Pagina's

dinsdag 14 februari 2012

GLOSSYBOX Product Review: Januari



Van de December GLOSSYBOX heb ik alle producten in één artikel gereviewd. Dit is mij goed bevallen en dus ga ik dit nu elke maand doen. De reviews van alle producten uit de Januari box heeft even tijd nodig gehad. Vooral de Dr. Eckstein crème heb ik een poosje gebruikt en door een andere testpersoon laten reviewen. Na een paar weken gebruiken vind ik dat ik een eerlijk review kan schrijven. Op naar het review!




De Januari GLOSSYBOX heeft de thema Valentijn meegekregen. Een mooie fel roze box en lekkere producten die je kan gebruiken in de voorbereiding van jou date op Valentijn of welke dag dan ook ;-).
Ik vond deze box goed gevuld en ik vond het leuk om alle producten te testen of te laten testen.

De inhoud van mijn Januari BOX:
- Maria Galland Doux Commant Visage 41, prijs voor full size product € 22,95 (50 ml)
- Golden Rose Jumbo Eyeshadow Pencil 206, prijs voor full size product € 6,95
- Redken Quick Dry 18 Spray, prijs voor full size product € 20,50 (400 ml)
- L'occitane Cherry Blossom Shower Gel, prijs voor full size product € 13,00 (250 ml)
- Dr. R.A. Eckstein Carotin Feughtigkeits Créme, prijs voor full size product € 22,40 (50 ml)


De Maria Galland Doux Commant Visage 41 is een peeling crème voor iedere huidtype. De crème ruikt zacht en lekker. Ik denk dat het een bloemige geur is, al kan ik de geur niet echt omschrijven. Het ruikt in elk geval goed.


De peeling crème ziet er uit als een gewone crème. Pas als je het over je huid verdeelt voel en zie je pas de kleine scrub korreltjes. De scrub voelt heel fijn aan op de huid. Het voelt aan als een lekkere massage, niet als een ruwe scrub.


Je kan de crème zo aan brengen op de huid en met natte vingertoppen in de huid werken of op een natte huid aanbrengen en dan in masseren. GLOSSYBOX raad het aan om op een natte huid aan te brengen als je een gevoelige huid hebt. Zelf heb ik de crème 1 x in de week aangebracht op de nog droge huid en daarna in gemasseerd met natte vingertoppen en na een minuutje afgespoeld met lauw water. Na afloop voelt je huid zacht aan. De scrub voelt heel fijn aan. Ik heb echter geen veranderingen gemerkt aan de conditie van mijn gezichtshuid.


In mijn Januari GLOSSYBOX zat een goudkleurige Golden Rose Jumbo Eyeshadow Pencil (kleur 206). Ik was heel benieuwd naar de Eyeshadow Pencil van Golden Rose. Vooral toen ik hem voor het eerst op mijn hand swatchte in mijn "Unboxing Januari Glossybox" filmpje. De kleur 206 (jammer, dat het geen grappige of spannende naam heeft) is een prachtige gouden kleur met heel veel glans met af en toe gouden glittertjes.


Ik heb de eyeshadow pencil een aantal keren gedragen, zonder basis, met basis en als basis. Zonder basis houd deze beauty het geen uur vol op je oogleden. Heel erg jammer! Dit komt omdat het een vettige oogpotlood is en als het ware van je oogleden afglijdt en in je crease blijft zitten. Not so pretty! Dus teste ik hem ook met basis (holygrail John van G. eyeshadow base). Nu hielt de Jumbo Eyeshadow Pencil het iets langer uit op de oogleden, maar halverwege de dag ging hij toch weer in de crease zitten.

De keer daarop gebruikte ik daarom de eyeshadow pencil als basis en daarover heen oogschaduw (poeder). Dat werkte prima, maar omdat je er poeder over heen draagt verliest het product zijn glans. Ik weet daarom niet zo heel goed wat ik van de Golden Rose Jumbo Eyeshadow Pencil moet vinden. De kleur is prachtig, maar het blijft jammer genoeg niet de hele dag mooi zitten. Persoonlijk zou ik daarom het product niet aanschaffen.



De Redken Quick Dry 18 Spray is een sneldrogende finishing haarspray. De haarspray belooft een langdurige hold van je kapsel en een natuurlijke glans achter te laten. Klinkt goed! En dat is het ook. Ik kan eigenlijk heel kort zijn over de Redken Quick Dry 18 spray. Hij ruikt niet vies, hij houdt mijn haar in model, droogt snel en zorgt voor volume. Volume en langdurige fixatie vind ik het belangrijkste aan een goede haarspray. Om het effect even te laten zien heb ik een paar foto's gemaakt.

