Pagina's

zondag 8 januari 2012

Glossybox Product Review


De vorige (november) Glossybox producten heb ik allemaal appart gereviewt in een artikel. Persoonlijk vond ik dat niet zo fijn aangezien ik dan alles door elkaar heb staan en ik op een gegeven moment terug moest zoeken waar ik al wel een review over geschreven had en waarover niet. Vandaar dat ik deze keer alle producten review in één artikel. Zo heb je alles overzichtelijk bij elkaar. De december Glossybox was goed gevuld deze maand, zo hadden we i.p.v. 5 producten 6 producten. De december Glossybox was een speciale kersteditie en afgezien van de rode box en de zuurstok kon je niet zeggen dat het "Kerst" uitstraalde. Zo had ik meer glamour verwacht en glitters, misschien een mooie nagellak of een mooie lipstick. Toch vind ik de inhoudt leuk, op een product na. Ik baalde enorm dat mijn Glossybox van december heel laat geleverd werd. Aangezien ik graag "unboxing Glossybox" filmpjes maak. In het filmen, monteren en uploaden van filmpjes zit enorm veel tijd en energie (wat ik helemaal niet erg vind). Maar toch is het dan minder leuk om het te filmen als er al enorm veel "unboxing" filmpjes en artikelen online staan. Ik hobbel niet graag achter de feiten aan. Daarbij was het ook een enorme uitdaging om alle blogartikelen en youtube filmpjes te ontwijken. Tot nu toe vind ik het leuk om abbonee te zijn van de Glossybox, maar ik vraag mij af of ik nog lid zal blijven. De producten zijn absoluut de € 12,50 waard, het zijn fijne producten en het is elke maand weer een feest om open te maken. Toch zitten er veel producten in die ik normaal gesproken niet zou kopen, omdat ik het niet interessant vind of omdat er in een veel lagere prijsklasse dezelfde producten ook kwalitatief goed zijn. Als voorbeeld: deze keer zit er een handcream van Koh (t.w.v. €20,-) in, heel fijn en ruikt goed! Maar ik zou nooit een handcream kopen voor € 20,-. Zelf koop ik altijd kruidvat eigenmerk 2/3 euro voor 75ml. Werkt prima en ruikt ook goed. Dan kan ik voor die € 12,50 net zo goed een fullsize Kruidvat eigenmerk lippenbalsem, handcream en een Andrelon haarspray kopen. En een champange kleurige oogschaduw heb ik genoeg, net als een zwarte kohlpotlood. Dus die heb ik helemaal niet nodig! Het enigste wat ik echt een verrassend product vind is de Dermalogica Daily Microfoliant. En dan is € 12,50 best wel veel! Ook moet ik eerlijk bekennen dat ik veel meer make-up producten van highend merken had verwacht, zoals NARS, Stila, Tarte Cosmetics etc.  Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik de januari box afwacht en dan besluit of ik het abbonement aanhoud of niet. Ik hoop dat ik een beetje een duidelijke beeld heb gegeven van mijn mening over de Glossybox. Want negatief over de Glossybox ben ik niet, maar 100% tevreden ook niet. Goed verder met de product reviews!

Dermalogica Daily Microfoliant



 Laat ik gelijk met het product beginnen waar ik super blij mee ben! De Dermalogica Daily Microfoliant is een unieke poeder gemaakt van rijst die doormiddel van water veranderd in een milde scrub. Je neemt een klein beetje (ongeveer een theelepel vol) product waarbij je een klein beetje water doet. Even in je handpalmen wrijven tot het een romige substantie wordt en ongeveer 2 minuten inmaseren op je natte gezicht. Daarna spoel ik het product goed af met lauw warm water. De scrub voelt op het gezicht niet als een harde scrub, het voelt heel fijn en zacht aan. Nadat ik het product heb afgespoelt, voelt mijn huid super zacht aan. Echt dagelijks gebruik ik deze scrub niet, ik heb het idee dat elke dag gebruiken te veel is. Ik gebruik de scrub ongeveer 2 keer per week. Een fullsize product bevat 75 gram en kost €64,95. dermalogica.nl

KOH Essential Hand Nourisher




De KOH Essential Hand Nourisher is een romige handcreme dat lekker ruikt. Het ruikt heel licht naar bloemen, kamile en ik ruik in de verte een citrusvrucht. De KOH Essential Hand Nourisher bevat vitamine A, C en E dat de vernieuwing van de huid versnelt en je huid voedt. De creme trekt snel in en voelt fijn aan. Na gebruik voelen mijn handen zacht aan. Ik kan geen verschil zien aan het uiterlijk van mijn handen, wat de creme wel belooft. Misschien hebben oudere dames hier meer baadt bij.  De handcreme ruikt goed en voelt goed aan, toch vind ik persoonlijk de handcreme geen €20,- waard. De geur en de verpakking is naar mijn mening de enigste luxe aan dit product. KOH is o.a. verkrijgbaar bij Douglas.

