Pagina's

vrijdag 28 oktober 2011

Catrice Big City Life: Sydney Collection


Woensdag kon je het mooie Berlin palette bewonderen en gisteren (donderdag) het Londen palette. Vandaag is het Sydnet palette aan de beurt. Let's have a look, shall we?!


Alle vier de palettes in het Big City Life collectie zijn hetzelfde vormgegeven. Toch is elke palette weer net even anders vormgegeven. Zo is het kleurenpalette van het Sydney palette, warm en paars. De buitenkant van het palette weerspiegelt de binnenkant van het palette en komt goed overeen met de producten.


Zoals elk palette, heeft dit palette 2 blushes, 6 oogschaduws, 1 kohlpotlood en 1 kwastje. Dit palette bevat zoals je op de foto's kunt zien allerlei paars tinten en warme bruin tinten. Dit palette is geschikt voor alle oogkleuren, maar vooral mooi voor dames met groene ogen. Zelf heb ik ook groene ogen en ik vind paars erg leuk staan bij mijn groene ogen. Dit palette vind ik voor mij persoonlijk de leukste palette. Ik ben namelijk gek op paars. Ik weet dat ik bij het Berlin palette schreef dat het Berlin palette de beste palette is en mijn mening is daarover niet veranderd. Maar ik heb zelf al een aardige aantal  (7) neutrale palettes, dus voor mijzelf is het Berlin palette geen bijzondere aanvulling op mijn stash. Ik heb zelf nog geen enkele paarse oogschaduw palette en daarom vind ik deze (het Sydney) palette voor mij persoonlijk een betere aanvulling voor mijn make-up collectie. Op naar de swatches...


Beide blushes hebben een paarse ondertoon, en dat vind ik wel bijzonder. Ik ben erg benieuwd hoe deze blushes staan op de appeltjes van mijn wangen. Beide blushes vind ik ook erg geschikt als oogschaduw, ze zijn goed te combineren met de oogschaduws. De eerste blush heet 'Opera House' en is een warme oud roze blush met een fijne gouden glans. De blush neigt naar het paarse toe. De blush is een beetje kruimelig. Ik denk dat dit komt door de gouden glans van de blush. De kleur vind ik op de swatches erg mooi. Ik weet nog niet hoe het staat op mijn gezicht, maar ik heb een voorgevoel dat ik deze kleur erg vaak ga dragen in de wintermaanden.
De tweede blush heet 'Taronga Zoo' en is een typische roze kleur ,maar met een blauw/paarse ondertoon. Het is een hele mooie basic blush, die iedere huidskleur goed kan hebben. Ook deze blush is een beetje poederig. Zelf vind ik dit niet zo erg. Gewoon even je kwast aftikken voordat je het aanbrengt, dit voorkomt dat je op de aanzet een overload aan kleur hebt.


De eerste drie oogschaduws heten 'Sydney Aquarium', 'The Rocks' en 'Royal Botanic Garden'. 'Sydney Aquarium' is een donker paarse kleur met veel zilveren glans en shimmer. Deze oogschaduw is geen favoriet van mij. Hij is erg kruimelig en de zilveren glans/shimmer overheerst de paarse kleur. Toch denk ik wel dat deze paarse kleur een mooie aanvulling is voor het palette en mooi bij de andere oogschaduws past. Zo heb je een kleursetje die je in een look kan gebruiken. 'The Rocks' is een mooie lila kleurige paars. Deze oogschaduw heeft ook een glanzende finish, maar de glans overheerst niet en de kleur is daardoor mooi intens. De oogschaduw 'Royal Botanic Garden' is een hele mooie lichte paars kleur. Je zou deze oogschaduw zelfs als highlighter kunnen gebruiken als je deze licht aan brengt. De oogschaduw heeft een hele mooie glans en kruimelt niet. Deze drie oogschaduws passen echt perfect bij elkaar.


De laatste drie oogschaduws heten 'Town Hall', 'Harbour Bridge' en 'Bondi Beach'. 'Town Hall' is een hele mooie warm bruine oogschaduw en heeft een rode ondertoon. Ik vind deze bruine oogschaduw erg bijzonder en is een goede aanvulling aan het palette. 'Harbour Bridge' is een kleur dat moeilijk te omschrijven is. In het palette oogt het als een matte licht bruine oogschaduw met een rode ondertoon. Maar op de huid vind ik hem wel iets van roze/bruin weg hebben. De finish is semi matte. Ik vind het altijd fijn als een oogschaduwpalette shimmer en matte oogschaduws met elkaar combineert, zo kan je in je ooglook wat schaduweffecten creëren. De laatste oogschaduw is 'Bondi Beach' en is een lichte taupe kleur. 'Bondi Beach' heeft een glanzende finish.

Daglicht

flits
Ik vind de blushes en oogschaduws goed gepigmenteerd, maar er zijn een paar oogschaduws die ik kwalitatief beter vind dan de anderen. 'Sydney Aquarium' is wat mij betreft de enige misser in dit palette en dat komt vooral door de overload aan zilveren glans. Met iets minder glans was deze kleuroogschaduw beter tot zijn recht gekomen. Als ik heeeel kritisch naar dit palette ga kijken, dan mis ik een goede highlighter die je met elke kleur kan combineren. Verder ben ik erg blij met dit palette.

Nu heb ik jullie de drie palettes laten zien die ik heb aangeschaft, welke spreekt jullie het meeste aan? Hebben jullie ook nog iets gekocht van deze collectie?