Pagina's

vrijdag 6 januari 2012

Catrice Hidden World


Schreef ik gister nog over de tijdelijke collectie van Essence. Vandaag is zusterbedrijf Catrice aan de beurt.

Catrice komt deze week met de nieuwe collectie: Hidden World. Een collectie met producten dat veel roze tinten bevat. De collectie bestaat uit een blushmouse, 3 eyesouflé's, een spiegel, 3 lipglosses en een illuminating base. De promo foto's beloven veel. Maar toch vond ik de collectie een kleine teleurstelling, aangezien je onmogelijk de looks van de modellen op de promo foto's kunt namaken met deze producten. Wat ik wel een enorme pluspunt vind is dat van alle producten testers zijn deze keer. Iets wat toch eigenlijk altijd zou moeten, maar wat ze de afgelopen collecties niet hebben gehad. Dan is het lastig schatten of het een goed product is of niet. Maandag was ik in de Kruidvat en was de collectie er nog maar net ingezet. Fijn! Ik had daarom alle keus. In de winkel heb ik lekker alle producten uitgebreid staan swatchen. Gewoon omdat het kon. De blushmouse vond ik enorm tegenvallen. Echt een mouse kon ik er ook niet van maken, het was meer een luchtige creme. Toen ik het woord eyesouflé las op de verpakking van de oogschaduws, was ik gelijk teleurgesteld. In de Ballerina collectie vielen deze namelijk qua pigmentatie enorm tegen. Maar toen ik de eyesouflé's swatchte, was ik eigenlijk verrast! De roze variant is erg gepigmenteerd en wat mij betreft hadden ze deze beter als blushmouse kunnen omdopen. De roze kleur is namelijk zeer geschikt als blush. Toch nam ik geen eyesouflé mee, want ik twijfel aan de houdbaarheid van de souflé's. De lipglosses zien er prima uit. De spiegel zag er leuk uit. Waar ik toch wel het meest enthousiast over ben, is de illuminating base. Ik nam daarom de base en een rood/roze lipgloss mee.


De lipgloss die ik heb heet Rosy&Cosy. Wat een leuke naam! Ik houd wel van gezelligheid. :-) De verpakking vind ik er heel chique uitzien met grafische lijnen en de dop heeft een doorzichtige stukje waarin het merk doorschijnt. Heel leuk vorm gegeven. De lipgloss zelf neigt bijna naar een frosty finish. Dit is een finish met een wit/zilveren glans over de kleur heen. Normaal gesproken met ik een beetje allergisch voor deze finish. Ik hou er namelijk niet van. Het oogt zo ouwelijk. Maar toch trok deze kleur mijn aandacht. Gelukkig valt de frosty finish mee. De kleur is een warme donker roze, bijna rood. Ik vind de kleur erg leuk. De lipgloss is niet compleet dekkend, maar dat vind ik juist wel leuk van deze lipgloss. De lipgloss voelt zacht aan, niet plakkering. De aplicator ben ik niet zo'n fan van. Het is een lange spons aplicator en doordat hij langer is dan normaal (2 keer zo lang) is precies aanbrengen iets lastiger. De lipgloss kost  € 3,79.




Dan nu de Illuminating Base. Toen ik een paar maanden geleden las over deze collectie, werd ik gelijk enthousiast van het woord "Illuminating Base". Wie wil er nu niet Illuminating uit zien? Van te voren had ik dan ook al helemaal een beeld in mijn hoofd gevormt van het product. Ik stelde mij een vloeibare creme voor die een mooie glans geeft, maar niet te veel. Een creme die je kunt blenden met je foundation of als highlighter kan gebruiken op bepaalde delen van het gezicht. Klinkt goed toch? Dus ging ik vol verwachtig het product swatchen in de winkel. WAUW! Wat een prachtige product! Het heeft een prachtige glans dat zich aanpast aan het licht. Is het koellicht? Dan oogt de highlighter koel. Warm licht? Dan oogt de highlighter warm. Wat dus perfect is, want daardoor past hij bij zowel warme make-up en koele make-up. Goed, ik kan het allemaal omschrijven... maar de foto's geven toch een beter beeld van de highlighter.

Met het tuitje kan je precies een hoeveelheid doseren.

Illuminating Base

Blenden


Geblendt
 Wauw, zie je wat ik bedoel. Echt een prachtige glow. Je hebt maar een heel klein drupje nodig om je jukbeenderen te highlighten. Als je de Illuminating Base mengt met je foundation krijgt je foundation ook een mooie glans, maar wel minder als je het product alleen zou gebruiken. De illuminating base heeft ook een heerkijke frisse geur, beetje komkommer-achtig. De illuminating base doet mij erg denken aan de strobecream van MAC. Alleen kost de illuminating base maar € 3,99. Echt een aanrader! Ik verwacht dat dit product snel uitverkocht zal zijn.

De volgende Catrice collectie zal in februari uitkomen en zal Nymphelia gaan heten. Een collectie met veel natuurlijke kleuren en gebakken producten. Hieronder een sfeer impressie. Ik wordt er warm van!