Pagina's

woensdag 28 december 2011

Wat wens jij voor 2012?

Colsjaal €8,- op de Deventer markt

Dag Dames,

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad!
Na de persoonlijke update in oktober van dit jaar heb ik geen persoonlijke berichten meer geplaatst. Nu leek het mij wel leuk om weer een persoonlijke update te plaatsen die wat vrolijker is dan de vorige. En verder,... nouja een hoop gezellige bla bla bla... :-)

Als je mij wat langer volgt weet je dat ik eind september mijn diploma gehaald heb en ik in oktober mijn diploma uitreiking had. Ik baalde dat ik niet zo snel werk had gevonden als ik gehoopt had. Het klinkt misschien gek, maar toen ik met mijn opleiding bezig was dacht ik dat ik binnen een mum van tijd een baan had gevonden "Iedereen wil mij hebben, ik ben jong (goedkoop) en heb veel kennis!". Niet realiserende dat er duizende jongeren een baan zoeken en er dus op "simpele" vacatures als bijvoorbeeld winkelmedewerker bij een drogisterij 150 sollicitanten waren uit de regio.

Sinds 3 weken volg ik arbeidstraining bij een kledingwinkel bij mij in het dorp, wat inhoudt dat ik werk met behoudt van mijn uitkering. Volgende week is alweer mijn laatste week.
Op zaterdag 17 december was ik kinderen aan het schminken tijdens een kerstmarkt in het winkelcentrum. Tijdens deze kerstmarkt gebaarde de eigenaresse van de sieradenwinkel (waar ik een maand geleden mijn c.v. had afgeven) dat ik even moest komen. "Pssst!...T gaat door hoor!" "JA??? Oh super gaaf!"
De eigenaresse is zwanger en heeft dus iemand nodig die haar fulltime gaat overnemen wanneer zij met zwangerschapsverlof gaat. De 2e week van januari ga ik daar aan de slag, de eerste 1,5 maand voor 16 uur. Zo kan ze mij inwerken. De 4 maanden daarna neem ik haar volledig over. Echt super gaaf en ik vind het een hele uitdaging en verantwoordelijkheid.

De dag daarna ging ik met mijn tante Monika gezellig naar het Dickens Festijn in Deventer. Echt een aanrader. Allemaal kerstkoren, kerstmarktkraampjes, toneelstukjes, een levende kerststal en alle winkels zijn ook open.

De week voor kerst had ik het erg druk, ik moest werken bij de kledingwinkel (maandag, dinsdag en donderdag) en op woensdagavond ging ik schminken tijdens een kerstmarkt op school. Op vrijdag 23 december waren mijn ouders 25 jaar getrouwd, dus was ik gezellig aan het werk in de winkel van mijn ouders. Zaterdag moesten we nog kerstinkopen doen en s'avonds (kerstavond) ging ik uiteten met mijn opa en oma, ouders en broer bij onze favoriete pannenkoekboerderij om het 25jarige huwelijk van mijn ouders te vieren. Op eerste kerstdag maakt mijn moeder altijd een stampotbuffet klaar en het is elke jaar weer een verrassing wie er komen eten. Dit jaar kwamen tante Monika, mijn neefje Kevin en nichtje Esmee (nailart by Esmee) en een vriendin van de familie eten. Het was super gezellig! Op tweede kerstdag gingen we kerstfilms kijken en gourmetten met de familie. En gisteren moest ik weer aan het werk. Ik heb een super leuke kerstdagen gehad en het was een mooie afsluiting van een drukke week. Vandaar dat het de afgelopen week erg rustig was op Germa Glitter.

Sinds een tijdje heb ik verschillende mediakanalen waar je mijn blog kan volgen aangemaakt:
Twitter: @GermaGlitter
Hyves: BeautyByGermaGlitter
Youtube: GermaGlitter
Bloglovin: GermaGlitter

Aangezien de jaarwisseling dichterbij komt lijkt het mij wel leuk om vooruit te kijken naar het nieuwe jaar. Ik houdt niet zo van goede voornemens. Meestal kom ik ze toch niet na. Maar ik heb wel bepaalde dromen. Zo zou ik graag een eigen internet bedrijf starten. Nu wil ik daar eerst nog niet verder op in gaan. Maar ik zou het leuk vinden als ik dat in 2012 realiseren kan. Verder hoop ik dat GermaGlitter succesvol mag zijn en ik veel plezier zal hebben in mijn nieuwe baan.


Wat wensen jullie voor 2012? Stuur je wens naar germaglitter@gmail.com en volg mij ergens... Zo blijf je op de hoogte! De leukste wens wint een (1) leuke nagellakduo van de nieuwe Essence Circus Circus collectie.
Je kunt niet meer meedoen. Leila heeft een duo gewonnen. Iedereen bedankt voor het meedoen.
Ik wens iedereen een geweldige en veilige jaarwisseling!!! Op naar een nieuwe jaar vol beautifull things!