Pagina's

zondag 30 juni 2013

Trind Perfect System



Hoi Hoi,

Ga er maar even goed voor zitten, want vandaag heb ik een uitgebreid review over Trind Perfect System. De foto's in dit artikel zijn ruim een half jaar geleden gemaakt, toen had ik het Trind Perfect System nog maar net. Ik weet daarom niet precies meer wat ik ervoor betaald heb. Ik geloof dat ik toen destijds €40,- betaald heb, maar zeker weten doe ik het niet. De foto's zijn dus in de winter gemaakt en daardoor wat slechter kwaliteit (donkerder en niet allemaal even scherp, excuses).


Mijn nagels voor het Trind Perfect System
Ik heb met mijn nagels een haat/liefde verhouding. Als ze lang en sterk zijn lak ik ze graag in alle kleuren van de regenboog. In de periode dat ze sterk zijn koop ik dan ook graag nagellakjes! Maar in de perioden dat ze slap zijn en afbladderen of breken, laat ik ze niet graag zien. Ik heb ook een klein nagelbed, daardoor lijken mijn nagels sowieso kort. Je zult mij dan ook niet gauw zien met hele lange nagels. Ik heb jaren lang nagels gebeten en in stressige periodes vind ik het nog steeds moeilijk om er vanaf te blijven.

Ruim een half jaar geleden had ik er dus genoeg van. Ik had al meerdere producten voor sterke gezonde nagels geprobeerd. Van goedkope essence tot duurdere Herome producten. Niets werkte echt perfect. Al zag ik bij de Herome Nail (Extra sterk) Hardner wel een kleine verbetering, het was een gedoe dat je het elke ochtend weer eraf moest halen en weer opnieuw aanbrengen(2 weken lang). Ik besloot dus te investeren in het Trind Perfect System.

Ik had al veel gelezen en gezien (op Youtube) over het Trind Perfect System. En de meeste gebruikers waren erg positief. Dus ik hoopte dat het een goede investering was.
Op de (before) foto's kan je duidelijk zien dat mijn nagels broos waren. Ze hebben geen glans en breken snel af. Het Trind Perfect System bevat meerdere stappen. Je bent dus wel eventjes bezig voordat je alle stappen gehad hebt. Je begint met het verwijderen van je oude nagellak, mocht je dat nog op je nagels hebben.


Als je nagels schoon zijn, begin je met de eerste stap: de Cuticle Remover. Dit smeer je ruim op je nagelriemen en laat het een poosje intrekken. Als je ongeveer 5 minuten verder bent, pak je een bokkepootje. Met het bokkepootje duw je voorzichtig tegen je nagelriemen. Je nagelriem word hierdoor soepel en daardoor kan je nagel beter groeien. Ook verwijderd de Cuticle remover droge vellentjes. Na de Cuticle Remover was je je handen en ga je verder naar stap 2: Cuticle Balsem.


De Cuticle Balsem verzorgt je nagelriemen en zorgt ervoor dat ze soepel blijven. De Cuticle Balsem laat je een paar minuten intrekken. Wanneer het bijna helemaal in de huid is getrokken maseer je de laatste beetje Cuticle Balsem in je huid. Nadat je de Cuticle Balsem gebruikt hebt, ga je je nagels vijlen met het 3 stappen vijl. Je vijlt eerst je nagelbed met de ruwe donkere kant van de vijl. Dit moet je niet te vaak doen. Ik gebruik deze zo'n 1 keer in de maand. De donkere kant zorgt ervoor dat je nagelbed mooi egaal wordt. Daarna gebruik je de witte minder ruwe kant om je nagelbed mooi glad te maken. Als laatste vijl je je nagel dan met de glans vijl (de grijze achterkant). Je nagels zien er nu al een stuk beter uit.


Na het vijlen gebruik je de Nail Balsem. Dit is een voedende balsem die ervoor zorgt dat je nagels minder snel splijten(afbladderen). Je nagels splijten vaak namelijk door droogte. De Nail Balsem breng je aan over je hele nagel en laat deze vervolgens weer intrekken. Als het bijna is ingetrokken maseer je de Nail Balsem in je nagel. Ik wacht altijd even een paar minuten voordat ik verder ga met de volgende stap, Nail Repair.


Als je nagels helemaal Nail Balsem vrij zijn, breng je als de Nail Repair aan. Nail Repair zorgt ervoor dat je gezonde en sterke nagels krijgt. Nail Repair is een soort transparante nagellak. Ik gebruik vaak de Nail Repair als base coat voordat ik mijn nagels in een kek kleurtje ga lakken. Als je hele slechte nagels hebt, kan je de laatste 2 stappen en paar dagen achter elkaar aan herhalen. Wel steeds eerst het oude Nail Repair verwijderen met accetonvrije nagellak remover. Als laatste breng je de Hand Repair aan voor mooie zachte handen.


Het is dus een hele ritueel! Maar je ziet duidelijk resultaat. Zelf doe ik dit ongeveer 1 keer in de maand. Vooral omdat het best veel werk is. Maar als je het tijdens een filmavondje doet, gaat de tijd best snel voorbij. Je kunt de stappen Cuticle balsem, Nailbalsem en Nail Repair ook alleen doen. En dan af en toe het hele systeem. Dit gaat nog best snel. Vaak doe ik de Cuticle Balsem en de Nail Balsem tegelijk op. Zo kan het tegelijk intrekken en masseer je het ook in 1 keer in. Dit scheelt namelijk tijd.
Na 1 keer gebruik foto

Ik moet zeggen dat het Trind Perfect System echt werkt! Je hebt mooie verzorgde nagels en je nagels splijten minder snel. Al moet ik erwel bij vermelden dat wanneer ik stop met Nail Repair, ze snel weer bij af zijn. Je moet het dus wel blijven gebruiken. Daarom vind ik het gemakkelijkste om het te gebruiken als base coat.

Mijn nagels na 1 week gebruik Trind Perfect System

Ik vind het best veel geld om het Perfect System in een keer kopen. Nu moet ik zeggen dat als je eenmaal het perfect system hebt aangeschaft, je steeds appart de producten kan vervangen die op zijn. Dus je hoeft niet steeds het hele pakket opnieuw te kopen. De Cuticle Remover gebruik je namelijk minder vaak als de Nail Repair. De vijl was na een paar keer gebruiken aan vervanging toe. Je kunt de vijl los kopen en die kost zo'n €6,-. Zelf heb ik een buffer/glans vijl van een goedkoper merk gekocht, deze werkt na mijn mening even goed. Zonder de Nail Balsem en Nail Repair kan ik niet meer. Dus wil je niet het hele systeem kopen, dan raad ik je deze producten zeker aan! Volgens mij kosten de Nail Balsem en Nail Repair elk €13,95.

Ik heb het complete Trind Perfect System bij de Douglas gekocht, maar ik heb de Nail Repair al een keer bijgekocht bij een luxe DA drogist (Boezerooi in Winschoten).