Pagina's

vrijdag 27 januari 2012

LUSH: Breath of fresh air!


Eind augustus vorig jaar (2011) kocht ik,  tijdens een bezoek aan Lush Amsterdam, twee producten. De gezichtsreiniger Dark Angels en de toner Breath of fresh Air. Het review over Dark Angels kan je hier lezen. Nu ruim 5 maanden later vond ik het wel tijd voor het review over de Breath of fresh air toner.



Dit zegt Lush zelf over de Breath of Fresh Air toner:

"Lush heeft de gewoonte zich te vestigen bij de kust (Poole in de UK, Vancouver in Canada en Tokyo in Japan bijvoorbeeld). De lokale vissers halen dan emmers vol schoon zeewater voor ons. Ze kunnen zich niet voorstellen dat we daar voor betalen. Waarom we dat graag doen? Omdat zeewater heel veel mineralen bevat. Ze nemen ook meteen zeewier mee; dat twintig keer meer voedend is dan planten op land. Voeg daar verzachtende aloë, verjongende rozemarijn en bronwater aan toe, en je hebt de perfecte toner"

Klinkt goed toch?! Ik werd nieuwsgierig en nam de toner mee na het lezen van deze tekst. Een paar keer per jaar ga ik naar het bronnenbad (Fontana in Bad Nieuweschans).  Dit een een soort zwembad  gevuld met zout water. Echt zwemmen kan je er niet, het is vooral drijven en relaxen. Het zout water wordt Thermaal water genoemd en heeft een heilzame werking. Na een bezoek aan Fontana voelt mij huid zacht aan.
Na het lezen van de tekst op de Lush Breath of Fresh Air toner moest ik denken aan fontana en daarom nam ik de toner mee.

Gek genoeg ruikt de toner zelfs een beetje naar de geur dat hangt in het bronnenbad. Ondanks dat ik geen lavendel zie staan op de ingrediënten lijst, ruik ik wel lavendel. De toner ruikt zacht en fris.
De toner komt in een zwarte spuitflacon. Doordat de flacon zwart is kan je niet zo goed zien hoeveel er nog in zit. Ik heb persoonlijk liever een doorzichtige flacon. Al begrijp ik ook dat zwart beter bij de huisstijl van Lush past.

Ik gebruik de toner elke dag, s'ochtends en s'avonds na het reinigen van mijn gezicht en voor mijn dag/nachtcrème. Ik spuit 2 tot 3 pompjes in mijn handpalm en deze wrijf ik dan over mijn gezicht. Hierna gebruik ik gelijk mijn crème. Zonder crème zou ik deze toner niet gebruiken. Ondanks dat de verpakking zegt dat deze toner geen trekkerige huid achter laat, doet hij dit wel bij mij. Wat naar mijn idee logisch is, aangezien zeewater altijd een trekkerig en stroef gevoel achterlaat. Je hebt vast wel eens gezwommen in de zee, daarna heeft je huid behoefte aan een bodylotion. Zo'n gevoel laat deze toner ook achter. Vervelend vind ik het niet, aangezien de werking van deze toner erg fijn is.

Ik heb voor mijn gevoel een schonere huid en ik heb minder onzuiverheden. Dit ligt natuurlijk aan meerdere factoren, maar deze toner helpt daar aan mee. Na gebruik van de toner heb ik het idee dat mijn gezichtscreme veel sneller wordt opgenomen in de huid. De verkoopster vertelde mij dat ze deze toner ook wel gebruikte als finishing spray (na je make-up). Maar dit vond ik echter niet fijn vanwege het trekkerig gevoel.

De Breath of fresh air toner is te koop in een 100ml (€ 5,20) en 250ml (€ 10,95)  flacon. Ik heb de grote flacon en ik ben blij dat ik deze mee genomen heb. Hij is in verhouding veel goedkoper. Mijn flacon is na 5 maanden 1/3 vol. Hij is dus ook nog eens zuinig in gebruik. Fijn! Als hij op is, koop ik hem zeker weer.