Pagina's

woensdag 14 september 2011

Sleek Nude Collection


Sleek heeft een nieuwe limited edition collectie genaamd: Nude! De naam zegt het al, het gaat hier om een collectie met veel neutrale nude kleuren. Dus veel bruintinten. Mooi voor je dagelijkse make-up voor naar je werk of school.

In de Sleek Nude Collection zit een Divine eyeshadow palette, een blush en een pout polish.

De Pout Polish heeft de naam 'Bare Minimum' gekregen. En zoals de naam al zegt, heeft de lipbalm een minimale dekking. De Pout Polish is een tinted lip conditioner en bevat spf 15. Bare Minimum heeft een sterke vanille geur. Erg lekker, maar voor mij had het eerlijk gezegt niet gehoeven.

Zoals je op de lipswatch kan zien, geeft de Pout Polish geen dekking, wel maakt het mijn lippen iets lichter. Ik vind het zelf niet zo erg dat de pout polish geen kleur afgeeft, het gaat toch om de verzorging van het product. Een fijn product om altijd in je tas bij je te hebben.

De Divine eyeshadow palette heeft de naam 'Au Naturel' gekregen. Het oogschaduw palette bevat 12 oogschaduw kleuren. Het palette bevat 8 matte oogschaduws en  4 glanzende oogschaduws. Eerst dacht ik dat dit palette veel weg zou hebben van het Urban Decay Naked Palette. Ik heb dit palette dan ook aangeschaft omdat ik nieuwsgierig was naar de kwaliteit van het palette en of de paletten overeenkomen met elkaar. Dit is absoluut niet het geval. Geen één kleur komt overeen met het Urban Decay palette. En dit vind ik erg prettig. Het Sleek palette is een hele mooie aanvulling op het Urban Decay Naked palette, omdat dit sleek palette veel matte kleuren bevat.



Elke oogschaduw heeft een eigen naam. Van links naar rechts, van boven naar beneden: Nougat, Nubuck, Cappucchino, Honeycomb, Toast, Taupe, Conker, Moss, Bark, Mineral Earth, Regal, Noir.


De foto hierboven geven de kleuren weer zoals ze werkelijk zijn.
V.l.n.r. Nougat, Nubuck, Cappucchino, Honeycomb, Toast en Taupe

v.l.n.r. Conker, Moss, Bark, Mineral Earth, Regal & Noir
Zoals je kunt zien zijn de kleuren goed gepigmenteerd. De swatches zijn gemaakt zonder oogschaduwbasis. De bovenste swatches heb ik opgebouwd door een paar keer er op nieuw oogschaduw toe te voegen. De bovenste rij is namelijk erg licht en kreeg ik daardoor niet goed op de foto. De lichte kleuren zijn heel fijn als highlighter of voor op het bewegend ooglid. Honeycomb en Toast zijn voor mijn huidskleur te geel, ik heb er nog geen leuke ooglook mee kunnen maken. Ik denk dat deze oogkleuren mooi zijn voor aziatische dames en voor lichte huidskleuren. De rest van de kleuren zijn erg goed bruikbaar en ben ik erg blij mee.

Deze ooglook is gemaakt met Nougat, Nubuck, Bark en Mineral Earth. Nougat draag ik op het bewegend ooglid, op de binnenste ooghoek en op mijn wenkbrauwbot. Nubuck draag ik in de crease en op de onderste wimperrand. Met bark heb ik de crease iets donkerder gemaakt en mineral earth heb ik gebruikt als eyeliner.


De Blush heb ik niet gekocht, omdat ik deze veel op MAC pressed amber vond lijken. Het oogschaduwpalette kost € 7,95 en de pout polish kost € 6,50. Ik heb deze Sleek producten gekocht bij Alice and Jo's webshop en betaalde daar € 2,25 verzendkosten.