Pagina's

woensdag 18 januari 2012

Collistar gratis cosmetica setje


Je kent vast wel de gezegde "Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken". Nu ben ik het daar helemaal mee eens, maar toch ga ik vandaag een uitzondering maken. In november was ik gezellig aan het shoppen met vriendin A. in groningen. Natuurlijk moesten we ook op visite bij Douglas om de prachtige kerstcollectie van MAC te bewonderen. Ik nam een oogschaduw palette en een wenkbrauwpotlood van MAC mee. Mijn totale bestedings bedrag was ruim over € 50,-. Normaal krijg je bij besteding van een bepaald bedrag bij één merk, een cosmetica setje van hetzelfde merk cadeau. Aangezien ik niets gekocht had van Collistar, verwachte ik totaal geen cadeau setje.

Toch kreeg ik er één, na een gezellig gesprek met een medewerker dat tevens een oude vriend van mij is (die onbewust de naam voor mijn blog bedacht). Thanks! Ik had nog nooit een product van Collistar geprobeerd, dus ik was zeer benieuwd naar de producten. Nu we een paar maanden verder zijn. Lijkt het mij leuk om een korte review te schrijven over de miniatuur producten, aangezien ik zeer tevreden ben!




In het setje zit een miniatuur Cleansing Micellar Water, een miniatuur Energy Brightning Day Cream en een glitter eyeliner verpakt in een klein mooi make-up tasje.

De Energy Brightning Day Cream wordt in fullzise verkocht in een glazen potje. Ik vind de verpakking heel mooi vormgegeven. Vooral de combinatie roze en goud vind ik altijd vrolijk. Het proefje dat ik kreeg zat in een tube. Heel eerlijk vind ik het hygienischer als een dagcreme in een tube zit.


Douglas over de Energy Brightning Day Cream:
"De zachte, rijke crème wordt direct opgenomen door de huid, voorziet de huid van nieuwe energie en maakt haar ongelooflijk glad en stralend. Bij dagelijks gebruik revitaliseert de huid, waardoor zij langer jong oogt. De oplichtende werking uit lychee wordt versterkt door lupine extract dat, door de microcirculatie en oxygenatie van de huid te stimuleren, het gelaat direct stralend doet ogen. "


Deze creme komt uit de First Wrinkle lijn van Collistar en zorgt ervoor dat je huid stevig en elastisch blijft. Zelf moet ik mijn eerste rimpel nog ontdekken, dus echt nodig heb ik deze creme niet. Al kan het nooit kwaad om uit voorzorg te smeren. De creme is licht roze van kleur. De creme voelt licht aan en trekt snel in je huid. Ik verneem geen verschil in mijn huid structuur, maar zoals ik al zei heb ik deze creme niet echt nodig.



De belofte dat deze creme je huid doet stralen is absoluut waar. De creme geeft je huid een mooie gezonde glow. Maar het is niet zo dat je eruit ziet als een discobal. Ik vind deze creme heel fijn en mijn huid voelt zacht en gevoed aan. De glow die deze creme geeft aan je huid, maakt deze creme bijzonder. Ik hou deze creme zeker in gedachte voor als ik mijn eerste rimpel tegen kom. 50ml kost € 38,95 te koop bij Douglas.


Douglas over de Micellar Water Reiniger:
"Dit technologisch geavanceerde reinigingswater verwijdert snel en effectief onzuiverheden en make-up van gezicht, ogen en lippen. Hydrateert en kalmeert de huid en ontdoet deze op milde wijze van afvalstoffen.

Laat een bijzonder zacht, fris, schoon en puur huidgevoel achter. Een uiterst milde en transparante reiniger, getolereerd door zelfs de meest gevoelige huid. Aanbrengen met een wattenschijfje. Naspoelen niet nodig."


De Micellar Water Make-up remover change my life! De make-up remover is een watertje dat je make-up snel en gemakkelijk verwijderd. Waterproof make-up en heftige ooglooks verdwijnen super snel op het watje met Micellar Water. De reiniger ruikt heel fris en plakt niet na gebruik. Ik vind het heel bijzonder dat een "watertje" je make-up zo snel kan verwijderen. Ik doe meestal een beetje op een wattenschijfje en leg het dan eventjes op mijn nog opgemaakte ogen. Na een paar seconden haal ik het watje eraf en alle make-up is verwijderd.

Aangezien ik de term "Micellar Water" steeds vaker tegen kom. Ben ik op onderzoek gegaan naar de betekenis van Micellar Water. Dit vond ik er over:

"Micellar Water, a new kind of makeup-remover! Suitable for most skin types, especially sensitive skin, micellar water sweeps away makeup with remarkable ease, efficiency and TLC!

Micellar water, gentle and well-balanced

The secret of micellar water lies in the perfect balance between its extremely fine particles of oil (free of emulsifiers) and water. Invisible to the naked eye, the oil droplets form micelles that trap dirt and makeup residue found on the surface of the skin, leaving it thoroughly cleansed. Certain micellar waters also contain active ingredients that soften and moisturize skin." bron: uniprix.ca

Even een vrije vertaling. Micellar Water is dus een make-up reiniger bestaande uit water en miniscule emulgators dat make-up moeiteloos oplost en verwijderd. Geschikt voor alle huidtypes, vooral voor de gevoelige huid.

Ik ben er enorm tevreden over en ga absoluut een fullsize verpakking aanschaffen nadat mijn proefje op is. Het is ook zuinig in gebruik, aangezien ik nu 2 maanden met 50ml doe. De Micellar Water reiniger is verkrijgbaar in 200ml (€16,70) en 400ml (€25,60) bij Douglas.



De eyeliner is niet in de winkel te koop. Toch wou ik hem even laten zien. De eyeliner bevat veel glitters en werkt prettig met een kwastje. De eyeliner blijft prima de hele dag zitten.



Heb jij wel eens producten van Collistar geprobeerd? Welke raad jij aan?