Pagina's

woensdag 15 februari 2012

Urban Decay 24/7 Shadow Pencil Stash


Een paar weken geleden alweer kocht ik in de Sephora Groningen de Urban Decay 24/7 Shadow Pencil Stash in de aanbieding. In de verpakking zitten 5 eyeshadow pencils. Sinds TiffanyD ze gebruikt heeft in één van haar YouTube filmpjes ben ik nieuwsgierig naar naar de 27/7 shadow pencils. Shadow Pencils zijn crème oogschaduw in de vorm van een potlood. Ik heb al meerdere oogschaduws in potlood-vorm geprobeerd (NYX, Golden Rose en HEMA), maar echt hele goede ervaringen heb ik er niet mee, ze glijden meestal van de oogleden af. Maar Urban Decay beweert dat deze Shadow Pencils de hele dag blijven zitten. Vandaar de naam 24/7 Shadow Pencils.




In de 24/7 Shadow Pencil Stash zitten 5 pencils. De pencils zijn dikker dan normale oogpotloden. Voor deze pencils heb je dus een puntenslijper nodig met een grotere slijpgat. De paarse pencil heet Delinquent. De lichte nude kleur heet Sin. De licht bruine kleur heet Juju. De donker bruine pencil heet Rehab. En de blauwe pencil heet Clash. Leuke namen dus. Sin is een bekende oogschaduw kleur dat ook in het NAKED (1) palette zit. Dit is één van mijn favoriete oogschaduwkleuren, dus ik was blij verrast dat Sin er ook in pencil vorm was.

Je kan de 24/7 Shadow Pencils als basis gebruiken of op zichzelf staand. Zelf vind ik ze goed genoeg om ze op zichzelf staand te dragen. Clash en Delinquent hebben beiden kleine glittertjes in zich. De Shadow Pencils hebben alle vijf een mooie glans. De oogschaduws dekken goed.

De swatches hierboven zijn 1 streep van elke Shadow Pencil. De 24/7 Shadow Pencils voelen romig aan. Je kunt de Shadow Pencils met je vingers vervagen of met een synthetische oogschaduwkwast. Zelf vind ik het makkelijker en sneller werken met schone vingers. Als je de pencils aanbrengt moet je snel werken, ze drogen namelijk snel op je oogleden. Als de oogschaduw opgedroogd is gaat hij echt nergens meer heen. Ze blijven echt de hele dag zitten! Zelfs voor (koud) water wijken deze oogschaduw pencils niet uit. Hoera, Hoera!!! Het is dus wel mogelijk. :-)

 Hierboven heb ik een ooglook gemaakt met vier van de vijf Shadow Pencils. Sin is de lichtste kleur, Juju draag ik verder op mijn ooglid. Rehab draag ik op mijn crease. En op mijn onderste wimperrand draag ik Clash. Ik heb de Shadow Pencil ook geprobeerd op de waterlijn, maar dit raad ik je af! Omdat het opdroogt krijg je een heel trekkerig en irriterende gevoel. Ik ben super blij met mijn 24/7 Shadow Pencils! Op het 25e jarige huwelijksfeest van mijn ouders vroegen heel veel mensen wat voor oogschaduw ik op had? De 24/7 Shadow Pencils! :-)

Ik kocht de Urban Decay 24/7 Shadow Pencil Stash voor € 24,50 in de aanbieding, de originele prijs is € 35,-. Urban Decay is te koop via Sephora.