Pagina's

zaterdag 17 september 2011

Dark Angels van Lush


Een paar weken geleden was ik in Amsterdam. Een bezoekje Amsterdam is voor mij niet compleet zonder een bezoek aan Lush. Lush is een cosmetica merk dat natuurlijke en milieuvriendelijke verzorgingsproducten met de hand maakt. Alle ingrediënten komen uit de natuur. Toen ik bij de verschillende reinigers aan het kijken was, vroeg de verkoopster wat ik zocht. Ik zocht een reiniger voor mijn vette en onzuivere huid. Ze liet mij 2 reinigers zien, Herbalism & Dark Angels. Toen ik de reiniger Dark Angels probeerde was mijn huid zo zacht na die tijd. Ik besloot de reiniger mee te nemen.

Dark Angels is een reiniger die je één a twee keer per week gebruikt. De reiniger bevat houtskool, rassoulmodder, bruine suiker en sandelhout. 




Zoals je kunt zien is de reiniger pinkzwart, dit komt door de houtskool. Dit zegt Lush zelf over deze reiniger:

"Een schitterende zwarte scrubreiniger speciaal voor de vettere huid. Houtskool absorbeert overtollige olien, avocado-olie werkt verzachtend op je huid, rhassoulmodder zorgt voor een extra grondige reiniging, sandelhoutolie verzacht je huid. Ook zit er bruine suiker in, voor een goede scrub!Gebruik deze reiniger een keer per week als je een normale huid hebt, als je een vettere huid hebt kun je deze reinger twee keer per week gebruiken.
Meng een klein beetje met een paar druppels water tot een papje, inmasseren op je huid en (goed!) afspoelen met lauwwarm water."

Als je het potje voor het eerst opent, komt er een vreselijke houtskool geur vrij. Dit had ik niet geroken in de winkel. Als je deze reiniger een paar keer gebruikt hebt, wen je aan de geur. Als ik er nu aan ruik, ruik ik houtskool en de sandelhout.


Je pakt een klein beetje reiniger (hier op de foto heb ik iets te veel). Dat meng je met water tot een papje.




Met licht draaiende bewegingen scrub/reinig je je gezicht. Ik laat de reiniger ook altijd even zitten (zeg een minuutje). Je spoelt de reiniger er af met veel lauwwarm water. De reiniger laat een dun laagje olie achter op de huid. Je huid voelt na gebruik echt super zacht! Ik heb de Dark Angels reiniger nu een paar weken gebruikt (2 keer in de week) en ik merk echt een verschil. Mijn huid heeft veel minder onzuiverheden. Onderop het potje staat wanneer de reiniger gemaakt is en tot welke datum je kunt gebruiken. De reiniger is volgens Lush 3 maanden houdbaar, dit vind ik wel weinig. Als je hygienisch met het product om gaat (met een schoon spateltje er een klein beetje uit halen) en hem niet in een vochtige omgeving laat staan, kan hij naar mijn idee langer mee. De verkoopster vertelde mij dat ze zelf 3 potjes in een jaar gebruikt, dus dan zou de verkoopster er zelf 4 maanden mee doen. Gebruik je verstand zou ik zeggen.
De reiniger kost € 9,50 per 100 gr. Niet heel goedkoop, maar hij is zuinig in gebruik. Te koop bij Lush of http://www.lush.nl/