Pagina's

vrijdag 20 januari 2012

L'oreal Sublime Mousse


Mijn laatste twee keer blonderen was niet echt relaxed te noemen. Mijn klieren werden dik en begonnen te kloppen. Mijn hoofdhuid stond in brand, zo'n pijn. Maar aangezien ik dit niet eerder had mee gemaakt met haar verven/blonderen. Dacht ik dat het een eenmalige gebeurtenis was. De keer daarop ging ik gerust nog een keer naar de kapster om het weer te laten blonderen. Weer kreeg ik enorme pijn. De kapster vertrouwde het niet en heeft de blondering er eerder uitgespoeld. Het was voor mij gelijk duidelijk, allergisch! Aangezien ik vind dat je ten aller tijden naar je lichaam moet luisteren, besloot ik om mijn blonde lokken vaarwel te zeggen.


Omdat ik geen extreme overgang wou van extreem blond naar extreem donker bruin. Besloot ik (op aanraden van mijn oma) om het in stappen te gaan verven. Steeds een beetje donkerder. Daarom koos ik samen met mijn moeder een leuke kleur uit. Zeer licht bruin van L'oreal Sublime Mousse werd de kleur. Aangezien ik zeer benieuwd was naar een mousse kleuring, besloot ik deze vorm van haarkleuring mee te nemen.



In de verpakking zit een flesje ontwikkelings vloeistof, een kleuring, een pompje, een nabehandeling en handschoenen. Je giet de kleurstof (roze flacon) in de ontwikkelings vloeistof (doorzichtige flacon). Daarna draai je de pomp op de doorzichtige flacon. Je draait de flacon om zijn as, niet schudden.

Before (net wakker)

De mousse dat uit de flacon komt is licht gekleurd. De mousse is niet heel stevig, het glijd zo van je handen.


Je begint bij je haaraanzet en daarna werk je de verf door de rest van je haren. De mousse vond ik niet echt netjes werken. Met andere haarkleuringen heb je een dun tuitje aan de flacon, waardoor je preciezer de haarverf aanbrengt. Met deze mousse had ik aan het eind overal op mijn gezicht en in mijn nek haarverf zitten. Een voordeel van mousse is dat het niet sputtert en je omgeving dus veilig is. ;-) Maar echt fijn vond ik een mousse niet werken.


Toen ik alle mousse in mijn haar had, begon ik wel een beetje bang te worden. Het was veel donkerder dan ik dacht. Veel verf zat er niet in een verpakking. Ik had voor mijn lange bob 2 verpakkingen nodig. Normaal heb ik genoeg aan 1.


Het laatste restje verf krijg je onmogelijk uit de flacon. Waardoor je dus een beetje product verspilt. De haarverf moet 30 minuten inwerken. Geen lange inwerktijd dus, dat vind ik zelf wel prettig. Na het verven spoel je het goed uit en gebruik je de nabehandeling. Een vettige haarmasker dat heel lekker fruitig rook. Na 2 minuten spoel je deze uit. Toen ik uit de douche kwam en in de spiegel keek, schrok ik enorm! Wat was het donker! Maar goed ik hield mijzelf voor dat het nog drogen moest. Maar na het föhnen, was het nog steeds veel donkerder dan de verpakking. Ik denk dat door mijn lichte lokken, de haarverf donkerder is uitgepakt. Eerst was ik niet zo blij met de haarkleur. Maar toen ik later mijn haar in goed daglicht bekeek, was het net mijn originele haarkleur. Best handig, want als ik het nu niet meer verf dan kan ik het zo uitlaten groeien. Ik moest eerst erg wennen aan mijn haarkleur, maar ik moet zeggen dat ik er nu wel blij mee ben. Alleen mis ik wat warmte, dus misschien doe ik er nog wel een rode spoeling door. Al vind ik dat ook wel weer griezelig. 


After
Vind ik de L'oreal Sublime Mousse een fijne haarverf? De mousse is niet handig om mee te werken en de kleur pakte extreem donkerder uit dan ik verwachte. Achteraf ben ik er blij mee, maar het was niet de kleur dat ik in gedachten had. Daarom zou ik deze haarverf niet opnieuw kopen.Wel positief: De verf rook niet vies en de nabehandeling rook heerlijk fruitig en maakte mijn haar lekker zacht.

De L'oreal Sublime mousse is een permanente haarkleuring en kost € 14,90 per pak. Deze week bij Kruidvat voor € 10,-