Pagina's

maandag 11 juni 2012

Review: Sigma Paris Palette

 Dag meiden,
Jullie hebben er even op moeten wachten, maar vandaag is het dan eindelijk zo ver. Mijn review van het Sigma beauty Paris Palette. Enkele weken terug bracht Sigma Beauty eindelijk het project uit waarover ze al maanden geheimzinnig deden, samen met enkele youtube guru's. Het Paris Palette!




 Het Paris palette is een limited edition make-up palette en komt in een mooie 'Parijse' verpakking. Het palette is gemaakt van stevig karton, maar voelt absoluut niet goedkoop aan. Hij voelt zwaar aan en is een groot en dik palette. Om het palette zit een kartonnen hoes, die eruit ziet als een envelop. Een pakketje uit Parijs. Heel leuk vormgegeven. Het palette sluit door een sterke magneet.


 Het Paris Palette is mede ontworpen door 7 Beauty Youtube Guru's. Ik volg niet elke YouTuber en eigenlijk vind ik dat ook niet echt belangrijk. Mijn favoriete YouTuber heeft trouwens ook meegewerkt aan het palette: MakeupByTiffanyD. Het palette wordt geleverd met een boekje waarin de Beauty Guru's je vertellen hoe ze op de kleuren zijn gekomen en waar het op geïnspireerd is. Heel eerlijk vind ik het boekje niet zo boeiend, naar mijn idee hadden ze daar veel meer mee kunnen doen. Bijvoorbeeld leuke ooglooks die je met het palette kan maken. Beetje jammer, maar niet echt belangrijk.




 In het palette zitten 8 oogschaduws, 2 blushes, 1 highlighter, 1 blush kwast en 1 oogschaduw kwast. Een mooi volledig palette dus. Alle kleuren uit het palette zijn zo gemaakt dat iedere kleur bij iedere huidskleur past. Heel mooi, zo is hij dus voor iedereen bruikbaar. Ik kocht het palette omdat ik er vrolijk van werd de eerste keer dat ik er naar keek. Vooral de groen/blauwe tinten vind ik super mooi en vrolijk.


 De oogschaduws en blushes zijn sterk gepigmenteerd. Je hebt maar een klein beetje nodig om een mooi resultaat te krijgen. De oogschaduws zelf voelen zacht aan en zijn goed te blenden. De highlight oogschaduw 'Versailles' is een prachtige wit gouden oogschaduwkleur. Deze highlight kleur had ik verrassend genoeg nog niet in mijn make-up collectie. In het palette zelf kan je niet echt de juiste kleur zien. Een klein minpuntje van 'Versailles' is dat hij heel poederig is. Je moet je kwast goed aftikken, anders krijg je last van fall-out met 'Versailles'. De andere oogschaduws hebben dit niet.  Even verderop komen de swatches...

De kwasten die bij het palette komen, zijn van dezelfde kwaliteit als mijn andere Sigma Kwasten. Vaak worden kwasten in palettes of travelkits niet met de hand gemaakt, maar in een fabriek. In tegenstelling tot "fullsize" kwasten (die wel door mensen handmatig worden gemaakt) zijn de kleine 'travelsize' kwasten daarom van mindere kwaliteit. Ik verwachte daarom minder van deze kwasten dan mijn andere Sigma kwasten. Ik had verkeerd gedacht, want deze 'travelsize' kwasten zijn precies hetzelfde als mijn grote kwasten uit mijn professionele kwastenset. Heel fijn, want ik wou nog een 2e blushbrush van Sigma erbij hebben (de f40).

De f40 is een schuine contour/blush kwast en is gemaakt van geitenhaar. De kwast voelt zacht aan en de haren laten niet los. Deze kwast blend je blush mooi op de wangen. De oogschaduw kwast heeft korte haren en voelt daardoor stevig aan. Deze kwast is perfect voor het opbouwen van kleur op je ogen. Voor blenden is hij niet geschikt. Hiervoor heb je echt een andere kwast nodig. Deze kwast is ook goed van kwaliteit en ik gebruik hem dagelijks.










  Eiffel is een goed gepigmenteerde zwarte oogschaduw met minuscule glittertjes. Het zijn geen "standaard" zilveren glitters. Er zit ook wat rood en heel klein beetje blauwe glitters in. Heel mooi!
Seine is een hele mooie nacht blauwe oogschaduw en heeft een hele mooie glans.


 Louvre is een hele mooie mate patrol kleurige oogschaduw. Orsay is de kleur waarom dit palette mij zo aanspreekt. Het is een hele mooie zee groene oogschaduw kleur met gouden glittertjes. Super mooie kleur.


