Pagina's

woensdag 26 oktober 2011

Catrice Limited Edition: Big City Life


Twee maanden geleden kwam Catrice met het nieuws naar buiten dat er midden oktober tot eind november een leuke tijdelijke collectie zou worden verkocht. Big City Life heet de collectie. Een collectie met 4 hele leuke 'Eye and Cheek palettes' en 4 nagellakjes elk geïnspireerd op een grote stad. De steden Sydney, New York, Londen en Berlijn zijn gebruikt als inspiratie. Vandaag (25-10-2011) was ik met vriendin N. in het winkelcentrum. Het was een grote verrassing dat de collectie binnen was. Ik had al twee weken lang een paar keer gekeken bij de Kruidvat en telkens zag ik het Bohemia in de verte nog in het schap staan. Zo ook vandaag zag ik de Bohemia collectie nog in het schap staan. Ik besloot toch om het make-up gangpad even in te lopen (ik probeer deze gang zoveel mogelijk te vermijden, omdat ik altijd wel weer iets koop). Tot mijn grote verrassing stond de Big City Life niet in het Catrice schap, maar op een apparte stander. De stander stond nog helemaal vol en kon als eerste alles swatchen. Ik neem aan dat het vandaag net in de winkel gezet is. Wat een super gave collectie! Ik wou alles wel mee nemen. Ik heb mij ingehouden, en nam 3 (eigenlijk 4..) Eye & Cheek palettes mee.



Het Berlin, Sydney en Londen "Eye and Cheek palette" nam ik mee. De palettes bevatten elk 2 blushes, 6 oogschaduws, een zwarte kohl potlood en een kwastje. De palettes zijn gemaakt van stevig karton en sluit door middel van een sterke magneet. Op de achterkant van het palette staat een beschrijving voor een ooglook. Het palette is mooi vormgegeven zo bevat elk palette de bezienswaardigheden van de stad.

In deze blogpost laat ik eerst het palette "The Berlin Collection" zien. Anders wordt deze blogpost erg lang en met heel veel foto's. Morgen en overmorgen een artikel van de andere palettes.

Gut lassen wir dieser lidschattenpalette anschouwen!


Goed, laat ik gelijk maar met de deur in huis vallen... The Berlin Collection: Eye and Cheek palette is het beste palette uit de vier. Dit palette is heel mooi gepigmenteerd en de oogschaduws zijn lekker zacht, maar niet te zacht. Ook heel mooi van dit palette, heel veel oogschaduwkleuren lijken erg op een aantal oogschaduws uit het Urban Decay Naked Palette. Ik kan alvast zeggen dat de andere palettes ook super mooi zijn, maar na wat swatchen en vergeleiken vind ik dit palette echt een aanrader.


Als je het palette opent zie je aan de binnenkant dezelfde print als de buitenkant van het palette. Ik vind het palette echt super vorm gegeven. Je merkt het al,... ik ben heel erg enthousiast over deze collectie! In het palette zitten 2 blushes, 6 oogschaduws, een kohlpotlood en een kwastje. De producten worden aan de binnenkant beschermt door een doorzichtige plastick.


Het palette bevat twee warm kleurige blushes.  'Unter den Linden' is in mijn ogen meer een bronzer en is na mijn idee ook zeer geschikt als oogschaduw. De blush 'Siegessäule' is een warme oud roze kleur, deze kleur is staat elke huidskleur goed.

Links 'Under den linden', rechts 'Siegessäule'
 In de middelste rij zitten 3 oogschaduws. De oogschaduw 'Tiergarten' is een licht grijze oogschaduw die een beetje neigt naar een taupe kleur. De oogschaduw heeft een fijne shimmer. De oogschaduw 'Am Alex' is een chocolade bruine oogschaduw met een semi matte finish. Deze oogschaduw heeft echt een super pigmentatie. De oogschaduw 'Ku'Damm' is een taupe kleur met een shimmer finish. Deze oogschaduw lijkt erg veel op de oogschaduw 'Sidecar' uit het Urban Decay Naked palette.

v.l.n.r. Tiergarten, Am Alex, Ku'damm
De laatste drie oogschaduws zijn 'Brandenburger Tor', 'Berlin Wall' en 'Checkpoint Charlie'. De oogschaduw 'Brandenburger Tor' is een metalic donker grijze oogschaduw met af en toe een zilveren glittertje. Ook deze oogschaduw is een look-a-like uit het Urban Decay Naked palette, namelijk 'Gunmetal'. De oogschaduw 'Berlin Wall' is een licht bruine oogschaduw met een satin finish. En ook deze oogschaduw is een look-a-like uit het Naked palette, namelijk 'Toasted'. De oogschaduw 'Checkpoint Charlie' is echt een hele mooie champange kleur. Heel goed te gebruiken als highlighter.


v.l.n.r. Brandenburger Tor, Berlin Wall en Checkpoint Charlie





Op de swatches op mijn arm kon je de glans niet zo goed zien, deze foto kan je goed zien hoe Checkpoint Charlie eruit ziet.
  Bij het palette zit ook nog een kleine kohl potlood. De kohl potlood is een goede normale zwarte kohlpotlood. Dekt goed, is goed te vervagen en is lekker creamy.




Het kwastje is een mooie aanvulling voor als je geen oogschaduwkwasten bezit. Toch is het kwastje niet echt super kwaliteit. Zo zijn de haartjes te stijf en te glad om echt genoeg oogschaduw op te pakken. Ik denk dat het kwastje wel goed werkt om de kohlpotlood te vervagen.



Op de achterkant van het palette staat nog een beschrijving voor een ooglook. Het is een handige richtlijn om je make-up aan te brengen. Ik ben echt super te vreden over de palettes. Ik vind het mooi vormgegeven en het kwaliteit is echt boven verwachting. Alle blushes en de oogschaduws zijn goed gepigmenteerd en zijn goed met elkaar te combineren. Dit palette zou ook zo onder de naam Too faced of Urban Decay verkocht worden, het kwaliteit is echt te vergelijken met deze twee merken. Wauw, ik ben echt zo enthousiast over deze palettes! Het mooie is, het palette kost € 6,99. Echt super voordelig voor het kwaliteit wat je krijgt. Daarbij is deze week 35% korting bij aanschaf twee make-up producten bij kruidvat. Wat overeenkomt met €9,10 voor 2 palettes. Sounds good to me! Morgen het Londen pallete..

p.s. voor grotere foto's kan je op de foto's klikken.