Pagina's

vrijdag 2 september 2011

Make Up Store Tribecca


In Amsterdam zit de Make Up Store. Een winkelketen die een beetje lijkt op MAC qua producten en prijzen. Toen ik samen met vriendin Anouk een dagje in Amsterdam was, moesten we natuurlijk ook de Make Up Store bekijken.


Winkel ervaring:
De winkel is donker aangekleed en de producten zijn een beetje ala MAC gepresenteerd. Het ziet er chique uit. Je kunt alle producten swatchen. De producten liggen op kleur van licht naar donker, handig! In de winkel zelf rook het ook heerlijk, ze hadden ook een lijn met interieurparfums en kaarsen. Toen we de winkel binnen kwamen waren er twee personen aan het werk. We werden niet gelijk bij binnenkomst begroet, wat ik persoonlijk storend vind. We moesten zelf als eerste gedag zeggen en omdat ik een detailhandel opleiding volg, let ik erg op dit soort dingen. Toen we een kwartiertje al aan het swatchen waren, werd ons gevraagd of we hulp nodig hadden (in het engels). "Uhh, no thanks we're just looking."


De producten die we geswatched hebben zijn echt prachtig, allemaal mooie glitters en alles is echt van kwaliteit. We hadden beide onze zinnen op een oogschaduw gezet, maar omdat de prijs € 16,- was. Zijn we er eerst weer uitgelopen om er over na te denken. Nadat we alle winkels in Amsterdam hadden bezocht, besloten we om terug te gaan. We hebben weer allerlei kleuren getest, maar bleven bij onze favoriet. We zijn ook even naar buiten gelopen om de kleuren in daglicht te bekijken. De lampen in een winkel kunnen misleidend zijn. Eenmaal buiten besloten we toch om ze mee te nemen.
Je kunt zelf je producten te pakken, je hoeft niet om assistentie te vragen. Daardoor heeft de winkel een laag drempel niveau.


We pakten beide de oogschaduw's die we wouden en liepen naar de kassa. Daar werden we weer niet begroet. De meid tikte het bedrag in en pakte de oogschaduw leuk in crepe papier.
Ik betaalde €16,- en de verkoopster deed de oogschaduw in een gouden tasje en liet het tasje op de toonbank staan en daardoor moest ik dus zelf het tasje pakken. Daarna rekende Anouk haar oogschaduw af en moesten we zelf "tot ziens" zeggen. Ik vind dit echt een "Big No No" voor zo'n winkel. (Bij de kruidvat bij mij in het dorp krijg ik nog meer service). Ik moet zeggen dat ik ook positieve ervaringen op het internet heb gelezen van mensen. Maar op het moment dat Anouk en ik er waren hing er echt geen vriendelijke fibe. Heel erg jammer!


Goed op naar het product!
Ik nam een microshadow mee in de kleur Tribecca. Een legergroene kleur met fijne gouden glitters. De kleur groen is aankomend seizoen helemaal hot. De oogschaduw is goed gepigmenteerd en je hebt maar weinig nodig op je kwast.


De gouden glitters blijven met een oogschaduwbasis goed zitten. De oogschaduw is goed te blenden. Voor € 16,- krijg je 3,5 gram product wat veel is in verhouding met een MAC oogschaduw (1,5 gram voor €15,-).
De kwaliteit van de oogschaduw is erg goed en is wat mij betreft echt wel die € 16,- waard.


De compact is iets kleiner dan mijn handpalm



Zoals je kunt zien dekt de oogschaduw goed en heeft het kleine fijne glitters, ik vind het echt een super kleur. Op de website van Make Up Store las ik dat we de microshadow met een natte kwast kunnen aanbrengen om het waterproof te maken en het als eyeliner te gebruiken. 
Passion for Fashion

Anouk nam trouwens de kleur Passion for Fashion mee, een highlight kleur. In de winkel leek de kleur precies Anouk's huidskleur maar dan met lekker veel glitters. Eenmaal thuis bracht ze de oogschaduw aan en bleek het een rode gloed te hebben, heel vreemd. Voor Anouk was het dus een dubbelle teleurstelling.

Conclussie:
De producten van Make Up Store zijn van goede kwaliteit. Ze verkopen ook veel leuke producten. De winkel ziet er super uit en het ruikt er ook heerlijk. Maar de service vond ik slecht. Nu kan het natuurlijk zijn dat de verkoopster haar dag niet had, maar dit hoef je natuurlijk niet uit te stralen naar de klant. Als ik weer in Amsterdam ben zal ik heus de Make Up Store nog eens bezoeken, want ze verkopen mooie producten. Maar ik hoop dan wel op een vriendelijke benadering of tenminste een "Goedendag". 

De Make Up Store zit op de heiligenweg in Amsterdam, de straat loopt haaks op de kalverstraat.

Heb jij producten van de Make Up Store? Wat zijn jou ervaringen?