Pagina's

donderdag 1 september 2011

How to: Smokey eyes


De laatste tijd gebruik ik vaak het woord smokey-eye op mijn blog. Ik kreeg een reactie van Ellen dat ze moeite had met smokey eyes, in dit artikel. Waarschijnlijk zijn er meer die moeite hebben met het maken van een smokey eye. Daarom laat ik jullie in dit artikel stap voor stap zien hoe je een smokey eye maakt.



Voor een smokey-eye heb je nodig:
- een vettige (zachte) kohlpotlood, ik gebruik Urban Decay Zero
- Een zwarte oogschaduw, ik gebruik Star-Studded Black van Max Factor
- Een highlight oogschaduw, ik gebruik Star-Studded Black van Max Factor
- Een goede mascara, ik gebruik Max Factor Fals Lash Effect Fusion Mascara
- Wenkbrauwpotlood of poeder, ik gebruik een potlood van Oriflame
- Een oogschaduwkast met korte haren, Sigma
- Een blending kwast, Sigma
- Een wenkbrauwkwastje, (Weet niet van welk merk)
- Wimperkrultang, NYX

Stap voor Stap foto's:


Een oogschaduwbasis zorgt ervoor dat je kohlpotlood en oogschaduw niet in je oogplooi gaan zitten. Ik heb hier de oogschaduwbasis van John van G. gebruikt, dit is een basis zonder kleur.


Zet na je basis een dikke lijn boven je wimpers met een kohlpotlood, zorg er ook voor dat de kohl goed tussen de wimpers zit.


Ga met een stevige oogschaduwkwast (met korte haren) over de kohlpotlood streep. Vervaag de streep naar boven toe tot net boven je crease.


Als je de streep goed vervaagt hebt, ziet het er zo uit.


Zet nog een keer een dikke streep met je kohlpotlood. Dit hoeft niet perfect, je vervaagt het toch.


Tweede streep vervaagt.


Zet nog een keer een dikke streep, maar zet de "outher V" wat extra aan. Ik vind het mooier als de buitenste ooghoek wat donker is als de rest. Vervaag deze streep weer.


De streep vervaagt.


Zet nu met je kohlpotlood een streep op je onderste wimperrand en neem ook je waterlijn mee.


Pak nu met dezelfde kwast waarmee je de kohlpotlood hebt vervaagt een zwarte oogschaduw. Ik gebruik hier de eyeshadow duo 470 Star-Studded Black van Max Factor. Dit is een zwarte oogschaduw met een fijne zilver glitter.


Dep de zwarte oogschaduw op het vervaagde kohl. Je dept de oogschaduw, zodat het niet op je wang valt.


Pak nu met een zachte oogschaduwkwast met lange haren, ookwel blending kwast, de lichte highlight kleur.


Breng de lichte oogschaduw kleur op je binnenste ooghoek en je wenkbrauwbot aan.


Blend nu de beide oogschaduw kleuren met een blendingkwast. Ga met je kwast op de crease staan en ga met je kwast heen en weer op de grens waar beide oogschaduwkleuren elkaar raken.


Je hebt de oogschaduws goed vervaagt als het er ongeveer zo uit ziet en je geen harde lijnen meer ziet.
Op je onderste wimperrand breng je ook de zwarte oogschaduw en de lichte oogschaduw aan. (Niet op je waterlijn!)


Je wimpers krullen is een optie.Ik doe het altijd wel wanneer ik een smokey eye maak, omdat je zo een opener blik krijgt.

Breng na de wimperkruller een mascara aan. Ik heb hier Max Factor False Lash Effect Fusion gebruikt.


Bij een donkere ooglook vallen je wenkbrauwen optisch weg. Ik teken daarom mijn wenkbrauwen bij.


Kam je wenkbrauw haren in vorm.


Je smokey eye is klaar.


Voor een speciaal effect gebruik ik de paarse oogschaduw uit het mineralize duo My Dark Magic van MAC. Dit is een glitterige oogschaduw.


Ik heb in dit artikel een klassieke zwarte smokey eye gemaakt. Je kunt een smokey eye in allerlei kleuren maken, zorg er dan wel voor dat je ook een kohlpotlood in die kleur gebruikt. Je kunt in een smokey eye ook meerdere oogschaduwkleuren gebruiken, gebruik dan wel kleuren in de zelfde kleurtoon (ton-sur-ton).

Het is even oefenen voordat je een smokey eye onder de knie hebt. Zelf maak ik het vaker en heb ik beide ogen in 15min. af.