Pagina's

dinsdag 3 april 2012

Primark, een ware belevenis! Toch..


Primark Rotterdam (bron)

Vorige week maandag ben ik gezellig met mijn moeder naar Rotterdam geweest. We hadden een paar maand van te voren treinkaartjes bij de blokker gekocht en hadden maar één doel voor ogen: Primark!
Primark is van origine een Ierse winkel. Een winkel die groot is geworden door goedkope en modieus kleding. Primark heeft in 2008 haar eerste winkel geopend in Rotterdam, maar ik heb het idee dat het sinds een jaar een heuse hype is geworden.

Na vele verhalen was ik erg nieuwsgierig geworden! Ik had geen flauw idee wat ik moest verwachten, een soort H&M? Een Zeeman maar dan hipper? Of een Zara maar dan goedkoper? Er was maar één manier om achter te komen wat Primark nou precies was. Dus vertrok ik op maandag ochtend om 5 voor 9 naar Rotterdam Allexandrium gezellig met mams. Om kwart over 12 kwamen we aan in Rotterdam, naar een lange zoektocht en een hoop gevraag, hebben we eindelijk gevonden wat we zochten. Primark!!! Achteraf bleek het erg gemakkelijk te vinden, achteraf...
Pyjama heaven, al zou het echt "heaven" zijn als het zo rustig zou zijn als hierboven. Haha Waarschuwing: Onrealistisch beeld! (bron)
Eenmaal in Primark aangekomen, wisten we niet wat we zagen. Het was alsof de Victor & Rolf weer bij de H&M te koop was. Mensen graaien op tafels en tussen rekken. Een absurd lange rij voor de paskamers (ik denk dat je wel een uur in de rij moest wachten). Een hoop gedruk en gedrang om bij je doel te komen. Eigenlijk vond ik het een beetje tegenvallen... Te druk en de kleding vind ik niet bijzonder. De kwaliteit zit tussen Zeeman en H&M in. De accessoires vielen tegen, maar de schoenen waren te gek!!! Alleen jammer dat ze geen (ik kon ze niet vinden) maat 42 verkopen. De home artikelen zijn wel cute en de geurkaarsen ruiken heerlijk. Een ding vind ik wel super aan Primark, en dat is de Pyjama afdeling. Pyjama hemel!!! Heerlijke zachten baby stofjes en allerlei maten. Ik heb een pyjama gekocht voor €5,- (helaas vergeten te fotograferen) met een hartjes broek en een simpel truitje in een heerlijke baby zachte badstof.
Deel van mijn aankopen
Ook kocht ik een cute badjas (€12,-), donkerblauw met polkadots en een roezel aan de onderkant. Verder kocht ik nog een mintgroene toilettas( €3,-), dat eenmaal thuis gekomen een kindertasje bleek. Hahaha Ah well, ik knip de hengels eraf en dan heb ik alsnog een toilettas. Van de home afdeling kocht ik geurstokjes(niet bijzonder genoeg om op foto te zetten) in de geur sky en twee grappige theedoeken (€1,50). De geurstokjes (€4,-) ruiken heerlijk en verspreid goed zijn geur.
Keep baking and eat cupcakes
Eenmaal bij de kassa vervolgt de gekte. Mensen die doen alsof ze iets naar iemand anders toe moeten brengen, maar eigenlijk voordringen. Mensen trekken nog gauw wat dingen uit de "Euro" bak. Ondertussen bekijken anderen hun winkelmandje en besluiten toch dat ze bepaalde dingen niet willen en die deponeren ze dan tussen het speelgoed. Je begrijpt wel dat dit een chaos is! Als je eenmaal vooraan in de rij staat, roept een computerstem "kassa 16" en dat is de kassa waar je je goedkope spulletjes afrekent. Bij de kassa kocht ik nog een leuke impuls aankoop, een leuk glitter oogschaduw palletje (€2,-).


Ik moet zeggen, dat Primark niet echt was wat ik ervan verwacht had. Het was te druk en de reis heb ik er niet nog eens voor over. Al moet ik zeggen dat ik veel lol en plezier heb beleeft samen met mijn moeder en dat was al de hele reis waard.