow is. Het leuke aan deze powder eyeliner is de verpakking en de aplicator.


De aplicator is een stoffen aplicator dat lang en smal is. Als je de aplicator plat op de huid legt gebruik je de lengte om snel en gemakkelijk je oog in te kleuren. Met de tip omlijn je je ogen. De oogschaduw is matte zwart, maar heeft een miniscul blauwe glitter. Deze zie je nauwelijks, maar het geeft wel dat extra "Glam" aan het product.


De powder eyeliner werkt goed. Hij dekt mooi en is makkelijk in gebruik. Het resultaat is een zacht lijntje.


Op deze foto heb ik mijn oog helemaal omlijnt met de powder eyeliner. Ik vind het een leuk resultaat.


Met de 'I love Glam' powder eyeliner & eyeshadow heb ik ook geprobeert om een zwarte smokey eye te maken. Hier heb ik enkel het product gebruikt over een oogschaduwbasis. Het product is goed zwart en brengt gemakkelijk aan. Om je smokey eye mooi te blenden heb je toch echt een blendingkwast nodig, die heb ik hier niet gebruikt.


De 'I love extreme' volume mascara is een zwarte mascara dat voor volume moet zorgen.
De borstel is erg groot,...zelfs groter dat de Max Factor False lash effect fushion (die beweren de grootste mascaraborsteltje ter wereld te hebben).

Essence VS.  Max Factor





De 'I love extreme' volume mascara maakt mijn wimpers goed zwart en separeert goed. Ik vind het borsteltje erg onhandig. Het resultaat van deze mascara is mooi, maar ik ga hem niet weer kopen. Met de borstel raak je heel gauw je ooglid aan en dit is niet fijn als je net je oogschaduw mooi hebt aangebracht.

De 'I love style' liquid eyeliner is een normale zwarte vloeibare eyeliner.



De applicator van de liquid eyeliner lijkt op een spons applicator. Het is een fijne applicator waarmee je een heel fijn lijntje mee kunt zetten, maar ook een brede lijn. De liquid eyeliner dekt goed en droogt snel. De liquid eyeliner droogt semi matte op.



Ik vind de 'I love style' liquid eyeliner erg fijn! Ik ben er erg blij mee. Werkt gemakkelijk en snel.

Van de 'I love...' assortiment vind ik de powder eyeliner en liquid eyeliner aanraders. De mascara is ook prima, maar ik vind het niet fijn aanbrengen. Helaas weet ik de prijzen niet meer, maar volgens mij ligt het rond de € 2,-. Prima betaalbaar dus. Essence is te koop bij Kruidvat.