Before ;-)

Op de foto hierboven heb ik alleen mijn haar uitgeborsteld. Niet spannend en geen volume. Mijn haar glanst al van nature. Ik heb hier trouwens geen foundation en concealer op, ik wou mijn huid even laten rusten. Op mijn ogen draag ik de Golden Rose Jumbo Eyeshadow Pencil 206.


In actie! :-) Je sprayt de haarspray op ongeveer 20-30 cm afstand. Zelf "knijp" ik altijd volume in mijn haar.
Lok omhoog "tillen", sprayen en "knijpen". Dit herhaal je tot je het gewenste resultaat hebt.


E voila! Volume! Mijn haar blijft met de Redken Quick Dry 18 spray ongeveer 6 uur goed zitten, wat lang is voor mijn dikke bos haar. Daarna knijp ik gewoon weer het volume terug in mijn haar. Je kan de Quick Dry ook gemakkelijk mee nemen naar je werk en je kapsel even bijwerken. Dat is ook een voordeel van de GLOSSYBOX. Allemaal gemakkelijke travelsize producten, die je zo hoppakee in je tas gooit. :-)

Na mijn "unboxing Januari Glossybox" filmpje zal ik nooit weer vergeten hoe je L'Occitane uitspreekt! Lox-ee-tan! Ik heb een aantal reacties gehad over hoe je het uitspreekt. Thank you! -x-

In de januari GLOSSYBOX zat een travelsize L'Occitane Cherry Blossom Shower Gel. De showergel ruikt heel zacht, niet echt sterk, naar bloesems. Zelf had ik het wel lekker gevonden als de parfum iets sterker was van deze shower gel, maar dat is natuurlijk persoonlijk. De eerste keer dat ik de L'Occitane Cherry Blossom Shower gebruikte vond ik de geur een beetje tegenvallen. Een beetje ouderwets bloemengeurtje. Maar de keren erna ben ik de geur gaan waarderen. De showergel schuimt goed en droogt mijn huid niet uit.
De showergel is ook zuinig in gebruik. Omdat hij goed schuimt heb je maar een klein beetje per keer nodig. Ik vind de tuit van de verpakking wat minder. Je moet flink in de flacon knijpen voordat er genoeg uit komt.  Van de showergel heb ik 1/3 opgemaakt. De rest bewaar ik voor de vakantie naar Paris! :-)

De Dr. R. A. Eckstein Carotin Feuchtigkeitscreme is een voedende crème voor de droge huid. Eerst vond ik het een beetje vreemd dat ik een crème in mijn GLOSSYBOX had, terwijl ik een gemengde tot vette huid heb. Als je een GLOSSYBOX abonnement neemt vul je een persoonlijke profiel in waarin je je huidtype, beauty interesse etc. invult. Het is duidelijk dat GLOSSYBOX hier tot nu toe nog niets mee doet.


De Dr. R.A.Eckstein Carotin Feuchtigkeitscreme is extreem geel. Veroorzaakt door de Carotin in de creme. Carotin zit o.a. in wortelen en zorgt voor de orange kleur van wortelen. En werkt als anti-oxidant. Dat de creme geel is vind ik persoonlijk een nadeel, want het laat een gele waas achter op de huid en daardoor is deze crème minder geschikt als dagcrème. De substantie van de crème is heel dik en romig. Hij is voor mijn huidtype eigenlijk te vet. Ik heb de crème  één week lang gebruikt als nachtcrème. De volgende ochtend voelt mijn huid zacht en gevoed aan. Ik vind de crème heel lekker ruiken naar citrusvruchten. Ik ben sowieso dol op citrusgeuren.


Voor een dagelijkse nachtcrème is deze crème toch te veel van het goede voor mijn huid. Daarom heb ik een testpersoon met een extreem droge huid gevraagd om de crème uitgebreid te testen. Mijn testpersoon heeft de crème 2 weken lang gebruikt.

Testpersoon:
De crème voelt erg fijn aan op mijn droge huid. De crème laat een gele gloed achter op je huid en daarom draag ik hem liever niet overdag. Voor de nacht vind ik hem heerlijk! Je hebt maar een klein beetje nodig. De crème voelt lang vet aan op de huid. De volgende dag voelt mijn huid zacht en glad aan. Ik vind de crème niet heel lekker ruiken, ook niet echt vies. Als ik hem een dag niet gebruikt heb, dan mis ik hem gewoon.

Een hele fijne crème dus voor de huid waarvoor hij bedoelt is: de droge tot extreem droge huid.

Dit waren alweer alle productreviews uit mijn Januari GLOSSYBOX.  De enige teleurstelling was de Golden Rose Jumbo Glitter Eyeshadow pencil, omdat deze niet goed blijft zitten. De rest van de producten zijn fijne producten. Wat vind jij van de inhoud van de januari GLOSSYBOX?

Bron officiële productfoto's www.glossybox.nl

p.s. Fijne valentijnsdag vandaag! XOXO