Pagina's

maandag 16 januari 2012

Kunst geïnspireerd door make-up

Bron: Sigma Beauty

Naast beauty heb ik meerdere interesses. Eén interesse daarvan is schilderen/kunst. Als ik aan het schilderen ben, laat ik mij door meerdere dingen inspireren. Bijvoorbeeld door mijn gevoel of door een geinige foto. Gek genoeg heb ik mij nooit laten inspireren door make-up/beauty.

Het gebeurd vaker dat een make-up merk zich laat inspireren door kunst of kunstenaar, denk bijvoorbeeld aan de LE collecties van MAC. Maar dat een kunstenaar geïnspireerd wordt door beauty kom je niet vaak tegen. Gek, want dat kunst en make-up prima samen gaan, laat kunstenaar M. Hindash zien op Youtube. Al een tijdje volg ik hem op Youtube. Zijn interesse voor beauty laat hij terug komen in zijn kunstwerken. Het leukste vind ik, dat hij het proces filmt voor YouTube. Hij laat zich inspireren door mensen en schildert vaak gedeeltes van gezichten. Meestal schildert hij bekenden, zo schilderde hij eens een oog van NikkieTutorials en Elizabeth Taylor.



Dat Hindash tallent heeft, is beautymerk Sigma Beauty niet onopgemerkt gebleven. Sinds kort schildert Hindash voor Sigma Beauty. Zo laat hij een ooglook zien op doek die je kunt maken met het Sigma Bare oogschaduw palette. Het Sigma Bare palette is één van de drie nieuwste oogschaduwpaletten van Sigma. Ik heb het gevoel dat Hindash ook van de andere paletten een doek gaat maken. Ik vind het een hele leuke marketing tool van Sigma, een keer iets anders dan een visagiste (al vind ik dat ook altijd leuk om naar te kijken).



Ik vind het echt super mooi en ik weet hoe moeilijk het is om de huid en schaduwen van een mens te schilderen op doek. Zelf maak ik ook wel eens portretten, maar ik vind dat best lastig om het goed na te maken en ben er dan soms wel jaren mee bezig. Zo heb ik mijn nichtje geschilderd van een foto toen ze 9 maand oud was. Ik heb er 3 jaar aan gewerkt en ik was super trots toen het schilderij af was. Op dit moment ben ik al meer dan 2 jaar bezig met een portret van mijn neefje (ook van een foto toen hij 9 maand was). Nu moet ik zeggen dat ik er niet elke week mee bezig ben, maar ik denk dat ik er nog wel een jaar mee bezig ben.

Als je weet hoe moeilijk iets is, krijg je juist meer respect voor de andere. Zo vind ik het ontzettend knap wat Hindash allemaal laat zien. En wou daarom deze YouTube Kunstenaar met jullie delen. Heb jij wel eens eerder gehoord van Hindash?

Klik voor de Sigma website
Klik voor Hindash op YouTube