Pagina's

zondag 30 oktober 2011

Day 5: Favourite lipstick, lipgloss and lipliner?


In tegenstelling van de vraag van dag 4, vind ik de vraag van vandaag wel erg leuk om te beantwoorden. Ik praat graag over mijn lievelingsproducten. Vandaag dus de vraag: "Wat is je favoriete lipstick, lipgloss en lippotlood?"



Ik begin met mijn favoriete lipstick. Ik heb er al eens een artikel over geschreven, maar ik vond dat mijn favo lippie niet helemaal tot zijn recht kwam op de foto's. Vandaag zijn de foto's gemaakt op een "sunny autum day". En je kunt nu goed zien wat de kleur is van deze bijzonder mooie "my lips but better" lipstick. De lipstick waar ik het over heb is natuurlijk van MAC. ;-) De lipstick is van de Viva Glam lipstick lijn en is daarom in een mooie rode hulst. Viva Glam is een lipproduct lijn met lipglosses en lipstick waarvan de gehele opbrengst naar de MAC Aids fund gaat. Tegenwoordig kosten de lipsticks van MAC € 18,-. Ze hebben net een prijsverhoging doorgevoerd, Boeeeee! Haha grapje, ik koop er geen lipstick minder om, maar toch € 17,50 was al een fikse bedrag. Viva Glam V lipstick is een licht bruine lipstick met een rozige ondertoon en gouden shimmer. Love it!






Mijn favoriete lipgloss is verrassend genoeg niet van MAC, maar van Sephora! Deze lipstick formule is echter (zekerweten!) goed geïnspireerd op de MAC dazzleglass lipglosses. Naja, maakt mij geen ene moer uit. "Beter goed gejat, dan slecht bedacht!" Ik heb het over de Ultra-shine lipgloss van de Sephora  in de kleur Reflex Dazzling Violet. De kleur van de lipgloss is sheer (bijna doorzichtig), maar bevat enorm veel licht paarse glitters! :-) De lipgloss heeft trouwens wel een verrassende aplicator en dat hebben ze dan weer wel zelf bedacht. Sephora Dazzling Lipgloss kost € 14,- (volgens mij), maar kocht ik vorig jaar tijdens de 3 voor €10,- actie bij de V&D. Ik combineer deze lipgloss vaak met een nude lipstick.






Mijn favoriete lippotlood (ik heb er maar twee, dus dat was makkelijk kiezen) is MAC Lip pencil in de kleur Beet. Het is een mooie bloed rode lippotlood met een paarse ondertoon. De formule van de potlood is niet te hard, maar ook niet te zacht. Hij geeft goed kleur af. Ik weet het niet zeker (ik kocht hem in Engeland), volgens mij kost een lip pencil van MAC € 15,-.



 
De drie swatches bij elkaar

Volgens de M.U.A. in Londen was Viva Glam V lipstick en Beet Lip pencil heel leuk om samen te combineren. In het begin gebruikte ik ze veel samen, maar de laatste jaar heb ikze niet een keer samen gebruikt. Toch geeft het wel een leuk effect. Zie de foto hier beneden. Wat zijn jou favoriete lipstick, lipgloss en lippotlood?