  Elysees is een rood bruine oogschaduw en heeft een satin finish. Een subtiel glansje dus. Ik vind deze kleur heel mooi, vooral in de herfst en winter. Ik heb er nog niet veel looks mee gemaakt.
Notre Dame is een hele mooie taupe grijze kleur met een metallic finish met glittertjes. Heel mooi en goed bruikbaar in elke look.

 Triomphe is een kleur waar ik een dubbel gevoel bij heb. Eigenlijk vind ik deze kleurkeuze verkeerd en ik zal het je uitleggen. De oogschaduw is een mooie bruine kleur en heeft een duo chrome finish  (een blauw/ groenig glansje). De kleur op zichzelf zou bijzonder zijn, als niet allerlei merken deze kleur niet al jaren eerder hadden uitgebracht. MAC was volgens mij de eerste met deze kleur Brown Green en bracht deze volgens mij rond 2009 uit. (al kan ik dat niet met 100% zekerheid zeggen) Het was een grote hype en daarna kwamen meerdere merken met deze kleur. Tot vorig jaar Catrice met "C'mon, Chameleon" kwam. Ik kocht destijds die van Catrice, want dat scheelde toch behoorlijk in vergelijking met MAC. Maar heel eerlijk heb ik deze nog nooit gebruikt. Ik vind het een mooie kleur in het potje, maar op de ogen niet zo. Daarom denk ik dat ik ook weinig Triomphe ga gebruiken. Als het palette een paar jaar eerder uit was gekomen, was het een prima kleur geweest. Maar voor mijn gevoel is deze kleur al lang uit de mode. Beetje jammer dus.

Versailles daarin tegen is een hele mooie highlight kleur voor je ogen. Het is een wit gouden highlight kleur en laat een prachtige glans achter. Ik ben heel blij dat deze kleur in het palette zit, het is een bijzondere kleur.


 Rouge is een hele mooie blush kleur die iedereen kan hebben. Het warmt je gezicht op en geeft je wangen een mooie warme rose kleur. Deze tinten draag ik vaak in de herfst en de winter. Dus het is perfect dat deze kleur ook in het palette zit. Zo is deze palette niet alleen geschikt voor de zomermaanden, maar ook voor de koele wintermaanden. Peche is daarin tegen een perfecte zomerse blush. Je wangen krijgen een mooie warme peachy kleur.

De blushes zijn sterk gepigmenteerd. Daardoor is het in het begin even uitproberen hoeveel blush je nodig hebt. Je hebt al gauw te veel op. Je zult dus lang doen met deze mooie blushes. Ook een pluspunt van deze blushes is dat ze matte zijn. Blushes met een glans is heel mooi, maar je als je een glanzende ooglook draagt vind ik het persoonlijk niet mooi als je ook nog glans op je wangen hebt. Daarin tegen kan je (als je wel glans wilt) de glans door middel van de gezichts highlighter 'Lumiere'  alsnog toevoegen.



 Hier zie je nogmaals alle swatches, maar dan in zonlicht genomen. Je ziet goed hoe ze gepigmenteerd zijn en welke oogschaduws glans hebben en welke niet.







 De Sigma Paris palette kost $59,- Dit is omgerekend € 47,-. Veel geld. Maar persoonlijk vind ik het palette deze bedrag wel waard. Als je het per product bekijkt (dus per kwast, blush en oogschaduw) dan valt het uiteindelijk mee. Ik heb het palette trouwens gekocht met de code TIFFANYD, hiermee krijg je $10,- korting en betaal je uiteindelijk € 39,60.




Even alle plus en min punten op een rij:
- Prijs
- Verkrijgbaarheid, tijdelijk en alleen via Sigmabeauty.com
- Versailles is erg poederig en zorgt voor fall-out
- Triomphe is een kleur die uit de mode is
- Het bijgevoegde informatie boekje is voor mijn gevoel niet compleet.

+ Goed gepigmenteerde blushes en oogschaduws
+ Veel bijzondere oogschaduw kleuren (Eiffel, Louvre, Orsay, Notre Dame, Versailles)
+ Compleet palette
+ Goede kwaliteit kwasten
+ Mooie blushes
+ Mooie gezichtshighlighter
+ Palette is voor elke huidskleur geschikt
+ Niet seizoen gebonden
+ Mooie verpakking
+ Goed en stevig palette

Zo, het is een lange review geworden! Als je vragen of opmerkingen hebt over het Paris palette, laat het dan weten bij de comments!

Au revoir, Beautés!