Pagina's

zaterdag 21 juli 2012

EOTD: 'Jewel Marine' eyeliner!



Hoi Hoi!

Zoals jullie weten ben ik dol op glitters. Mijn favoriete losse glitters zijn van MAC, 'Jewel Marine'. Een mooie aqua blauwe glitter met een groene gloed en holografische effect. Ik heb een half jaar geleden een sample size gekocht via AllCosmeticsWholesale.com. Een fullsize pigment/glitter van MAC vind ik persoonlijk prijzig, vooral omdat ik het niet vaak gebruik. Een sample size is dan een mooi formaat, waar ik lang mee doe.

Bron: Curves Ahead
Als ik 'Jewel Marine' gebruik maak ik er altijd een simpele eyeliner mee. Het is snel en gemakkelijk om te doen. Terwijl het resultaat vrolijk en feestelijk is!



Als eerste heb ik met een zwarte kohl-potlood mijn ogen omrand en winged eyeliner gemaakt. Over de winged eyeliner heb ik vervolgens met een eyeliner kwast van Sigma Mixing Medium aangebracht. Mixing Medium is een plakkerige gel, dat hard opdroogt. Een soort lijm zeg maar voor pigmenten en glitters. Verschillende merken hebben wel een mixing medium in hun assortiment.

Zelf heb ik een aantal jaren geleden een hele goedkope gekocht bij ICI Paris XL in Groningen. Het merkje is al van het flesje af, maar volgens mij was het iets van Charming of Chrystal. Het koste in de aanbieding € 0,75 cent!!! Maar de originele verkoopprijs is ook erg goedkoop, € 1,50 of zo iets. Als je niet vaak een mixing medium nodig hebt, kan ik je deze aanbevelen om het te proberen. Ik vind hem prima werken! :-)

Als je het mixing medium hebt aangebracht kan je daarna met het zelfde kwastje je glitters op je eyeliner aanbrengen. Eerst voelt het een beetje trekkerig, dit komt omdat de mixing medium opdroogt. Volgens mij zit er alcohol in, dit droogt je oogleden dus wel een beetje uit.

Nadat je de eyeliner volledig bedekt hebt met glitters, kan je je mascara aanbrengen.
Simpel maar fun!

Pas wel op met Fall-out! ;-)