Pagina's

woensdag 25 januari 2012

The 11 Questions tag!


Onlangs werd ik getaged door Cynthia van BeautyKoning. Bedankt!  Ik vind het altijd leuk om getagged te worden, zo kan ik wat over mij persoonlijk vertellen. De enige vervelende vind van Tags vind ik de regeltjes "je moet..." Deze neem ik dan ook niet zo nauw.  Dus hier gaat ie dan, The 11 Question Tag!

1.You must post these rules.
2. Each person must post 11 things about themselves on their blog.
3. Answer the questions the tagger set for you in their post, and create 11 questions for the people you tag to answer.
4. You have to choose 11 people to tag and link them on the post.
5. Go to their page and tell them you have linked him or her.
6. No tag backs.
7. No stuff in the tagging section about ‘you are tagged if you are reading this.” You legitimately have to tag 11 people.

11. Feitjes over mijzelf:

1. Mijn volledige naam luid: Germa Sabine Brokschmidt. Hallo aangenaam! Ik ben vernoemd naar mijn vader Gert. Mijn moeder heet Petra, waarna mijn broer Peter vernoemd is. Met z'n vieren vormen we een hecht gezin en hebben we het altijd gezellig.

2. Ik ben gek op alles waar vogeltjes op staan. Kettingen, kop en schotels, doosjes, kaartjes, koffiemokken, fluitjes...

3. Ik wandel graag na het avond eten met mijn vader. Vaak lopen we dan een uur en bij mooi weer nemen we oud brood mee voor de eendjes. (we wonen dicht bij een park).

4. Mijn rechter arm is scheef gegroeid doordat ik als klein meisje vaak mijn arm heb gebroken.

5. Ik ben dyslectisch, daardoor zul je hier en daar wel eens een typefoutje zien op mijn blog. Wijs mij hier vooral op!

6. Ik ben dol op geurkaarsen!

7. Ik houd van Engelse landelijke inrichting. Witte muren, met romantische roosjes, porselein en mooie houten meubelen.

8. Mijn favoriete bloemen zijn: Magnolia's en pioenrozen.

9. Mijn lievelingskleur is paars.

10. Ik spaar porseleinen kopjes en schotels, die ik zo goedkoop mogelijk koop bij de kringloopwinkel.

11. Ik heb schoenmaat 42


Cynthia's vragen:

1. Wat is je favoriete nummer? En waarom juist dat nummer?
The dog days are over van Florence and the Machine. Ik weet niet waarom, ik krijg altijd zin om gek te gaan dansen op dit nummer.

2. Wat is je favoriete film? En waarom?
Oeh, dit vind ik een lastige. Bridget Jones's Diary is een film die ik helemaal uit mijn hoofd kan, zo vaak gekeken en ik blijf er elke keer weer om lachen. The Devil wears Prada vind ik ook een geweldige film. Cold Mountain is een film die ik niet vaak genoeg kan kijken, net als Zwart Boek. Ook alle Harry Potter films kan ik niet vaak genoeg kijken. Het voelt zelfs een beetje raar dat er geen nieuwe Harry Potter film meer gemaakt zal worden.





3. Waarom ben je begonnen met bloggen?
Omdat ik het leuk vind om over make-up en cosmetica te praten en dat niet altijd begrepen wordt in mijn omgeving. Gelukkig heb ik een goede vriendin die ook gek is op cosmetica. Dat vind ik echt leuk, lekker praten over een bepaalde collectie of lipstick.

4. Wat is je favoriete game? Zoals op de PC, XBOX360, PS3 of een DS?
Ghehe, aangezien ik Cynthia's blog graag lees, weet ik dat ze helemaal fan is van gamen. Grappig, want echt een gamer ben ik niet. Al ben ik een tijd lang verslaafd geweest aan Sims2 (pc game). Droom huizen bouwen, en gekke families creëren. Dan is het geld weer op... gauw een cheat zoeken zodat je weer 50.000 simsdollars hebt. haha

5. Noem drie must-haves uit je stash.
Oh wat vind ik dit weer moeilijke vraag. Uhm... Ik denk mijn Urban Decay Naked palette, MAC Viva Glam V lipstick en... mijn MAC Warm Soul blush. Al ga ik huilen als ik echt alleen maar deze drie items mocht houden uit mijn enorme collectie. Ik vroeg laatst nog aan mijn moeder of mijn make-up collectie ook verzekerd was tegen brand of iets dergelijks. Waarschijnlijk niet was het antwoord. Dit zou ik echt een ramp vinden. Al zijn er ergere dingen die je kunt verliezen natuurlijk, zoals foto albums. Maar het idee alleen al... Er zitten enorm veel Limited Editions in mijn collectie. Ik heb zelfs een hele oude blush van Bourjois uit de jaren 40!