OSIS+ Glamour Queen Volume Spray


De Osis+ volume haarspray breng je aan op droog haar en daarna "knijp" je volume in je haar. De spuitmond van deze hairspray spuit een lichte nevel. Ik krijg van deze haarspray echt super veel volume en dat is best bijzonder aangezien ik zwaar en dik haar heb. De haarspray ruikt zoals veel kappers producten ruiken, een typische salon geur. Ik vind het lekker ruiken. Ik ben echt enthousiast over deze haarspray. Haarlak kan je het niet noemen, het is meer een product die je tijdens het modeleren van je haar gebruikt. Je heb daarna geen haarlak meer nodig. Het is grappig dat je halverwege de dag, als je volume in je haar wat minder is, de volume er weer in kunt "knijpen". Een nadeel vind ik wel van deze volume haarspray, is dat ik de volgende dag enorm plakkerig haar heb. Dus de volgende dag of s'avonds moet je wel je haar wassen. Daarom gebruik ik de volume haarspray niet elke dag. De Osis+ Glamour Queen Volume Hairspray kost €17,50 voor 250ml.

Cowshed Lippy Cow Natural Lip Balm


 Goed laat ik gelijk maar "met de deur in huis vallen". Wat vind ik dit een goor product! Ik word erg misselijk van de smaak van deze lipbalm. Het is net alsof ik  een boeket bloemen hebt opgegeten. De geur is wel lekker, maar wat ik ruikt... dat proef ik ook... de hele dag. Ik heb de lipbalsem 10min gedragen en dat vond ik erg lang. Ik wou weten hoe het product aanvoelde op de lippen en daarom wou ik hem sowieso 10min. dragen. De lipbalm voelt zacht aan op de lippen, niet verkeerd zelfs. Toch is de smaak erg overheersend, dus heb ik hem niet meer gedragen. Erg jammer! Ik heb ook even aan een vriendin gevraagd die ook de Glossybox ontvangen heeft en zij vind de smaak ook vies, al werd ze er niet misselijk van. Mocht jij er geen last van hebben,.. dan is dit een prima lipbalsem. Ik vind het erg jammer dat de smaak zo is, aangezien ik een zwak voor natuurlijke merken heb. Alles is veganistisch en organisch in de Cowshed lip balm. En dat is natuurlijk wel positief. Voor 12ml betaal je €9,50.

Peggy Sage Crayon Khol


Over de Peggy Sage kohlpotlood kan ik kort zijn. Het is een prima basis kohlpotlood. Voelt zacht aan en zet een goede zwarte streep. Blijft prima zitten op de waterlijn en is gemakkelijk met de smudger op de achterkant te vervagen. Niet duur en wel goed. Prijs € 5,90 via De Beauty Winkel
Wel een klein minpuntje over de kortingsbon die bij het kohlpotlood zat, hij was maar tot 15 december geldig. Veel te kort als je mij vraagt, deze had minstens tot de volgende Glossybox geldig moeten zijn. Aangezien ik van Peggy Sage wat lipsticks wou bestellen, baal ik er wel van. Jammer.

Scaredy Cat Metamorphosis


Deze losse poeder van Scaredy cat heeft een bijzonder mooie glans! Metamorphosis is een prima kleur voor elke dag. Mooi met een winged eyeliner. De oogschaduw blijft met een goede oogschaduwbasis de hele dag zitten. Losse poeder vind ik persoonlijk niet altijd fijn om aan te brengen. Als ik weinig tijd heb gebruik ik liever een vaste vorm oogschaduw. De Scaredy Cat losse oogschaduws zijn verrassend geprijst! Voor 4gram (wat veel is!) betaal je € 5,-. Ook is het fullsize product erg mooi vormgegeven en van de logo wordt ik ook vrolijk.

Swatches
Heb jij één van deze producten? Wat vind je ervan? Laat het weten in de "comments".