Pagina's

vrijdag 28 oktober 2011

Make-up challenge Day 3: Favourite Brand


Mijn favoriete merk is (vast geen verrassing): M.A.C. De afkorting M.A.C. staat voor Makeup Artist Cosmetics. M.A.C. is een canadese cosmetica merk die zich vooral richt op de doelgroep visagisten. MAC verzorgt heel veel make-up looks bij verschillende modehuizen op Fashion Week.

Ik heb het idee dat sinds een aantal jaar MAC steeds bekender wordt onder de 'gewone' publiek. En dat MAC zich ook steeds meer richt op deze publiek. Zo komen er steeds vaker Limited Edition collecties uit, soms voor mij een beetje te veel. Een collectie wordt dan helemaal opgehyped in de media. MAC is best prijzig, maar daarvoor krijg je wel kwaliteit voor terug.


Mijn liefde voor MAC is begonnen toen ik een aantal lipsticks online bestelde via brigittes boutique (een webshop waar laatste partij producten worden verkocht). See Sheer en Lustering. Beide een rood kleur. Lustering een koele rood en See Sheer een warme rood. Vriendin N. was jarig en besloot om mijn vreugde voor MAC met haar te delen en gaf See Sheer op haar verjaardag. Vriendin N. ook helemaal lyrisch (maar die is wat verstandiger in budgettering...). Later ging ik op Citytrip met mijn familie naar Londen en kwam daar in de Harrods een hele ruime MAC counter tegen. Ik wist niet waar ik kijken moest, zoveel leuke kleuren en finishes. Ik besloot om Viva Glam V mee te nemen en lippotlood Beet. Beet adviseerde de verkoopster mij, omdat dat heel leuk met Viva Glam V combineerde. Goed ik in een dolle bui en nam beide producten mee. Aan het eind van de trip kwamen we op Heatrow (vliegveld) nog een MAC counter tegen en besloot dat er bij de lippenstift en lippotlood ook nog een matchende lipgloss moest komen. Het zijn moderne tijden en ik werd daar (ietswat met een vreemde gevoel) opgemaakt door een man. En zo belande Ample pink Plushglass ook nog in de koffer. Ruim een jaar geleden kwam er in Groningen een MAC counter in de Douglas en mijn liefde voor MAC groeide en groeide. Tussen door bestelde ik online nog vele MAC producten, kocht weer wat in Groningen of nam wat mee uit Amsterdam.  Als ik geld genoeg had, kocht ik alles van MAC. Maar goed,... dan eerst een geldboom poten in de tuin...

Een deel van mijn MAC collectie

Een tijdje geleden liet ik jullie mijn MAC Stash zien (ondertussen is er wel het een en ander bij gekomen), klik hier voor dat artikel.

Wat is eigenlijk jullie favoriete make-up merk?