Pagina's

woensdag 26 oktober 2011

Make-up challenge Day 1: When did you start putting on makeup?

"Wanneer begon ik met het dragen van make-up?"

Toen ik nog een klein meisje was van 4 jaar speelde ik al met make-up. Mijn make-up gekte is begonnen toen ik van Sinterklaas een "My My Model" kreeg! De hele Sinterklaasavond deed het er niet meer toe. Ik had mijn "My Model". Ben je een stuk jonger dan mij dan zul je vast niet weten waar het over heb. 'My Model' was wat de Rolls Royce onder de auto's is en de Buggaboo's onder de kinderwagens... Ik heb het hier over de eerste make-up hoofd! :-D Oh my.... Na wat googlen (ik wou gaag de reclame van toen hierheen zetten) kom ik erachter dat ze nog verkocht worden!! haha Goed, dan weet je vast wel wat ik bedoel.

Maar goed, dat make-up wat bedoelt was voor op de pop zat ook vaak genoeg op mijzelf. Later mocht ik onder toezicht, spelen met kleine proef lippenstiftjes van Yves Rocher die mijn moeder kreeg bij een bestelling. Er zaten 10 kleuren in een pakje. Ik zat er dan helemaal onder!!!
Later toen ik 6/7 jaar was kreeg ik mijn eerste echte lippenstift! nr. 23 van de Hema, een kleurloze glitterlippenstift! Yeah! Deze lippenstift wordt nog steeds verkocht. Twee weken geleden is mijn nichtje 7 geworden en vroeg een glitter lippenstift... Je raad het al! Nr. 23 van de Hema it is! Super grappig dat ze hem nog verkopen. De huls heeft wel een upgrading gehad, maar de inhoudt is verder hetzelfde.
Met het make-up hierboven, mocht ik absoluut de deur niet uit. Misschien met nr. 23 Hema op bezoek naar oma en opa, maar verder niet.

Later in groep 8 toen ik 12 jaar was kreeg ik een doorzichtige lipgloss van de Hema en een torentje cream eyeshadow, ook van de Hema.
Van mijn 12e tot aan mijn 15e jaar kwam daar alleen nog maar een mascara bij. Echt jaren heb ik dezelfde lipgloss van de Hema gedragen. Toen ik 15 was had ik heel veel lipglossjes en labello's. Op mijn 16e kocht ik een oogschaduwpalette van de Etos. Hierin zaten 4 oogschaduws. Een fel blauwe, een fel lime groene, een lila en een witte oogschaduw. Ik combineerde alle vier oogschaduws met elkaar. Nice!

2007 (18 jaar)
Toen ik 17 jaar was begon ik echt met fullface make-up. Foundation, consealer etc. Mijn beautyverslaving begon toen ik 18/19 jaar was. Samen met vriendinnetje A. hadden we het over de laatste trends en producten die we nog wouden hebben. Of als we een bestelling hadden gedaan dan stuurde we elkaar foto's van de producten en swatches. Soms maakte ik filmpjes voor A. Echt super leuk en grappig. Samen delen we nog steeds de liefde voor beauty. Echt heel leuk om een vriendin te hebben waarmee je passie voor beauty kan delen.


2008, één van de foto's die ik naar A. stuurde.