6. Weet je nog je allereerste make-up product die je gebruikte? En welke was dat?
Een stapeltje creme oogschaduws van de Hema in wit, zilver en zwart. Je kon ze aan elkaar schroeven en dan had je een torentje. Gekregen van mijn mams samen met een doorzichtige lipgloss.

7. Heb je een favoriete feestdag in het jaar? En waarom die dag?
Ik denk kerst, omdat ik dat zo gezellig vind. De kerstkaarten, kerstversiering, familie en lekker eten (Glühwein). Oh en gezellige kerstmarkten. Vooral vesting Bourtange (vesting in Groningen) is erg gezellig tijdens de kerst.
Kerst in Bourtange

8. Vertel een geniaal moment uit je leven, klinkt raar, waarom je nog steeds moet lachen als je eraan denkt.
Tijdens Sinterkerst (dit was een feestje dat we met 10 meiden jaarlijks vierden, gourmetten en loodjes trekken met pepernoten en chocolademelk) bij vriendin (M) was ik samen met vriendin (N) een beetje aangeschoten door een glaasje te veel wijn. We waren ontzettend melig en vonden onszelf ontzettend grappig tot ergernis van de andere meiden. We hebben ook foto's van die avond en elke keer als ik die weer bekijk moet ik erg lachen. Gewoon grappig.

9. Is er nog iets wat je graag wilt leren? Zoals een het opmaken van een ander? Of perfect kunnen koken? Zo ja, wat wil je nog leren?
Ik zou nog graag een visagie opleiding volgen. Ik ben benieuwd naar verschillende technieken en waar je op moet letten bij verschillende huidtypes.

10. Favoriete sport? Of team?
Zwemmen. Als kind zwemde ik ontzettend veel! Waterpolo, Reddingszwemmen en wedstrijdzwemmen. Ik was als een vis in het water. Een hele leuke tijd, we gingen met de zwemclub ook op zwemkamp. Toen ik in de pubertijd zat wou ik graag een groep hoger met wat oudere meiden van mijn leeftijd, maar dat kon niet omdat de groep vol was. Daardoor moest ik als 15 jarige zwemmen tussen 12 jarigen samen met nog een andere 15 jarige. Op een gegeven moment vond ik het niet leuk meer en ging ik op een andere sport, tennis. Tennis vond ik ook heel leuk om te doen, maar door mijn scheve rechter arm kreeg ik last van mijn elleboog en stopte ik daar ook mee. Op dit moment beoefen ik geen sport. Op tv kijk ik nog graag naar zwem- en tenniswedstrijden. Amelie Mauresmo was mijn tennis idool.

11. Wat kan je echt niet uitstaan?
Oneerlijkheid. En pesten.


Mijn 11 vragen aan diegene die ik Tag!
1. Welke eigenschap aan jezelf vind je mooi/leuk.
2. Wat is je "signature" look? Foto?
3. Welke land of bestemming heeft een bijzondere betekenis voor je? En waarom?
4. Wat is je favoriete merk?
5. Wat is je lievelings eten? En wat krijg je absoluut niet door je keel?
6. Wie is de belangrijkste persoon of personen in je leven? En waarom?
7. Heb je wel eens wat gewonnen? En was je er blij mee?
8. Welke make-up product blijf je opnieuw kopen? En waarom? (Merk/kleur/naam)
9. Heb je een sieraad dat je dierbaar is?
10. Wat geef je (denk je) gemiddeld per maand uit aan cosmetica?
11. Wat doe jij tijdens je vakantie's? Ben je actief of ga je vooral relaxen?

Zo, dat is nog best lastig om een paar vragen te bedenken. Degene die ik tag zijn:
1.Oud SPW klasgenoot Jorna
2. Cynthia (ja, ik ben eigenwijs en tag Cynthia terug)
3. Kayla
4 t/m/ 11..iedereen die het leuk vind!